• כניסת לקוחות
  • 03-9415550
InforUMobileLogoInforuMobileLogo1InforUMobileLogoInforUMobileLogo
  • SMS
    • שליחת SMS במערכת InforUMobile
    • תכונות מערכת SMS
    • מרכז הדרכה בנושא SMS
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • Email2SMS
    • קבלת הודעות SMS
    • אוטומציה שיווקית
    • הודעות OTP באמצעות SMS
    • המרה אוטומטית של הודעת SMS להודעה קולית
    • פתרונות ל- eCommerce
  • דיוור אלקטרוני
    • דיוור אלקטרוני במערכת InforUMobile
    • תכונות מערכת דיוור אלקטרוני
    • אוטומציה שיווקית
    • פתרונות ל- eCommerce
    • דוגמאות לתבניות ועיצובים
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • מרכז הדרכה בנושא דיוור אלקטרוני
  • הודעות קוליות
    • הודעות קוליות דרך מערכת InforUMobie
    • המרה אוטומטית של הודעת SMS להודעה קולית
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • שאלות נפוצות – הודעות קוליות IVR
  • WhatsApp
    • שליחת WhatsApp במערכת InforUMobile
    • ממשקי API לשליחת WhatsApp
    • מרכז הדרכה בנושא WhatsApp
  • eCommerce
  • ערוצים נוספים
    • סקרים
    • אוטומציה שיווקית
    • אינטגרציות
    • צ'אט בוטים
      • צ'אט בוט במערכת InforUMobile
      • מרכז הדרכה צ'אט בוטים
      • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • דפי נחיתה
      • דפי נחיתה במערכת InforUMobile
      • תכונות מערכת דפי נחיתה
      • דוגמאות לתבניות דפי נחיתה
      • מרכז הדרכה בנושא דפי נחיתה
      • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • הודעות פוש לדפדפנים
    • הודעות פוש לאפליקציות
    • קטלוג מוצרים דיגיטלי
  • הדרכה
    • מרכז ידע
    • ממשקי API למערכת InforUMobile
    • בלוג
  • אודות
    • אודות החברה
    • חזון החברה
    • בלוג
      • בלוג חברה
      • קורס SMS לעסקים
      • קורס בדיוור בדואר אלקטרוני
      • פאנלי מומחים בנושא שיווק דיגיטלי
      • פרוייקט מובילי שוק ודעה
    • תוכנית שותפים
    • הצהרת נגישות
  • צרו קשר
✕

האם תקציב הפייסבוק שלך מנוצל בחוכמה?

  • דף הבית
  • בלוג
  • פרסום בפייסבוק וגוגל
  • האם תקציב הפייסבוק שלך מנוצל בחוכמה?
נכתב ע"י יוני אלמוג ב- 21 באוגוסט 2015
קטגוריות
  • פרסום בפייסבוק וגוגל
תגיות
  • Custom Audience
  • בחירת קהל יעד
  • טרגוט
  • ניצול תקציב פרסום
  • פרסום בפייסבוק
  • רימרקטינג
  • רימרקטינג בפייסבוק
  • תקציב פרסום

shutterstock_261759524

שאלתם את עצמכם פעם האם אתם מנצלים את תקציב הפרסום שלכם בפייסבוק בצורה הנכונה ביותר? האם אתם יכולים להפיק ממנו יותר? למה הפרסום בפייסבוק לא עובד לכם ולקולגות שלכם בתעשייה זה עובד מדהים? למה הלידים שאתם מקבלים מפייסבוק לא מספיק אייכותים? או מדוע עלות הפרסום יקרה כל כך?

פעמים רבות (לצערי רבות מידי) אני נתקל במקרים שעסקים שמנהלים קמפיין פרסום בפייסבוק לא מבינים מדוע הם לא מקבלים תוצאות טובות מהקמפיין שלהם, דבר שגורם להם להוצאות פרסום גבוהות ותסכול רב.

הסיבה המרכזית לכך היא שהטרגוט (בחירת קהל היעד שפייסבוק יחשוף אליו את הפרסום) שהם הגדירו בשלב הקמת הקמפיין היה לא מתאים לקהל שלהם בפועל ולכן באופן טבעי כאשר אנחנו מפרסמים לקהל הלא נכון גם התוצאות יהיו לא מספיק טובות.

במאמר הנוכחי אלמד אתכם איך לפרסם לקהל הרלוונטי ביותר לעסק שלכם וע"י כך לשפר באופן משמעותי את התוצאות של הקמפיין שלכם בפייסבוק. המידע שיוצג מבוסס על ניסיון של מאות קמפיינים שבצענו בפייסבוק עבור לקוחותינו ומתבסס גם על מידע שאנו מקבלים ישירות מחברת פייסבוק.

