לאורך השנים סייענו למגוון גדול מאד של עסקים לחסוך כסף ע"י ייעול העסק שלהם באמצעות שליחת הודעות SMS. נמנה כאן מספר דוגמאות נפוצות לשימוש בשליחת SMS אשר חוסכות לעסק כסף ונותנות שירות טוב יותר לצרכן
אחת הבעיות הגדולות בעולם זימון התורים זה העובדה שחלק מהאנשים לא מגיעים לתורים שהם קבעו דבר שגורם לבזבוז זמן של הרופא שממתין לחולה.
הארגון החליט לשלוח הודעות SMS עם תזכורת לתור 24 שעות לפני מועד התור ולבקש ממי שאינו יכול להגיע להשיב ב- SMS חוזר. בעבר, נציגים טלפונים התקשרו למזמין התור בצורה ידנית.
דוגמא להודעת SMS: "צוות מרפאת השיניים מזכיר לך שיש תור בשעה 10/10 בשעה 17:00 מרפאת שיניים ד"ר מושייב"
התוצאה: ירידה של 60% בכמות האנשים שלא הגיעו למרפאות לתור שנקבע להם. חסכון בעלויות הנציגים הטלפונים ובעלויות השיחה.
חברת ביטוח החלה לשלוח הודעות SMS למבוטחים עם תזכורת שהפוליסה שלהם עומדת לפוג. במספר השולח של הודעת ה- SMS היא שמה את הטלפון של מוקד השירות והזמינה בהודעה ה- SMS לחייג חזרה לצורך חידוש מהיר של הפוליסה. בעבר, שלחה החברה למבוטחים מכתב הביתה עם תזכורת זו.
דוגמא להודעת SMS: "לקוח יקר, הפוליסה שלך לקראת סיומה, אנא צור קשר עם מחלקת שירות הלקוחות בטלפון XXXX, תודה YYYYY".
התוצאה: הגדלה של כמות החידושים של הפוליסות, קיצור משמעותי של זמן הליך חידוש הפוליסה וחסכון בעלויות שליחת המכתבים לביתם של המבוטחים.
עירייה גדולה שולחת הודעות SMS לתושבי העיר על הפסקות בשירות המים, תיקוני וחסימות כבישים עקב עבודות יזומות של העיריה, הזהרות מפני מפגעים שונים בעיר וכו'.
דוגמא להודעת SMS: "מחר, יום ג' יתבצעו עבודות תשתית בין הרחובות פינסקר לביאליק עד שעות אחרי הצהריים. עמכם הסליחה."
לפני שליחת ה- SMS פרסמה העיריה בעיתונות המקומית מודעות אלו לרווחת תושביה וחילקה פליירים בתיבות הדואר.
התוצאה: שיפור דרמטי ביכולת להעביר בזמן אמת הודעות לתושבים (בעיתונות המודפסת ההליך ארוך יותר), חסכון משמעותי בעלויות הפרסום של העיריה והגדלת שביעות רצון התושבים בסקרים השנתיים.
כאשר נופש מגיע לאחד מבתי מלון ברשת, במידה וחדרו אינו מוכן עדיין (קבלת חדרים מובטחת עד השעה 15:00) אזי הרשת שולחת לו הודעות SMS ברגע שהחדר מוכן והנופש יכול לקבל מפתח.
בנוסף הנופש מקבל הודעות SMS על אירועים במלון בזמן שהותו כגון פעילויות חברתיות, חוגים, הופעות, הפעלות בבריכה וכו'. בדרך זו הנופש מקבל מידע על כל הפעילויות שהמלון מציע בזמן אמת.
דוגמא להודעת SMS: "תודה שבחרת ב- XXXX, חדרך מוכן, אנא פנה לקבלה לקבל מפתח. חופשה נעימה"
התוצאה: שביעות רצון גדול היותר של הנופשים. לקוחות מציינים כי הגשת המידע דרך ה- SMS הינה הדרך הנוחה ביותר עבורם לקבל את המידע. בנוסף, הגדלה של כמות הנופשים בפעילויות אותם מארגן המלון והקטנת הלחץ בקבלה של נופשים שממתינים לחדרם ובאים לברר "כל 10 דקות".
בחברת שירותים, לב הארגון הינו מוקד שירות הלקוחות של החברה. המוקד מתאפיין במספר רב של שיחות ובפיקים של לחץ עליו.
החברה שולחת הודעות SMS למנהלי החברה באופן שוטף 4 פעמים ביום, עם מידע לגבי היקף הפעילות במוקד השירות: כמה שיחות היו היום, מה אורך שיחה ממוצעת ומה משך זמן ההמתנה של לקוח על הקו.
המידע המועבר באמצעות SMS, מאפשר למנהלים לעקוב מקרוב אחר הביצועים של מוקד השירות.
התוצאה: שיפור השירות ללקוחות עקב היכולת לבצע תגבור של כמות הנציגים במוקד במקרה של עומסים ע"י הסטה של חלק מעובדי החברה לעבודה במוקד והקפצה מהבית של מוקדנים נוספים וחסכון בשעות עבודה ע"י דילול המוקד "בשעות מתות"..
מסעדה אשר מאפשרת הזמנת מקומות דרך אתר האינטרנט שלה, שולחת הודעות SMS עם אישור ההזמנה למסעדה למזמיני המקום. בעבר, היו מבצעים שיחת טלפון למזמין לצורך אישור ההזמנה.
דוגמה להודעת SMS: "הזמנה מס: 11343 ל- XXXXX ל 2 סועדים ב11/10 21:00 התקבלה. נשמח לארח אותך"
התוצאה: הקטנת זמן העבודה על התזכורות הטלפוניות וחסכון בעלות השיחות.
משנה למנכ"ל InforUMobile. מומחה בשיווק סלולרי ואינטרנטי. בעל ידע נרחב בטכנולוגיות דיגיטליות, ממשקי משתמש ומערכות תקשורת. מעצב ומתווה אסטרטגיות עסקיות. מוביל דעה בתעשיית המובייל בישראל, מרצה בכנסים בתחום. יוני בוגר תואר בהנדסת מחשבים מהטכניון. מצב אישי – נשוי + 2 ילדים