מערכת InforUMobile מאפשרת לבנות ולעצב טפסי רישום לרשימת תפוצה במתכונת של חלון פופאפ הקופץ בצורה אוטומטית לעיני כל גולש ומבקר באתר בית העסק. ללא כל צורך בידע בתכנות, בקידוד או בעיצוב, בעזרת מספר פעולות פשוטות תוכלו להקים טופס לאתר הדסקטופ והמובייל שלכם, לשלוט על תזמון הקפצתו לגולשים, לחבר אותו לרשימות התפוצה שלכם במערכת ולהתחיל לצרף מבקרים באתר לרשימות שלכם.
עובדה ידועה היא שרשימות תפוצה הן מקור חשוב ביותר להנעת גלגלי העסק. בעזרתן ניתן לדוור את קהל היעד, לתקשר מסרים שיווקיים, לעדכן על חידושים והטבות ולהישמר חקוק בתודעת הלקוחות אשר שבים לצרוך את שירותי העסק תודות לכך. בההינתן זאת מובן מדוע הגדלת רשימות התפוצה והחתירה המתמדת לבסס את קשר הישיר והמיידי עם כל לקוח היא מטרה מרכזית של עסקים רבים.
אחת הדרכים להשיג את מטרה זו היא להציב טופס הצטרפות באתר. ההגיון אומר שאם גולש ביקר באתר שלי ככל הנראה יש לו עניין במה שיש לי להציע לו ולפיכח זו הזדמנות טובה להציע לו להצטרף לרשימת הדיוור שלי ולקבל עדכונים רלוונטים. ואכן ברוב מוחלט מהאתרים מצוי טופס הרשמה והשארת פרטים באחת מפינות מסכי האתר. אבל האם זה מספיק? לרוב התשובה היא לא. כיוון שהגולשים רואים את הטופס אך הוא אינו בהכרח בפוקוס שלהם. דרך טובה להתמודד עם זה היא להקפיץ לגולש חלון פופאפ שקורא לו להצטרף לרשימה. החלון מעצם טבעו ועובדת כניסתו למסך בצורה דינאמית בולט וזוכה כך לתשומת לב מירבית מצד הגולש.
הפופאפ במהותו הוא דבר שמפתיע את הגולש. הגולש לא מבצע שום פעולה יזומה בצד שלו על מנת להתקל בו. צריך לזכור את זה ולקחת זאת בחשבון כאשר אנו מתכננים את מופע הפופאפ. בשורת התוצאה, כאשר הכלי מושמש בתבונה אחוז ההמרה של הטופס עולה וקצב ההרשמה מואץ משמעותית, בפרט בהשוואה לטופס סטאטי באתר. כיצד דואגים לכך?
אחרי שהגולש נתן לכם את פרטי הקשר שלו אתם יכולים להתחיל לדוור אותו. ניתן במערכת להגדיר שדיוור יצא בצורה אוטומטית לכל מצטרף חדש לרשימה מיד עם הרשמתו. מומלץ מאד לעשות זאת. שיעורי הפתיחה של דיוורי הרשמה נוסקים לשיעורים של עשרות אחוזים. ניתן גם להגדיר דיוורי המשך – מסוג סידרה – בקבועי זמן שאתם מגדירים מרגע ההצטרפות האינדיווידואלית של כל נרשם לרשימה – 3 ימים אחרי, שבוע אחרי, שבועיים אחרי וכו'.
מומלץ בדיוור הראשון להודות לנרשם ולברך אותו על ההצטרפות. שילוב של תודה עם הטבת הצטרפות מגבירה את אפקט החיבור והמחויבות לתהליך מצד הנרשם.
כדאי לספר לו בקצרה איזה סוג של מידע הוא יכול לצפות לקבל מאיתנו ובאיזו תדירות. זה מסייע בבניית האמון וביסוס היחסים בין בית העסק ללקוח.
וכמובן, החל מהדיוור הראשון ובכל אחד ואחד מהבאים לו – לא לשכוח לתת לקורא ערך ומידע שרלוונטי לו. דיוורים מועילים נפתחים, נקראים ומייצרים ערך חוזר לבית העסק.
לעיתים בטופס ההרשמה נרצה לבקש רק פריט קשר אחד – אימייל לרוב – על מנת להקל על הגולש ולזכות בשיתוף הפעולה שלו. מצד שני יסייע לנו באופן כללי גם לדעת את מספר הטלפון של הנרשם כדי שנוכל להפיץ לו הודעות SMS מעת לעת, ולדעת פרטים נוספים שיאפשרו לנו להכיר אותו ואת תחומי הענין שלו לטובת דיוור עתידי ממוקד. המלצתנו במקרה זה – לאסוף מעט פרטים מהגולש באמצעות הפופאפ ולהשלים את היתרה באמצעות מנגנוני טיוב הנתונים המובנים במערכת InforUMobile.
כל האמור כאן אינו סותר את קיומו של טופס הרישום הקבוע, הלא פופאפי, באתר. חשיבותו של זה עומדת בעינה. הטופס הקבוע לרוב יופיע בכל או במרבית עמודי האתר, בפרט הפנימיים ומאפשר למי שעובר מעמוד לעמוד להצטרף לרשימה בכל עת שהוא מצוי באתר וככל שהוא רוצה ללא תלות בהופעת פופאפ בזמן נתון כזה או אחר. יתרה מכך, הוא מהווה רשת ביטחון בכך שהוא זמין למי שלא מילא את פרטיו בפופאפ ומעונין מאוחר יותר לשנות את דעתו. בניית הטופס הקבוע באתר נעשית בצורה זהה לזו של הטופס הפופאפי, בהבדל אחד – יש לשתול את סקריפט קוד הטמעה באתר (להבדיל מקוד פופאפ):
ניתן להשתמש באותו טופס הן כקבוע והן כפופאפי, פשוט על ידי הטמעת שני סוגי הקודים במסך סיכום דף הנחיתה באתר שלנו. אם אנו מעונינים להציג טפסים עם הבדלי נראות בין השניים למשל – טופס קבוע שקט במראה לעומת טופס פופאפ מושך וצבעוני – מומלץ לבנות את הטפסים בשני דפי נחיתה נפרדים ולהכניס לאתר את הקוד הרלוונטי של כל אחד מהם בהתאם לייעוד שלו.
ניתן בקלות להגדיל את רשימות התפוצה שלנו בצעד פשוט של הוספת טופס פופאפי לאתר האינטרנט שלנו. אחוזי ההמרה של טופס מהסוג הזה גבוהים ביחס לחלופות כיוון שיותר אנשים רואים בצורה ברורה את האופציה להצטרף לרשימת התפוצה ויותר אנשים מודעים אליה. מערכת InforUMobile מציעה כלי מובנה ופשוט לבניית טפסים וקישרם לרשימות הרצויות. בעזרתו תוכלו להגיע לקהל יעד רחב יותר ולהשפיע על יותר לקוחות וצרכנים פוטנציאלים.
מנהלת מוצרים ושרותים בחברת InforUMobile. מתמחית באפיון ותכנון מוצרים, ניהול פרוייקטים והובלת תהליכים חוצי-ארגון. מעבירה ימי עיון וסדנאות בנושא כלי שיווק דיגיטליים לעסקים וכותבת תכנים. בוגרת האוניברסיטה העברית בתואר Executive MBA מגמת ניהול אינטגרטיבי. בוגרת אוניברסיטת תל אביב בתארים MA בסוציולוגיה ארגונית ו- BA בפסיכולוגיה וסוציולוגיה.