WhatsApp

שליחה של הודעת WhatsApp ממערכת InforUMobile הינה פשוטה לביצוע.

להלן סרטון קצר המדגים איך עושים זאת:

Category: WhatsApp

ההודעות שניתן לשלוח ל- WhatsApp צריכות להיות מבוססות לדרישת Facebook על תבניות שיש לאשר מולה מראש ולפני ההפצה. ה

רכבת התבנית מתבצעת על ידי משתמש המערכת בתוך המערכת ואילו כל פרוצדורת האישור של התבנית למול פייסבוק מתבצעת על ידי InforUMobile במסגרת השירות שניתן.

ליצירת תבנית הודעת WhatsApp יש להכנס למודול ה- WhatsApp במסך הבית של המערכת:

בתפריט העילי של המודול יש ללחוץ על לשונית התבניות שלי:

מסך התבניות שלי מציג לנו את כל התבניות שיצרנו עד כה במערכת ואת הסטטוס של כל אחת מהן.

במסך התבניות שלי נלחץ על כפתור צור תבנית חדשה:

משם נגיע אל מסך יצירת התבנית והגשת הבקשה לה:

במסך יצירת התבנית ניתן שם לתבנית על מנת לזהות אותה בקלות במסך השליחה ובטבלת התבניות שלי:

לאחר מכן נזין את תוכן ההודעה בחלונית התוכן. נקליד את טקסט ההודעה ובמידה ונרצה נשלב בו משתנים על ידי עמידה עם סמן העכבר במקום בו המשתנה צריך להתיישב ולחיצה על כפתור הוסף משתנה:

תוכן התבנית יהיה בנוי אם כן מטקסט קבוע וטקסט דינאמי. הטקסט הקבוע יהיה כזה שחוזר על עצמו בצורה אחידה עבור כלל נמעני ההפצה בכלל ההפצות המבוססות על התבנית. הטקסט הדינאמי ישתנה מהפצה להפצה ומנמען לנמען. אותו אנחנו נשלב בתבנית בעזרת פרמטרים, המהווים תושבת (placeholder) לתוכן המשתנה שישתלב בנוסח ההודעה שתשלח. דוגמאות לפרמטרים משתנים – שם הנמען, סוג המבצע שאנו מביאים לתשומת ליבו, מספר ההזמנה שביצע, מועד הפגישה שקבענו איתו וכן הלאה.

דוגמא להודעת תבנית:

שלום [#1#], ברצוננו לעדכן אותך כי טיסה מספר [#2#] מנמל התעופה [#3#] ל[#4#] נדחתה ביום [#5#] לשעה [#6#]. נכון למועד זה אין שינוי ביתר פרטי הטיסה. לעדכונים שוטפים לחץ כאן [#7#]. מאחלים לך נסיעה בטוחה, צוות [#8#] חברת [#9#]

המספרים המופיעים בתבנית לדוגמא הם המשתנים ששתלנו בה ובעזרתם ניתנת לנו הגמישות להתאים את התבנית לכל נמען ולכל הפצה רלונטית.

במידה ונרצה להוסיף להודעה אפשרות להסרה (מומלץ) נבחר בהסרה המועדפת עלינו – בהודעת WhatsApp חוזרת או בקישור:

בסיום הגדרת התבנית נלחץ על כפתור שלח תבנית לאישור המופיע בתחתית המסך:

התבנית תופיע כעת במסך התבניות שלי בסטטוס התקבלה בקשה. כל עוד היא מופיעה בסטטוס זה ניתן לשוב ולערוך אותה בלחיצה על עט העריכה בטבלת התבניות.

ברגע שהיא נכנסת לתהליך אישור מול פייסבוק הסטטוס שלה ישתנה ל- ממתינה לאישור. במצב הזה ניתן להכנס לערוך אותה אך רק השם שלה יהיה עריך, לא התוכן.

