מערכת InforUMobile מאפשרת שימוש ושליחה של תמונות לנמענים במספר דרכים. כדי לאפשר העברה מהירה ככל האפשר של התמונות, יש לדאוג לכך שהתמונות יהיו במשקל נמוך ובממדים (אורך/רוחב בפיקסלים) מתאימים.

 

ההבדל בין משקל לממדים

משקל התמונה נמדד בקילובייטים (ק"ב או KB) והוא מייצג את האיכות של התמונה, כלומר עד כמה היא חדה וברורה.

ממדי התמונה נמדדים בפיקסלים (ראו הערה 1) המייצגים את האורך והרוחב של התמונה.

 

שימושים עיקריים

א. SMS – שליחת תמונה כקישור ב-SMS (מסך שליחת SMS > צרף קובץ להודעה), שבו אתם מעלים תמונה הנשמרת במערכת ומוצגת בהודעה כקישור. משקל התמונה המרבי המותר הוא 300 ק"ב.

ב. דיוור – הוספת התמונה בדיוור. ממדי התמונה צריכים להיות ברוחב של עד 600 פיקסל ובגובה/אורך של עד 1700 פיקסל, ומשקל התמונה צריך להיות נמוך ומותאם לתצוגה על מסך (ולא לדפוס). המשקל הכולל של כל הדיוור, כולל כל התמונות שבו, יכול להיות עד 1.5 מגה (1500 ק"ב) בדיוור רגיל (ראו הערה 2).

ג. דף נחיתה – הוספת התמונה בדף נחיתה – ניתן להעלות תמונות בכל משקל סביר (ראו הערה 3), אך שימו לב שככל שהתמונה תהיה "כבדה" יותר במשקל כך הדף ייפתח לאט יותר לגולשים.

 

איך לדעת מה משקל/ממדים של התמונה?

ממדים (אורך/רוחב):היכנסו למחשב שלכם ולחצו עם הלחצן הימני על שם הקובץ  > מאפיינים (properties) > פרטים (details), ושם יופיעו המידות, להלן דוגמה:

משקל: משקל התמונה מופיע בדרך כלל לצד שם הקובץ במחשב שלכם, לחלופין ניתן להיכנס למסך המאפיינים של התמונה ומשקל הקובץ יופיע בלשונית כללי (general).

 

איך להקטין משקל/ממדים של תמונה?

הדרך הקלה ביותר היא להשתמש בשירות חיצוני מקוון להקטנת תמונות, כמו:

http://www.resizenow.com/he (ראו הערה 4)

שם ניתן להעלות תמונה ולהגדיר את האורך או הרוחב הרצויים ואת האיכות עד להשגת התוצאה הרצויה ואז לשמור את הקובץ החדש במחשב שלכם.

להלן צילום מסך לדוגמה של שינוי תמונה שבו הוגדר רוחב של 600 פיקסל לתמונה ושמירה על איכות מעולה, והקובץ הוקטן מכ-5 מ"ב לגודל של 129 ק"ב.

 

קיימים שירותים נוספים שמבצעים את אותה פעולה, וניתן גם להיעזר בתוכנות גרפיות כמו הצייר של windows וכדומה.

 

 


הערות:

1. המונח פיקסל מתייחס לנקודה על המסך והגודל שלה יכול להשתנות ממכשיר למכשיר, קטנה יותר במכשיר סלולרי למשל וגדולה יותר במסך טלוויזיה ענק.

2. בדיוור בתמונות פתוחות המשקל הכולל הוא עד 400 ק"ב.

3. עד 10 מגהבייט.

4. השירות הוא חיצוני ואינו קשור לחברת InforUMobile בדרך כלשהי, ו-Inforu אינה מעניקה תמיכה טכנית לשימוש בשירות.