אני אסביר בקצרה על מה מדובר:

עסקים רבים שמפרסמים בפייסבוק מטרגטים קהל שתחומי העניין שלו רלוונטיים לפעילות העסקית שלהם, למשל, עסק שמשווק מוצרים לדיאטה בחר לפרסם לקהל שהוגדר בפייסבוק כמתעניינים בדיאטות. עסק שמתמחה בטיפולים קוסמטיים, בחר לפרסם לקהל שהוגדר בפייסבוק כמתעניינים ביופי ואסתטיקה.

אותם עסקים מטרגטים את קהל היעד לפי מה שפייסבוק מגדיר "תחומי עניין"/"Interests" ופה הטעות הגדולה שהם עושים. מחוסר ניסיון הם בעצם מגדירים את קהל היעד הכי פחות רלוונטי אליהם ולכן גם תוצאות הקמפיין מאכזבות.

הטרגוט בפייסבוק לפי "תחומי עניין" לא תמיד חושף את הפרסום לקהל שהכי מתאים לפעילות של העסק שלכם ולכן מומלץ ואפילו חובה לעשות שימוש באפשרות זו רק לאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות.

הדבר הנכון ביותר מבחינה פרסומית בכלל ובפייסבוק בפרט הוא לפרסם תחילה אל הלקוחות שמכירים אתכם הכי טוב ושהיה להם סוג של מגע איתכם בעבר ורק לאחר מכן לפרסם ללקוחות שפחות מכירים אתכם ולכן נגדיר את הטרגוט בהתאם לסדר הבא ואני אחלק גם את זה לשלושה שלבים:

שלב ראשון:
נתחיל עם הקהל שמכיר אתכם הכי טוב – גלש לאתר שלכם, רכש מכם, נרשם לניוזלר שלכם ועוד:

1. פרסום לקבוצת הרימרקטינג:

פרסום לקהל שביקר כבר באתר שלכם או בדף הנחיתה שלכם. זהו קהל שכבר מכיר אתכם, בדק על המוצר שלכם ולכן הסיכוי למכור לו הוא הגבוה ביותר.
זכרו, בממוצע כ 98% מהלקוחות שגולשים לאתר שלכם לא יצרו אתכם קשר או ירכשו את המוצר שלכם בפעם הראשונה שהם גולשים אליו ולכן חובה עליכם להמשיך ולפרסם להם גם בהמשך. זהו הקהל שהסיכוי שירכוש מכם בהמשך הוא הגבוה ביותר.

בשלב הראשון באופן טבעי קבוצת הרימרקטינג תהיה קטנה יותר ותלך ותגדל ככל שיעבור הזמן  ולכן אתם נדרשים  להקים במקביל קבוצות נוספות שיכולות להיחשף לפרסום באופן מידי.

2. פרסום לרשומות תפוצה של בית העסק/חברי המועדון/רשימת לקוחות מתעניינים או שרכשו בעבר וכו:

פייסבוק מאפשרים לכם לפנות באופן ממוקד לרשימת הלקוחות שברשותכם. כל מה שאתם צריכים זה את מספר הסלולר או כתובת המייל של הלקוחות שלכם ותוכלו ולפנות אליהם באופן אישי וממוקד.

קהל זה כבר מכיר את העסק שלכם ובמקרים רבים אף רכש מכם ולכן הסיכוי שירכוש בפעם הראשונה או פעם נוספת הוא גבוה ביותר.

כלי מתקדם זה נקרא בפייסבוק Custom Audience

להלן סוגים אפשריים של רשימות:

  • רשימת הלקוחות שקנו אצלכם מוצר בעבר
  • רשימת הלקוחות שהתעניינו אצלכם בעבר
  • רשימת הלקוחות שהשאירו לכם פרטים באתר או בדפי הנחיתה שלכם
  • רשימת הלקוחות ברשימת התפוצה שלכם
  • רשימות של לקוחות שפגשתם בכנסים ואירועים
  • רשימות של כרטיסי ביקור שאספתם עם השנים
  • רשימות המיילים מתוכנות הדוא"ל שלכם (ניתן לייצא מ- Gmail בקלות כל מי שהתכתבתם איתו בעבר).
  • רשימות הטלפונים השמורים בנייד שלכם (ניתן לייצא מהטלפון בקלות באמצעות תוכנה)
  • רשימת החברים שלכם ב- Linkedin
  • רשימת מורידי האפליקציה הסלולרית שלכם

3. פרסום לחברי העמוד העסקי שלכם:

קהל זה מכיר אתכם טוב ואף ביקש באופן ייזום להיות "חבר" שלכם ולכן אם נחשוף אותו לפרסום שלנו גדלים הסיכויים שהוא גם ירכוש מאיתנו.

