דף נחיתה הינו עמוד אינטרנט שהוקם במטרה לגייס לקוחות. לדף הנחיתה מגיעים בדרך כלל ממודעה פרסומית מקוונת, באנר או קישור ייעודי. כאשר הגולש נחשף למידע הפרסומי ומקליק עליו הוא "מונחת" ישירות לדף הנחיתה השיווקי ומכאן מקורו של השם "דף נחיתה". תפקידו של הדף למקד את תשומת לב הגולש למסר ספציפי שבעקבותיו תבוצע פעולה, לרבות יצירת קשר טלפוני עם בית העסק או השארת פרטים בטופס המצוי בדף בכדי לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר המוצע. מבחינה מבנית וחזותית, דף הנחיתה שונה מהותית מדף בתוך אתר אינטרנט. דף באתר הינו לרוב מרובה מסרים ועמוס במגוון של מידעים. בניגוד לכך דף הנחיתה הינו מתומצת וממוקד בכדי לתת ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שהוא הגיע בדיוק למקום אליו שאף. בדף זה יש יותר חופש בצורת הצגת המידע, נהוג לצאת מתבנית מבנה עמוד באתר ולשלב אלמנטים גרפיים עשירים שמושכים את העין ומסייעים בהנעת הגולש לפעולה הרצויה. במובן זה, נראותו של דף נחיתה הפוכה מזו של עמוד באתר. באתר יש לרוב דגש על הטקסט והתוכן, בדף הנחיתה המלל קצר ותכליתי והחזות הגרפית נותנת את הטון.
בדומה למצב עם אתר האינטרנט של בית העסק, בכדי להשיג את האפקט הרצוי על הלקוחות הפוטנציאלים חשוב להקפיד לייצר דפי נחיתה בתצורה המתאימה הן לגלישה ממחשב והן לגלישה מטלפון נייד. הסיבה לכך – אנשים כיום גולשים מהטלפון שלהם לא פחות ממה שהם גולשים ממחשב. הם מחפשים מידע בטלפון, חשופים לפרסומים בטלפון. הגלישה בטלפון נייד שונה במהותה מהגלישה במחשב. על מנת שתהיה אפקטיבית עליה להית מותאמת הן למכשיר באמצעותו גולשים והן לצרכים של הגולש בו. דוגמאות של דפי נחיתה לגלישה מטלפון נייד (מקבילות לדוגמאות מעלה של דפי גלישה ממחשב):
דף נחיתה מכירתי – מסר קצר וקולע, אלמנטים ויזואליים עשירים, מספר טלפון ברור וטופס השארת פרטים בולט, מותאם לשימוש הן ממחשב והן מטלפון נייד – הנוסחה הנחוצה למשיכת לקוחות מתעניינים ליצר מגע עם בית העסק.
לדף נחיתה יש מספר יתרונות חשובים לבעל עסק המעוניין לגייס לקוחות בקלות וביעילות:
דף נחיתה ניתן לבנות באחת משתי דרכים: הראשונה – באמצעות מערכת InfoPage "עשה זאת בעצמך". מערכת שמכילה תבניות מעוצבות של דפי נחיתה אפקטיביים לשלל מטרות. אתם בוחרים תבנית ומבצעים בה את ההתאמות הנחוצות כדי שהיא תייצג בצורה ייחודית את המוצר או השירות שלכם. למשל – מחליפים את התמונה שמופיעה בה בזו של המוצר שלכם ומכניסים באזור הכותרת את המלל הרלוונטי לעסק שלכם. המערכת קלה מאד לתפעול, מתבססת כולה על אשף Drag & Drop ולכן מתאפשרת לשימוש על ידי כל אחד גם ללא רקע גרפי או טכני מקדים. השניה – להעזר במומחיות של InforUMobile בכל הנוגע לאפיון, ניסוח, גרפיקה ובנייה של הדף.
