פרסום במובייל ופרסום בדסק טופ הם לא אותו דבר – נקודה.
ראשית כמה עובדות:
מה תהיה הפעולה שיעשה בעל עסק, תקציבאי בחברה, או עצמאי שרואה את הנתונים האלו (והפנים אותם) וצריך לבצע קמפיין פרסומי באינטרנט?
הוא עושה את מה שהוא מכיר כבר הרבה שנים ונוח לו איתו – פונה לחברת הפרסום שלו באינטרנט ומבקש:
"…. בקמפיין הזה אני רוצה שתעשו לי גם פרסום במובייל!"
חברת הפרסום באינטרנט שרוצה להגדיל את הנתח הפרסומי שלה תענה בחיוב ותגיד לו:
"בודאי, נריץ את הקמפיין גם במובייל…:
וכולם מרוצים!?
אז זהו שזה לא ממש כך, חשוב להבין שפרסום במובייל הוא לא עוד תחום התמחות שכל מקדם קמפיינים באינטרנט יכול לרכוש תוך יום.
אסור לקחת קמפיין פרסום רגיל שהוכן לדסק-טופ, ולנסות להתאים אותו גם למובייל.
האלמנטים הבסיסיים של הקמפיין – כלומר באנרים, דפי נחיתה, עמודי קליטת לידים, דפי הנעה לפעולה וכו – כולם חייבים להיות מותאמים למובייל. ההתאמה היא לא רק התאמת הגדולים , ההתאמה למובייל חייבת להיות בכל הרבדים של הקמפיין.
ובכל זאת, הרבה חברות שהתחילו לבצע קמפיינים של פרסום במובייל, מפקידות את הקמפיין בידיים לא מיומנות שלכל הפחות מבזבזות את תקציב הקמפיין ובמקרה הגרוע אף פוגע הקמפיין בשם הטוב של בית העסק הואיל והוא משדר חוסר מקצועיות.
כחברה שנושמת מובייל כבר 12 שנה, ומספקת פתרונות סלולריים שונים למעל מ- 4000 לקוחות, אנחנו מבצעים במסגרת הפעילות השוטפת עשרות בדיקות של קמפיינים שונים שנעשים בארץ ובחו"ל בתחום המובייל, מתוך מטרה לבנות עבורנו תמונת מצב עדכנית על כל המתרחש בתחום הפרסום במובייל ומתוך שאיפה להשתפר ולשפר כל הזמן את השרות שאנחנו יכולים להציע ללקוחת שלנו.
אחד מערוצי הבדיקה שאנו מבצעים הוא סקירה מתמדת של הפרסום על גבי אפליקציות בארץ ובדיקת ההתאמה של הקמפיינים השונים שלנו ושל אחרים. כאשר אבן הבוחן היא האם הקמפיין עומד על כל מרכיביו בסטנדרטים של פרסום נכון במובייל והאם הוא יכול לספק את המטרה עבורה הוא הוקם.
לקוח שפונה אלינו (אפילו אם הוא מבצע את הקמפיין אצל חברה אחרת), יכול לקבל מסמך קצר שיגיד לו האם הקמפיין שלו במובייל מבוצע נכון ומה ניתן ורצוי לשפר כדי להשיג עוד לקוחות.
הנה סקירה קצרה של אחד מעשרות הקמפיינים שנבדקו החודש באפליקציית סלולרית מובילה בארץ:
(שם החברה והסימנים המזהים שלהן הוסרו בכוונה)
מומחה בתחום השיווק ופיתוח פתרונות עסקיים בסלולרי. בעל ניסיון של למעלה מ- 12 שנים בשיווק ופרסום. בעבר עורך וידאו ומולטימדיה בתעשיית הטלוויזיה, אחראי על יצירה של מאות תוצרי פרסום ושיווק לטלוויזיה ולגופי התרבות והפרסום המובילים בארץ. בעל ידע נרחב במולטימדיה, גרפיקה, אינטרנט, מדיה חברתית, שיווק ופלטפורמות הפצה.