חשוב לדעת:
מרבית העסקים לא יודעים שכאשר הם מעלים פוסט ללא תשלום לחברי העמוד שלהם (נקרא גם כקידום אורגני) בממוצע רואים אותו בין 5% ל 10% מחברי הדף. במרבית המקרים גודל הקהל שנחשף לפרסום לא יכול להניב תוצאות ממשיות לעסק, לעומת זאת אם נפנה אליהם דרך הערוץ הממומן, פייסבוק כבר ידאג לחשוף אותו לכל החברים בדף.

שלב שני:
במידה וקהל זה קטן מידי תוכלו להרחיב את הקמפיין שלכם למעגל השני שהוא הכי דומה לאותם לקוחות שכבר מכירים אתכם:

כלי מתקדם זה בפייסבוק נקרא Look Alike Audience
פייסבוק ינסה לאתר קהל שהוא הכי דומה במאפייניו לקהל הלקוחות שלכם ולכן הסיכוי למכור לאותו הקהל הוא גם הגבוה ביותר.

1. Look Alike לרשימת הלקוחות שרכשו מכם או לקבוצה שפיקסל ההמרה הופעל בה.

פה קיימות שתי אפשרויות:

  • לעלות לפייסבוק את רשימת הלקוחות שרכשו מכם ולעשות עליהם Look Alike.
  • במקרים של אתר מסחרי לאחר ששתלתם פיקסל המרה בדף התודה, לעשות Look Alike לקבוצה שפיקסל ההמרה הופעל בה, קרי, אותה קבוצה שרכשה ישירות מהאתר ופייסבוק כבר מכיר אותה.

2. Look Alike לקבוצת הרימרקטינג/חברי העמוד/רשומות של בעל העסק וכו.

במקרה זה אנו פונים למעגל השני – קהל שדומה ללקוחות שהיתה להם סוג של אינטראקציה אתכם אבל לא רכשו מכם עדין. מה שחשוב לעשות זה להחריג את הקבוצה של הלקוחות שרכשו מאיתנו, כך שלא יהיה מצב שאנו פונים פעמיים לאותו הקהל.

בשני המקרים נקים את הקבוצות לפי חיתוכים של 1% , 2% , 5% וכו.
המשמעות היא שפייסבוק יחפש את האחוז (1%) באוכלוסיה שהוא הכי דומה במאפיינים שלו לקבוצת המקור.
ניתן להגדיר לקבוצות LookAlike של עד 10% מגולשי הפייסבוק בארץ נתונה.
מומלץ להתחיל בחיתוכים לפי 1% מהאוכלוסייה לאחר מיכן 2% ואם רוצים לפנות לקהל גדול יותר נפנה ל 5% מהאוכלוסייה, כאשר מחריגים את כל הקבוצות הקודמות שציינתי ושכבר פניתם אליהן.
בקבוצה של ה 5% המלצתי היא להוסיף חיתוך נוסף  של "תחומי עניין"/"Interests".

שימו לב,
אם זיהיתם שיש קהל ספציפי שמגיב יותר טוב לקמפיין שלכם (למשל גיל 25-35), כאשר אתם מקימים קמפיין LookAlike, חשוב לבצע את ההחרגות הנוספות (במקרה זה של הגיל) ולא לפנות באופן אוטו' לכל הקהל שפייסבוק מציע לכם.

שלב שלישי:
רק עכשיו, כאשר כל הקבוצות שציינתי עד כה לא מגיבות לכם או שכבר פנינו אליהם מספר רב של פעמים והתוצאות לא מספיק טובות נקים קמפיין לפי תחומי עניין בהחרגות הקבוצות הקודמות.

בדוגמא הבאה תוכלו לראות זאת בצורה די מובהקת:
קמפיין שהרצנו ללקוח שלנו ושהמטרה היתה לגייס לידים לרכישת חבילות סקי. הקמנו קבוצת תחומי העניין (גולשים שמתעניינים בסקי), שעל פניו זה נראה לגיטימי ביותר לפנות אליה. קבוצה זו  הניבה לידים שיקרים ביותר מ 300% מקבוצת הרימרקטינג נוספת שהקמנו, קרי אותם גולשים שגלשו בעבר לאתר האינטרנט/לדפי הנחיתה של הלקוח וכבר מכירים אותו ואת הדילים שהוא משווק (כמובן שעצרנו מהר מאוד את הפרסום לקבוצה היקרה כחלק מתהליך האופטימיזציה שאנו עושים).

קבוצת הרימרקטינג הניבה לידים בעלות של 43 ש"ח במקום 128 ש"ח בקבוצת תחומי העניין במובייל.