על אף שלא מדובר במדע מדויק, קיימים מספר כללי אצבע לבניית דף נחיתה מושלם – כזה שממיר מאסה קריטית של הגולשים – גורם להם לבצע את הפעולה הייעודית:
דף הנחיתה משמש ככלי מכירתי שממיר לקוחות ממתעניינים במוצר באופן כללי למתעניינים בו בפועל ובצורה אקטיבית. מקובל להיעזר בו במימושים הבאים:
פרסום ב- Google Search –במודעות אלו בית העסק מפרסם את השירות שלו בעזרת מילות מפתח. גולש מבצע חיפוש בגוגל, בין אם מהמחשב או מטלפון נייד, ומוצגות לו התוצאות הרלוונטיות למילות החיפוש שרשם. בראש התוצאות מופיעות המודעות הממומנות הקשורות בנושא והמכילות את מילות החיפוש האמורות. לחיצה על מודעה תוביל את הגולש לדף הנחיתה שמאחורי המודעה. במידה והגולש מחפש ערך מסויים שבו יש לו עניין באמצעות מחשב יוצג לו דף המחשב. במידה והוא גולש מטלפון נייד הוא יזוהה ככזה ויוצג לו דף הסלולר במידה וקיימת גרסה סלולרית לדף . המטרה – שאותו מתעניין שחיפש את המוצר או השירות יראה את מה שיש לבית העסק להציע בעניין, יתרשם, יונע לפעולה וימשיך עם בית העסק את ההתקשרות.
פרסום ב- Google Display – הצגת מודעות שמובילות לדף הנחיתה בדפי אינטרנט ספציפיים בהם בית העסק בוחר לחשוף את השירות שלו, תוך שהוא מניח הנחה סבירה או מבוססת שהלקוחות שלו גולשים ולכן יוכל לפגוש אותם שם. לחליפין הצגת מודעות שמובילות לדף באתרים הם יש קשר קונטקסטואלי בין המידע בדף האינטרנט לשירות אותו בית העסק מציע.
פרסום בפייסבוק – על אותו עיקרון. גולש נתקל במודעה פרסומית ממומנת בפיד שלו, לוחץ עליה ומגיע לדף נחיתה רלוונטי. במקרה של פייסבוק ניתן להציג מודעות וסיפורים ממומנים בפילוח מאד מדויק של מרכיבים דמוגרפיים ואחרים בכדי לייצר חיבור טוב בין המודעה לקהל היעד הרלוונטי עבורה. כמו כן ניתן לטרגט קהל יעד בעל מאפיינים דומים ללקוחות הקיימים של העסק דבר שגם הוא מסייע ביצירת מפגש יעיל בין הנחשף למודעה למהות המודעה.
ניתן להיעזר בשרותיה של InforUMobile להקמה, ניהול וביצוע של כל סוגי הקמפיינים הפרסומיים המצוינים מעלה.
שליחת דף נחיתה סלולרי באמצעות SMS – דיוור של מועדון הלקוחות בהודעת SMS שיווקית המכילה קישור לדף הנחיתה. לקוח מקבל את ההודעה ולוחץ על הקישור. מידית הוא נחשף למסר השיווקי העשיר שבדף הנחיתה, לרבות מידע משלים תמונות או סרטון וידאו. בעזרת זאת הוא מונע לפעולה המיועדת לו. מערכת InfoPage מבית InforUMobile לבניית דפי נחיתה מאפשרת לדוור את הדפים בהודעת SMS ישירות מתוך המערכת. ניתן לראות בעזרת המערכת איזה מבין הנמענים לחצו על הקישור, הגיעו לדף הנחיתה וביצעו פעולה כלשהי בעקבות ההודעה שהם קיבלו, מידע שמסייע במעקב אחר הלידים ובפילוחם.
הפנייה לדף הנחיתה מתוך דיוור אלקטרוני – שימוש בקישורים עם הפניות לדף הנחיתה מתוך הניוזלטר שנשלח למועדון הלקוחות בכדי לתת מידע משלים על מוצר שמוזכר בדיוור האלקטרוני. ניתן לבנות דפי נחיתה ישירות מתוך מערכת הניוזלטרים InfoMail מבית InforUMobile ובכך לעבות במידע את הניוזלטר השיווקי שיוצא לקהל הלקוחות. ניתן לראות בעזרת המערכת איזה מבין הנמענים לחצו על ההפניות לקישורים, הגיעו לדף הנחיתה וביצעו פעולה כלשהי מתוך הדיוור שהם קיבלו, מידע שמסייע במעקב אחר הלידים ובפילוחם.
