"סליחה, אבל אם אתה גולש ממכשיר סלולרי – לא נוכל לעזור לך"
זו כמובן כותרת בוטה שמטרתה למשך את העין, אבל היא מדויקת ומציגה את תמונות המצב בישראל נכון ל-שנת 2013.
לשיווק הסלולרי מספר מרכיבים, אחד מהחשובים שבהם הוא אתר סלולרי לבית העסק.
ראשית – מספר נתונים:
לאור הנתונים הברורים הללו, הדעת נותנת שכל עסק שרוצה שלקוחות ימצאו אותו בחיפוש סלולרי בגוגל, חייב שיהיה לו אתר מותאם לסלולר. אולם נכון להיום למרבית העסקים בישראל, אין עדיין אתר סלולרי.
כלומר כיום, מרבית העסקים בישראל ממש סוגרים את דלת העסק שלהם בפני לקוח פוטנציאלי שכל חטאו היה שניסה להגיע אליהם באמצעות גלישה ממכשיר הסלולר שלו.
ומכאן שבית עסק שיש לו אתר סלולרי נמצא כבר כיום ביתרון שיווקי על פני מתחריו.
לצורך המחשת הנושא בוצעו 3 חיפושים ממכשיר סלולרי, ראוי להדגיש שהחיפושים לא בוצעו בנישות נידחות, אלא בתחומים שכל לקוח יכול להכניס תשלום נכבד לבית העסק.
יתרה מזאת החיפושים בוצעו בתחומים בהם בתי העסק משקיעים מאמץ וכסף רב כדי לפרסם ולהגיע לעמוד הראשון של גוגל בתחומם.
החיפושים שבוצעו: עורך דין רשלנות רפואית/ביטוח רכב/ וטרינר בתל אביב:
הנה התוצאות לפניכם:
התוצאה: ניתן לראות בבירור שמתוך 10 התוצאות (ללא המודעות הממונות), בעמוד הראשון – 9 תוצאות מובילות לאתרים שאינם סלולריים ורק לחברה אחת יש אתר סלולרי.
התוצאה: רק לחברה 1 בעמוד הראשון יש אתר סלולרי
התוצאה: אף לא תוצאה אחת עם אתר עסקי מותאם לסלולרי
הערות: החיפוש נעשה ביולי 2013 באזור השפלה, ללא הכללת כפילויות. תוצאות החיפוש יכולות להשתנות מעת לעת. אין באמור לעיל לרמז שהאתרים אינם טובים, אלא שאינם מותאמים לחיפוש במובייל. לעיתים מוצגת תוצאת אינדקס או פייסבוק, מאמר זה אינו מתייחס אליהם כאל אתר בית של בית עסק.
לסיכום – אל תדחו הקמה של אתר סלולרי לבית העסק שלכם. בצעו זאת כבר השנה, עוד לפני המתחרים שלכם. ותוכלו להתחיל לקבל פניות של לקוחות גם מהחיפוש הסלולרי.
נ.ב – תרגיל שיווקי עבורכם:
בצעו לבית העסק שלכם בדיוק את אתה בדיקה (חיפוש מילות המפתח הרלוונטיות דרך הסמארטפון) ובדקו מה מצבכם.
זהו פוסט אורח שנכתב על ידי דני זקס
מומחה בתחום השיווק ופיתוח פתרונות עסקיים בסלולרי. בעל ניסיון של למעלה מ- 12 שנים בשיווק ופרסום. בעבר עורך וידאו ומולטימדיה בתעשיית הטלוויזיה, אחראי על יצירה של מאות תוצרי פרסום ושיווק לטלוויזיה ולגופי התרבות והפרסום המובילים בארץ. בעל ידע נרחב במולטימדיה, גרפיקה, אינטרנט, מדיה חברתית, שיווק ופלטפורמות הפצה.