• כניסת לקוחות
  • 03-9415550
InforUMobileLogoInforuMobileLogo1InforUMobileLogoInforUMobileLogo
  • SMS
    • שליחת SMS במערכת InforUMobile
    • תכונות מערכת SMS
    • מרכז הדרכה בנושא SMS
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • Email2SMS
    • קבלת הודעות SMS
    • אוטומציה שיווקית
    • הודעות OTP באמצעות SMS
    • המרה אוטומטית של הודעת SMS להודעה קולית
    • פתרונות ל- eCommerce
  • דיוור אלקטרוני
    • דיוור אלקטרוני במערכת InforUMobile
    • תכונות מערכת דיוור אלקטרוני
    • אוטומציה שיווקית
    • פתרונות ל- eCommerce
    • דוגמאות לתבניות ועיצובים
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • מרכז הדרכה בנושא דיוור אלקטרוני
  • הודעות קוליות
    • הודעות קוליות דרך מערכת InforUMobie
    • המרה אוטומטית של הודעת SMS להודעה קולית
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • שאלות נפוצות – הודעות קוליות IVR
  • WhatsApp
    • שליחת WhatsApp במערכת InforUMobile
    • ממשקי API לשליחת WhatsApp
    • מרכז הדרכה בנושא WhatsApp
  • eCommerce
  • ערוצים נוספים
    • סקרים
    • אוטומציה שיווקית
    • אינטגרציות
    • צ'אט בוטים
      • צ'אט בוט במערכת InforUMobile
      • מרכז הדרכה צ'אט בוטים
      • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • דפי נחיתה
      • דפי נחיתה במערכת InforUMobile
      • תכונות מערכת דפי נחיתה
      • דוגמאות לתבניות דפי נחיתה
      • מרכז הדרכה בנושא דפי נחיתה
      • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • הודעות פוש לדפדפנים
    • הודעות פוש לאפליקציות
    • קטלוג מוצרים דיגיטלי
  • הדרכה
    • מרכז ידע
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • בלוג
  • אודות
    • אודות החברה
    • חזון החברה
    • בלוג
      • בלוג חברה
      • קורס SMS לעסקים
      • קורס בדיוור בדואר אלקטרוני
      • פאנלי מומחים בנושא שיווק דיגיטלי
      • פרוייקט מובילי שוק ודעה
    • תוכנית שותפים
    • הצהרת נגישות
  • צרו קשר
✕

שיווק סלולרי מנצח – 9 כללי אצבע

  • דף הבית
  • בלוג
  • אתר סלולרי
  • שיווק סלולרי מנצח – 9 כללי אצבע
נכתב ע"י יעל אלמוג-מנור ב- 25 ביוני 2013
קטגוריות
  • אתר סלולרי
  • שיווק סלולרי
תגיות
  • QR Code
  • אתר סלולרי
  • דף נחיתה סלולרי
  • פייסבוק
  • שיווק סלולרי

הרבה בעלי עסקים חשים לאחרונה, בצדק, שחל שינוי גדול באופן שבו הצרכן מתנהל ומקבל החלטות רכישה. הכוח עבר לידי הלקוח וזה מותיר את בית העסק עם שתי ברירות – או לזרום עם השינוי או  להישאר מאחור.

בהנחה שאתם מעדיפים את האופציה הראשונה ומתלבטים על מה לשים דגש על מנת שלא לפספס אינסוף הזדמנויות עסקיות,  מומלץ כצעד ראשון לחשוב "באיזו צורה הלקוחות שלי רואים אותי בטלפון הנייד שלהם?"

כדי לענות על השאלה הזו, קיבצנו עבורך מספר כללי אצבע שימושיים:

1. הכר את הלקוח הסלולרי שלך

אנשים משתמשים בטלפון הנייד שלהם יותר ויותר על מנת לצרוך תוכן ולשתף מידע. צרכי הלקוח הסלולרי שונים במהותם מאלה של לקוח הגולש במחשב. אז מה מאפיין את הלקוח הסלולרי?