ברגע שמתקבל אישור מפייסבוק להפיץ הודעות על סמך התבנית:

  • היא תופיע במסך התבניות שלי בסטטוס מאושרת
  • היא תופיע במסך שליחת ההודעות ברשימת התבניות הזמינות לשימוש
  • ישלח לכם מייל שהתבנית אושרה וזמינה לשימוש

דגשים – בבואנו להרכיב תבנית

  1. יש להקפיד על ניסוח שממנו הקשר התבנית יהיה מובן לגורמים המאשרים אותה. אין לצור תבנית כללית מדי שלמשל מורכבת רובה ככולה ממשתנים או שלא ניתן לדעת מה יהיה השימוש הממשי בה ברגע שהיא מאושרת לשליחה.
  2. אין להכליל משתנים צפים – כאלו שיושבים בודדים בשורת טקט, ללא טקסט מקדים או עוקב.
  3. אין להכליל בתבנית קישורים מקוצרים גנריים כגון קישורי bit.ly או goo.gl. הללו אינם מאושרים לשימוש על ידי פייסבוק. במידה ורוצים לשלב אותם בהודעה יש לכלול אותם כחלק מהפרמטרים.
  4. אין להכניס קישורים שכוללים דומיין שאינו משוייך לבית העסק המפיץ את ההודעה. גם במקרה הזה אם רוצים להשתמש בקישורים מעין אלו יש להכלילם כחלק מהמשתנים אותם מאכלסים בתוכן בכל שליחה של הודעה המבוססת על התבנית.
  5. אין להרכיב תבנית שמשלבת מספר שפות (למשל עברית וערבית). אם מעוניינים לשלוח מסר לנמענים במספר שפות יש ליצור תבנית נפרדת עבור כל שפה.
  6. בבואנו להגיש תבנית לאישור מומלץ מאד לבצע הגהה קפדנית לטקסטים, לאיות ולסימני הפיסוק שבה. מרגע שהתבנית מאושרת היא קשיחה ואין אפשרות לשנות בתבנית הספציפית שאושרה ולו תו אחד. מוטב לכן לוודא שהכל תקין בנוסח לפני שמעבירים את הדברים לאישור של פייסבוק.
  7. בשליחה ראשונה לנמענים WhatsApp מציגה להם קישורים בפורמט שאינו לחיץ על מנת להגן עליהם מתוכן שעשוי להפר את מדיניות הרשת. כדי שקישור יהפוך ללחיץ בהודעות שנשלחו בעבר ובכאלו ישלחו בעתיד, על הנמען לאשר את ההודעה ש- WhatsApp מציגה לו בממשק בלחיצה על כפתור "המשך". הוא יכול כמו כן לענות להודעה שנשלחה אליו בטקסט חופשי כרצונו, או לחליפין להוסיף את מספר השולח לאנשי הקשר שלו. מרגע שיעשה את אחת מבין שלוש הפעולות הללו הקישורים יהפכו ללחיצים בהודעהץ לאור זאת מומלץ בתבניות שנשלחו לנמענים והכוללות קישורים (בין אם בטקסט הקבוע או במשתנים) להכליל טקסט הסבר קצר שינחה את הנמען כיצד להפוך את הקישור לקבוע (למשל – ללחיצה על הקישור יש קודם להשיב להודעה).

לסיכום

יצירת תבנית להודעת WhatsApp במערכת InforUMobile מורכבת מתהליך פשוט ליישום. התבנית נתונה לנו כמסגרת לפעולה. לתוכה ניתן לצקת תוכן ייחודי לכל הפצה והפצה בעזרת משתנים. ניתן להגדיר במערכת מספר רב מאד של תבניות, שעונות על מגוון רחב של תסריטים וצרכים עסקיים ובעזרת תכנון נכון שלהן ושל המשתנים בהן לייצר לעצמנו גמישות רבה בהפצה.

אנו זמינים לשירותכם בכל שאלה בנושא.

Category: WhatsApp

נפח שליחת ההודעות המותר מחשבון הודעות WhatsApp תלוי בדירוג ש- WhatsApp מקנה לחשבון. כל חשבון הודעות חדש מתחיל ממדרגת השליחה הראשונה וככל שהוא צובר שליחות, ושומר על מוניטין חשבון חיובי, הוא מתקדם למדרגות הבאות. 