שימוש ב- QR Code – קוד QR הוא קוד שניתן לסרוק באמצעות הטלפון הנייד בכדי להגיע לדף נחיתה סלולרי שמקושר אליו. הקוד משמש כתחליף להקלדת כתובת האינטרנט של הדף בדפדפן הגלישה מהטלפון. בכך הוא מקל על הגולש ומאפשר לו להגיע לדף בסריקה מהירה ופשוטה. בניגוד לפתרונות דיגיטליים אחרים שסקרנו מעלה, הקוד מיועד לשימוש בעיקר בעולם הפיזי. ניתן לשלבו על גבי הדפסות של כרטיסי ביקור, ברושורים, מעטפות, חשבוניות, חומרי אריזה, מודעות בעיתון, טיקטות של מוצרים, שילוט, מדבקות, עוד ועוד. שימוש בקוד מהווה דרך טובה לנצל את המגע ה"ממשי" עם הלקוח בכדי לתת לו מידע שיווקי באמצעי נוסף מניע לפעולה.
בעזרת דף נחיתה ניתן להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולהבשיל אותו לרכישה של המוצר או השירות שהעסק מציע. חשוב להקפיד ולחזור ללידים שיצרו קשר עם בית העסק על מנת למצות את ההזדמנות העסקית שיצרנו לעצמנו. זמינות טלפונית ומקצועיות במענה לפניות טלפוניות הן צד אחד של המטבע. השבת צלצול או יצירת קשר באימייל הם הצד השני שלו במידה והלקוח השאיר פרטים בדף. כאמור, ניתן במערכת InfoPage לבניית דפי נחיתה להגדיר כתובות אימייל אליהן תשלחנה התרעות על טפסים שלידים ממלאים בדף כמו גם מספרי טלפון אליהם תשלח התרעה ב- SMS, הכל בזמן אמת כמובן. זכרו: דף הנחיתה אינו המטרה, הוא האמצעי. המכירה בפועל לרוב מתבצעת לאחר שהלקוח המזדמן פגש בו. דף הנחיתה הוא חלון הראווה של בית העסק. ניתן בעזרתו לייצר ערך ארוך טווח לבית העסק, לא רק למכירה הקרובה. לקוח שנתקל בדף הנחיתה ומצלצל לבית העסק או משאיר את פרטיו הוא לקוח שניתן, בכפוף להסכמתו, להזין על בסיס קבוע במידע שיווקי אודות בית העסק. בצורה זו ניתן באמצעות דף הנחיתה לבנות ולעבות את מועדון הלקוחות של העסק. במידה והלקוח נתן את מספר הטלפון שלו ניתן לשלוח לו הודעות SMS. במידה ונתן כתובת אימייל ניתן לשלוח לו דוורים אלקטרוניים. מערכת InfoSMS ו- InfoMail מאפשרות לעמוד בקשר שוטף עם הלקוחות ולעדכן אותם במבצעים וחידושים שבית העסק מציע.
דף נחיתה הוא כלי יעיל ביותר לגיוס של לקוחות. בעזרתו ניתן לחשוף את הגולש למסר שיווקי ממוקד על מוצר או שירות שבית העסק מציע ולהניע אותו לפעולה מידית. קיימים מספר עקרונות מפתח ליצירת דף נחיתה ממיר ובר תועלת לעסק. ישנם הרבה שימושים לדפי נחיתה וניתן לכוון ולהגיע לקשת רחבה של קהלים בעזרת בנייה ופרסום של הדף במתכונת המיטבית. ניתן לבנות דפי נחיתה באופן עצמאי בעזרת תוכנת InfoPage מבית InforUMobile או להיעזר במומחיות שלנו לטובת העמדת הדפים ופרסומם באפיקי המדיה השונים.
משנה למנכ"ל InforUMobile. מומחה בשיווק סלולרי ואינטרנטי. בעל ידע נרחב בטכנולוגיות דיגיטליות, ממשקי משתמש ומערכות תקשורת. מעצב ומתווה אסטרטגיות עסקיות. מוביל דעה בתעשיית המובייל בישראל, מרצה בכנסים בתחום. יוני בוגר תואר בהנדסת מחשבים מהטכניון. מצב אישי – נשוי + 2 ילדים
משנה למנכ"ל InforUMobile. מומחה בשיווק סלולרי ואינטרנטי. בעל ידע נרחב בטכנולוגיות דיגיטליות, ממשקי משתמש ומערכות תקשורת. מעצב ומתווה אסטרטגיות עסקיות. מוביל דעה בתעשיית המובייל בישראל, מרצה בכנסים בתחום. יוני בוגר תואר בהנדסת מחשבים מהטכניון. מצב אישי – נשוי + 2 ילדים