  • טווח הריכוז שלו מאד מאד קצר
  • הוא אוהד נלהב של תמונות גדולות
  • הוא נהנה לצפות בסרטוני וידאו קצרים
  • הוא לא מתחבר לכותרות ארוכות ועומס טקסט
  • הוא ינטוש אתר שנטען באיטיות (5 שניות הן מקסימום זמן ההמתנה שהוא מוכן להקדיש)
  • אתר בו הוא נאלץ לצבוט את המסך כדי להתמצות נחשב מיידית כלא רלוונטי
  • הוא מבצע מחקר לפני קניה בכל מקום ובכל מצב, גם מתוך בית העסק שלך!
  • הוא מצפה לתוכן רענן ומשתנה מהמקורות האהובים עליהם
  • הוא מאד מושפעים מטרנדים דיגיטליים וחברתיים

Picture2

2. הגודל לא קובע

שיווק סלולרי אינו עוד נחלתם של מותגים גדולים המנסים לבסס נוכחות מקומית. מדובר כבר מזה זמן בהכרח עבור כל בית עסק, גדול כקטן. לא משנה מה היקף הפעילות שלך, הלקוחות שלך חיים בסלולר ומצפים לפגוש אותך שם. השילוב בין האפקטיביות של כלי השיווק הסלולריים לעלויות הלא גבוהות שלהם הופכים אותם לעוד יותר רלוונטיים לבתי עסק מכל גודל וסוג.

Malys (1)

3. תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים

תוכן חזותי הולך ונעשה יותר ויותר פופולרי בקרב משווקים. תמונות נוטות לקבל 53% יותר לייקים בפייסבוק מאשר טקסט ווידאו מקבל 12% יותר שיתופים מטקסט ולינקים גם יחד. וכל זאת מדוע? משום שתוכן ויזואלי הוא מדיום חזק להעברת מסרים. קיימים מספר פורמטים בהם ניתן להשתמש. בעזרת וידאו ניתן לייצר סרטוני הסבר על המוצר, ראיונות, טיפים לשימוש, עדות של לקוח מרוצה, סצינות מאחורי הקלעים של העסק, הדגמות ועוד. בעזרת תמונות ניתן לצור אינפוגרפיקס, מצגות ועוד.

מנדרין (1)

4. בהקשר של מילים – Less is More

ככל שתשתמשו ביותר מידע חזותי, הפחיתו להשתמש במילים. מסר שניתן להעביר בניסוח ממוקד יעיל בהרבה ממסר ארוך. במידה ובכל זאת תרצו להאריך במלל, הקפידו על עיצוב הטקסט שיהיה בר אפשרות סריקה בעיני הקורא – שיהיה מחולק לכותרות וכותרות משנה, הדגישו מילים חשובות  וכו' על מנת להקל על הקורא. זיכרו: קורא שנתקל בחומת טקסט לא יתעמק בה. אם אתם רוצים שהוא יקרא אתכם, עליכם החובה כבעלי התוכן להגיש לו את הטקסט בצורה נוחה ללעיסה ועיכול.

5. השתמש במילים שמניעות לפעולה

תמיד, תמיד, תמיד תשאלו את עצמכם – מה בעצם אני רוצה ממי שנתקל במסר שלי? מה אני מצפה שהוא יעשה? לאחר שתדעו את התשובה, שלבו באתר הסלולרי שלכם/ /בדף הנחיתה הסלולרי / /בדיוור הניוזלטר או ה- SMS שלכם מילים פשוטות שיעזרו לקורא לבצע את הצעד הבא, זה שהחלטתם שאתם מייעדים לו  – "לחץ כאן", "צלצל עכשיו", "אהבת? שתף", "נווט ליעד"  וכו'. הוספת אלמנט של רגישות לזמן או מחסור בזמינות גם כן מסייע לקבלת תגובה מיידית מהלקוח. עוד דרך נהדרת לייצר איגייג'מנט עם קהל היעד הוא להציג לו תמונה ולשאול שאלות, למשל – "ספר לנו את דעתך".

מאש בשר (1)

6. התאם את דפי הנחיתה שלך

אם אתם מעבירים לקוח שהקליק על פרסום / מייל / מודעה / פוסט שלכם לדף נחיתה, הקפידו שהדף יהיה מותאם לגלישה סלולרית. אין טעם להוביל אותו לעמוד שאינו מותאם שהרי בעמוד לא מותאם הוא לא יכול לבצע את הפעולה שייעדתם לו. העברה לעמוד כזה לא רק שלא תהיה ברת תועלת, היא אף  עשויה להזיק לדימוי שלכם בעיניו. על כן, גם אם אתם עושים קמפיין שאינו מיועד ספציפית רק למובייל, הקפידו תמיד לכלול בו גם דף נחיתה מוביילי לטובת כל הגולשים מהטלפון.