קיימות ב- WhatsApp ארבע מדרגות שליחה:

מדרגה ראשונה Tier 1 – ניתן לשלוח עד 1,000 הודעות ביום (זו המדרגה בה כל חשבון חדש מתחיל).

מדרגה שניה Tier 2 – ניתן לשלוח עד 10,000 הודעות ביום.

מדרגה שלישית Tier 3 – ניתן לשלוח עד 100,000 הודעות ביום.

מדרגה רביעית Tier 4 – ניתן לשלוח הודעות ללא הגבלה.

איך עוברים בין מדרגות?

המעבר בין מדרגה ראשונה לשנייה – מתבצע כאשר נשלחות במצטבר 2,000 הודעות בטווח זמן של עד שבוע.

לדוגמא – אם ביום הראשון שלחתם 1,000 הודעות וביום השני שלחתם שוב 1,000 הודעות, אזי שביום השלישי אתם מקודמים למדרגה השניה בצורה אוטומטית ומרגע זה אתם יכולים לשלוח עד 10,000 הודעות ביום. שימו לב – כמות ההודעות שנספת במניין הנדרש למעבר בין מדרגות היא לנמענים ייחודיים. אם שלחתם היום הודעה לנמען מסויים ומחר לאותו הנמען הכמות שתחשב לספירה היא הודעה 1 בלבד כי מדובר באותו הנמען.

המעבר בין מדרגה שנייה לשלישית – מתבצע כאשר נשלחות במצטבר 20,000 הודעות לנמענים יחודיים בטווח זמן של עד שבוע.

לדוגמא -אם ביום הראשון למדרגה שלחתם 10,000 הודעות וביום השני שלחתם שוב 10,000 הודעות לנמענים אחרים, אזי שביום השלישי אתם מקודמים למדרגה השלישית בצורה אוטומטית ומרגע זה אתם יכולים לשלוח עד 100,000 הודעות ביום.

כלומר, חשבון חדש שרוצה להתחיל לשלוח בקצב של 100,000 הודעות ביום, יוכל להגיע לכך רק לאחר 4 ימים (יומיים בין מדרגה אחת לשתיים ועוד יומיים מבין מדרגה שתיים לשלוש).

המעבר בין מדרגה שלישית לרביעית – מתבצע כאשר נשלחות במצטבר 200,000 הודעות לנמענים יחודיים בטווח זמן של עד שבוע.

לדוגמא – אם ביום הראשון למדרגה שלחתם 100,000 הודעו וביום השני שלחתם שוב 100,000 הודעות, אזי שביום השלישי אתם מקודמים למדרגה השלישית בצורה אוטומטית ומרגע זה אתם יכולים לשלוח מספר בלתי מוגבל של הודעות.

דגשים

  • את תחשיב ההודעות לצורך המעבר בין מדרגות יש לבצע על ידי יצוא דוח הודעות מפורט מהמערכת ובדיקה כמה נמענים יחודיים בטווח הזמן שנבדק קיבלו הודעה (לכמה מהם מופיע סטטוס התקבלה / נקראה).
  • במידה ועוברים את סף ההודעות המותר לשליחה רשת WhatsApp מפילה את ההודעות והן לא מועברות לנמענים. ההודעות יופיעו במערכת תחת סטטוס Rate Limit Exceeded.
  • שימו לב להקפיד על מגבלות השליחה היומיות כיוון ש- WhatsApp מבצעת חיוב גם על הודעות שלא הגיעו עקב חריגה מכמות השליחה היומית.
  • חלונות הזמן לשליחת ההודעות ביום נתון בתוך ובין מדרגות מחושבים לפי שעון 24 שעות ולא לפי תאריך קלנדרי. למשל – אם שלחתי קמפיין בתאריך 13/09/21 בשעה 16:00 חלון השליחה הבא שיפתח לי יהיה ב- 14/09/21 בשעה 16:00 לא לפני.
  • אנו ממליצים שבבואכם לשלוח הודעה במסגרת החלון הבא שנפתח, לקחת טווח ביטחון של שעה. בדוגמא מעלה מומלץ לשלוח את ההודעה הבאה בשעה 17:00 (ולא בשעה 16:00 בדיוק).