סקי

לסיכום:
באופן טבעי חשיפת המסר השיווקי שלכם לקהל המתאים ביותר תניב לכם תוצאות טובות יותר. קהל זה רוצה ומעונין במוצר שאתם משווקים לו.
אם תדעו לעשות שימוש בכלים הכי מתקדמים של פייסבוק ולפרסם לקהל הרלוונטי ביותר, תוכלו גם לייצר תוצאות מדהימות מערוץ פרסום זה.
דאגו לנצל את תקציב הפרסום שלכם בפייסבוק בחוכמה ואל תמהרו להקים קמפיינים לקהל שאינו מתאים.
הכסף שלכם יכול להניב הרבה יותר אם רק תדעו לעשות זאת נכון!

 

unnamed (1)

יוני אלמוג

יוני אלמוג

משנה למנכ"ל InforUMobile. מומחה בשיווק סלולרי ואינטרנטי. בעל ידע נרחב בטכנולוגיות דיגיטליות, ממשקי משתמש ומערכות תקשורת. מעצב ומתווה אסטרטגיות עסקיות. מוביל דעה בתעשיית המובייל בישראל, מרצה בכנסים בתחום. יוני בוגר תואר בהנדסת מחשבים מהטכניון. מצב אישי – נשוי + 2 ילדים

More Posts - Website

Follow Me:Add me on XAdd me on FacebookAdd me on LinkedInAdd me on YouTube






    צרו קשר:









    או בטלפון:

    03-9415550

    InforUMobile - Shamir Systems

    פוסטים אחרונים מהבלוג שלנו

    • חידושים במערכת – שיפורים מהותיים שהטמענו בחודשים פברואר-מרץ 2025
    • עדכון מודול הפופאפים במערכת – הוספת מנגנון הקפצה חכם ומותאם אישית לכל גולש
    • חדש במערכת – Dashboard ביצועי שליחות ומכירות
    • זרקור על: סגמנטציות חכמות ופילוחים במערכת
    • זרקור על: מסעות לקוח חכמים במערכת
    • התראות פוש על שיחות WhatsApp נכנסות

    שליחת SMS לעסקים
    דיוור אלקטרוני
    שליחת WhatsApp עסקי
    הודעות קוליות
    פתרונות eCommerce

    ממשקי API למערכת 
    מרכז ההדרכה
    בלוג חברה
    חזון החברה

    Facebook  Youtube Instagram

    03-9415550
    [email protected]

    הצהרת נגישות
    מדיניות פרטיות לגלישה באתר
    תנאי שימוש באתר
    נספח לתנאי ההתקשרות – פרטיות

    שמיר מערכות ומפעלים בע"מ | 03-9415550 | InforUMobile | כל הזכויות שמורות

    חברת שמיר מערכות ומפעלים בע"מ חרטה על דגלה לספק שירות לכל לקוחותיו באופן שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשע”ג-2013 ולתקנות על פיו.

    הסדרי הנגישות במשרדי החברה

    מידע אודות הנגשת המבנים ודרכי הגישה למשרדינו:
    אין קבלת קהל במשרדינו והשרות ניתן רק באמצעות אתר האינטרנט, הטלפון והמייל.

    התאמות נגישות שבוצעו במסגרת הנגשת האתר

    באתר מותקן סרגל נגישות מסוג NagishExpress באמצעותו אפשר להגיע אליו מכל מקום באתר ע"י כפתור ההנגשה הצף באחת הפינות באתר. ניתן לבצע דרכו את הפעולות הבאות:

    • לשנות את הטקסט לפי הצרכים שלכם – להגדיל אותו, לרווח בין האותיות, לשנות את הרווח בין השורות, לישר לצד אחד.
    • לשנות את הניגודיות  של צבעי המסך ובעיקר הטקסט והרקע (כולל מונוכרום וצבע חום כהה).
    • לשנות את הסמן.
    • להדגיש את הקישורים.
    • להסתיר את התמונות.
    • לבטל הנפשות
    • הפעלת פרופיל ADHD
    • הפעלת פרופיל מוגבלות קוגנטיבית
    • להשתיק קול

     

    נגישות האתר אינטרנט

    • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג 2013.
    • התאמות הנגישות בוצעו עפ”י המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
    • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
    • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
    • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
    • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
    • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות של החברה ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.
    • מסירת מידע בפורמט נגיש – המשרד מעמיד עבור לקוחותיו אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של המשרד שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.

    דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות

    למרות מאמצינו להנגיש את כל חלקי האתר, יתכן ויתגלו חלקים ספציפיים שלצערנו אינם נגישים. אם נתקלתם בבעיה בנושא נגישות באתר, נשמח לקבל הערות ובקשות. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את הנגישות באתר.

    פרטי רכז.ת הנגישות במשרד

    • שם מלא: יעל אלמוג-מנור
    • טלפון :03-9415550 שלוחה 549
    • דוא”ל :  [email protected]

    פרסום הצהרת הנגישות

    הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 27-06-2024

    הגדרות גופן
    Adjust background colors
    • Report a problem
    • NagishExpress Logo