7. עודד את הלקוחות שלך לעשות צ'ק אין

כל לקוח שעושה צ'ק אין בבית העסק שלך נותן לך הרבה ערך. החברים שלו בפייסבוק רואים שהוא ביקר אצלך, אתה עולה לתודעה ורואים אותך על המפה. לכן, כדאי מאד לעודד את הלקוחות לבצע צ'ק אין בכותלי בית העסק שלך. איך עושים את זה? ניתן לפזר מודעות כתובות על כך ברחבי בית העסק (רולאפ בכניסה, מודעה בקופה, פוסטר בתא ההלבשה או השירותים, כיתוב על המדפים וכו'). ניתן לשים קיו אר קוד שמוביל לדף הפייסבוק, ניתן לשלב כפתור צ'ק אין באתר הסלולרי שלכם. שילוב של כל אלו יחד עם הטבה סמלית שתינתן לכל מי שביצע את הצ'ק אין יכול להביא לתוצאות יפות מאד.

8. העבר את הלקוחות שלך מהאופליין לאונליין

במפגש עם הלקוח בבית העסק או בנקודת המכירה, עודד אותו להתקשר איתך גם ברמת האונליין. למה לעשות את זה, הרי הוא כבר אצלי? ראשית כל משום שבאונליין אתה יכול להעמיק איתו את האניטראקציה ולספק לו הרבה מאד מידע שאין לו בכאן ועכשיו של האופליין. שנית, ברגע שהפגנת יכולות במובייל אותת ללקוח שאתה קיים בזירה הזו והוא ידע לצור איתך קשר מוביילי גם בעתיד כשהוא לא בהכרח נוכח פיזית בבית העסק שלך.  איך עושים את זה? מפזרים קודי QR עם הטבות לסורקים, מציעים הצטרפות למועדון הלקוחות דרך הרשמה במובייל, מעודדים גלישה לאתר הסלולרי של בית העסק בו ניתן לשלב טיפים ומידע שימושי לגולשים וכו'.

qr

9. נתח את ביצועי המובייל שלך

כמו הרבה דברים בחיים, כשלא מנטרים ולא מודדים בצורה שיטתית את מה שעושים, המאמצים באוויר והביצועים פחות טובים. קיימים היום כלים מצוינים למדידת הביצועים באינטרנט הסלולרי. לא פחות חשוב הוא להכיר את ההרגלים של הלקוח הסלולרי דרך התחקות אחר הפעולות שלו. מאד קל להיעזר בכלי אנליטיקס כדי למדוד כמות תנועות לאתר הסלולרי, איזורים פופולריים באתר הסלולרי, כמות הקלקות על לינקים, שעות מועדפות לפתיחת לינקים, דפוסי השארת פרטים בדפי נחיתה, כמות צפיות בוידאו  וכו'. מומלץ מאד להתסייע במידע זה.

מסקנה

הנדל"ן הפרסומי והשיווקי היקר ביותר שלכם נמצא בידי הלקוחות שלכם. תוהים מהו אותו נדל"ן? הטלפון הנייד שלהם! עסק שרוצה להצליח יכול לעשות את זה בקלות בכך שיתיישב בכף היד של הלקוח שלו.

אנו חיים בעידן של שינויים, שינויים שמוכתבים לנו הן ברמת הטכנולוגיה והן ברמת פרקטיקות חברתיות רווחות. לפעמים קשה לעקוב אחרי אותם שינויים, לעמוד בקצב. החדשות הטובות הן שהתמונה לא כל כך מסובכת ושבסופו של דבר, העקרונות די חוזרים על עצמם.  אם אתם תוודאו שאתם זמינים ללקוחות הסלולריים שלכם ומתייחסים לצרכים שלהם, מבלי להשאיר את זה למתחרים, עשיתם את שלכם.

וברמה המעשית, אם אתם זקוקים לעזרה, כמו שהולכים  למוסך כשצריך טיפול לרכב או לגנן להקמת גינה, גם במקרה של המובייל ניתן להיעזר בלמודי הניסיון. InforUMobile מתמחית בנושא ותשמח לצייד אתכם בכל שדרוש כדי שהעסק יצליח.