אנו זמינים לשרותכם בכל שאלה בנושא.

Category: WhatsApp

ברגע שיש בידיכם חשבון Facebook Business Manager מאומת, וככל שלא צצים עיכובים בצד של Facebook, לוקח כשבוע ימים לקבל אישור מ- WhatsApp לחשבון ההודעות.

לאחר קבלת האישור לחשבון ניתן מיידית להרכיב תבניות ומרגע שאלו מאושרות על ידי WhatsApp (תוך יום עבודה) אפשר להתחיל לשלוח הודעות לנמענים.

למידע משלים בנוגע ל- Business Manager ראו כאן.

Category: WhatsApp

אישור לתבנית מתקבל בתוך יום עסקים, לרוב בטווח של שעות בודדות מרגע הגשת התבנית לאישור.

קצב מתן האישור, או דחיית התבנית, תלוי ב- Facebook ובשיקולים שלה בלבד.

ברגע שמתקבל אישור או פידבק כלשהו לגבי התבנית אנו מידעים אתכם על כך במייל.

Category: WhatsApp

כדי לשלוח הודעות WhatsApp נחוץ להשתמש במספר שולח שמולבן מול Facebook. לשם כך יש לרכוש מספר ייעודי ל- WhatsApp מ- InforUMobile.

בהתאם למדיניות Facebook כאשר נמען מקבל הודעת WhatsApp הוא יראה את מספר השולח בראש חלונית הצ'אט ולצידו את תמונת הפרופיל של השולח. אם הוא ילחץ על המספר יוצג לו שם השולח כפי שהשולח הגדיר אותו בחשבון. כמו כן הוא יראה את הלוגו שלו – תמונת הפרופיל המוגדלת.

שם השולח יכול להיות בעברית או אנגלית. אתם כמפיצי ההודעות מחליטים מה יהיה שם השולח שבו תרצו להשתמש. יחד עם זאת יש לזכור ש- Facebook מאשרת שימוש בשמות שולח רק במידה ויש הלימה מלאה בין השם הנבחר לגורם ששולח את ההודעה. הלימה יכולה להיות חפיפה משמעותית עד מלאה או העדר חפיפה אבל הקשר מובן של היחס בין שני השמות, למשל שם מוצהר וידוע של מותג X אשר הינו בבעלות חברה Y ואשר מופיע כך ב- Facebook Business Manager של החברה או באתר שלה.

דבר נוסף שיש להיות מודעים אליו הוא שמרגע שאושר שם השולח קשה לשנות אותו מול Facebook והדבר מצריך התר חריג שלא תמיד מתקבל. לכן בבואכם להגדיר את שם השולח בטופס בו אתם מתבקשים על ידינו לעשות זאת, אנא הקדישו מחשבה לשם שאתם מציינים.חישבו אם תרצו שהשם יופיע בעברית או אנגלית, כתלות בקהל היעד אליו אתם מכוונים ושיקלו באיזה תצורה אתם רוצים לרשום אותו.

מיותר לציין ש, בניגוד למשל להפצת הודעות ב- SMS, לא ניתן לשנות את שם השולח משליחה לשליחה.

במידה ואתם זקוקים למספר שמות שולח, כתלות בייעוד השליחה שלכם, יהיה עליכם לרכוש כמות מספרי שולח כמספר השמות להם תזדקקו ולכל מספר יוגדר השם הרלוונטי. הדבר גם יצריך הגדרות יעודיות בחשבונות מהם תשלחו את ההודעות במערכת.

Category: WhatsApp

אם יש לכם חשבון Facebook Business Manager

נא גילשו לכאן: https://business.facebook.com/settings/info ושילחו לנו צילום מסך של לשונית ה- Business Info  (אודות העסק) כמופיע בדוגמא:

להגדלת התמונה לחצו עליה

אם אין לכם Facebook Business Manager אנא צרו עימנו קשר ואנו נעזור לכם לפתוח חשבון.

Category: WhatsApp

להלן סקירה של WhatsApp באשר לתכנים המותרים והאסורים להפצה במסגרת הרשת – לקריאה לחצו.

Category: WhatsApp