 

יעל אלמוג-מנור

מנהלת מחלקת שיווק בחברת InforUMobile. לשעבר במשך שנים רבות מנהלת מוצר בחברה. בוגרת האוניברסיטה העברית בתואר Executive MBA מגמת ניהול אינטגרטיבי. בוגרת אוניברסיטת תל אביב בתארים MA בסוציולוגיה ארגונית ו- BA בפסיכולוגיה וסוציולוגיה.

More Posts - Website

Follow Me:
Facebook






    צרו קשר:









    או בטלפון:

    03-9415550

    InforUMobile - Shamir Systems

    פוסטים אחרונים מהבלוג שלנו

    • חידושים במערכת – שיפורים מהותיים שהטמענו בחודשים פברואר-מרץ 2025
    • עדכון מודול הפופאפים במערכת – הוספת מנגנון הקפצה חכם ומותאם אישית לכל גולש
    • חדש במערכת – Dashboard ביצועי שליחות ומכירות
    • זרקור על: סגמנטציות חכמות ופילוחים במערכת
    • זרקור על: מסעות לקוח חכמים במערכת
    • התראות פוש על שיחות WhatsApp נכנסות

    שליחת SMS לעסקים
    דיוור אלקטרוני
    שליחת WhatsApp עסקי
    הודעות קוליות
    פתרונות eCommerce

    ממשקי API למערכת 
    מרכז ההדרכה
    בלוג חברה
    חזון החברה

    Facebook  Youtube Instagram

    03-9415550
    [email protected]

    הצהרת נגישות
    מדיניות פרטיות לגלישה באתר
    נספח לתנאי ההתקשרות – פרטיות

    שמיר מערכות ומפעלים בע"מ | 03-9415550 | InforUMobile | כל הזכויות שמורות

    חברת שמיר מערכות ומפעלים בע"מ חרטה על דגלה לספק שירות לכל לקוחותיו באופן שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשע”ג-2013 ולתקנות על פיו.

    הסדרי הנגישות במשרדי החברה

    מידע אודות הנגשת המבנים ודרכי הגישה למשרדינו:
    אין קבלת קהל במשרדינו והשרות ניתן רק באמצעות אתר האינטרנט, הטלפון והמייל.

    התאמות נגישות שבוצעו במסגרת הנגשת האתר

    באתר מותקן סרגל נגישות מסוג NagishExpress באמצעותו אפשר להגיע אליו מכל מקום באתר ע"י כפתור ההנגשה הצף באחת הפינות באתר. ניתן לבצע דרכו את הפעולות הבאות:

    • לשנות את הטקסט לפי הצרכים שלכם – להגדיל אותו, לרווח בין האותיות, לשנות את הרווח בין השורות, לישר לצד אחד.
    • לשנות את הניגודיות  של צבעי המסך ובעיקר הטקסט והרקע (כולל מונוכרום וצבע חום כהה).
    • לשנות את הסמן.
    • להדגיש את הקישורים.
    • להסתיר את התמונות.
    • לבטל הנפשות
    • הפעלת פרופיל ADHD
    • הפעלת פרופיל מוגבלות קוגנטיבית
    • להשתיק קול

     

    נגישות האתר אינטרנט

    • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג 2013.
    • התאמות הנגישות בוצעו עפ”י המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
    • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
    • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
    • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
    • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
    • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות של החברה ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.
    • מסירת מידע בפורמט נגיש – המשרד מעמיד עבור לקוחותיו אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של המשרד שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.

    דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות

    למרות מאמצינו להנגיש את כל חלקי האתר, יתכן ויתגלו חלקים ספציפיים שלצערנו אינם נגישים. אם נתקלתם בבעיה בנושא נגישות באתר, נשמח לקבל הערות ובקשות. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את הנגישות באתר.

    פרטי רכז.ת הנגישות במשרד

    • שם מלא: יעל אלמוג-מנור
    • טלפון :03-9415550 שלוחה 549
    • דוא”ל :  [email protected]

    פרסום הצהרת הנגישות

    הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 27-06-2024

    הגדרות גופן
    Adjust background colors
    • Report a problem
    • NagishExpress Logo