ChatBot

לעיתים אנו רוצים להגדיר שמי שמשוחח עם הבוט שלנו ימלא תאריך, למשל תאריך פגישה או מועד שיעור, ואנו רוצים לוודא שהוא לא יבחר בטעות תאריך שכבר עבר אלא רק תאריך עתידי. לביצוע הפעולה עקבו אחר השלבים הבאים:

בחירת תאריך עתידי

א. היכנסו לבוט, הוסיפו שדה הודעת טקסט וכתבו בו את הטקסט שיופיע ללקוח, למשל "נא בחרו תאריך" ולאחר מכן הוסיפו וקשרו שדה תאריך.

ב. בחרו שם לשדה, ובמקום כל התאריכים בחרו את האפשרות רק תאריכים בעתיד.

הגדרת "היום" כתאריך בעבר

שימו לב שהמערכת תציג לכם גם את היום כתאריך עתידי ולכן הלקוח יכול לבחור את היום כתאריך עתידי, וזאת מכיוון שהשעה יכולה להיות עתידית באותו יום.

אם ברצונכם להגדיר שלא ניתן יהיה לבחור את היום כתאריך עתידי בצעו את הפעולה הבאה:

לחצו על הכפתור הוסף תנאי > היום, והוציאו ממנו קישור אל כפתור מסוג שגיאה, בשדה השגיאה כתבו הודעת שגיאה כגון "לא ניתן לבחור את היום".

כך למשל אמור להיראות חלון בחירת תאריך עתידי ללא אפשרות בחירה של היום:

Category: ChatBot

ערוץ הבוטים של InforuMobile מאפשר לשרשר פרמטר עם הקישור של הבוט. אפשרות זו מציעה לכם מענה עסקי לצרכים שונים כגון:

הצורך העסקי

לדעת מאיזה מקור גלישה הגיע הגולש לבוט, לצורך ניתוחים סטטיסטיים, מתן תגמולים לעובדים/מפיצים, סקרי שביעות רצון על נציג/שירות מסוימים ועוד.

דוגמאות:

תיאום פגישות: חברת א.ב. מערכות מפעילה בוט לתיאום פגישות עם נציגים. לצורך כך מוקד השירות או מפיצים עצמאיים שולחים ללקוחות אפשריים קישור לבוט, והחברה רוצה לדעת איזה נציג/מפיץ הפנה הכי הרבה לקוחות לשירות.

מקור לידים:אתם מפעילים בוט לקבלת לידים, ואתם מפרסמים קישור אליו במגוון אתרים, ואתם רוצים לדעת, למשל, כמה פניות הגיעו מכל ערוץ הפצה.

סקר שביעות רצון על נציג/שירות: חברת ג.ד. רוצה שלקוחות ימלאו סקר שביעות רצון לאחר טיפוללמשל אם אתם רוצים לדעת איזה נציג שלכם הפנה את הגולש לבוטמוכרים מוצר בדף נחיתה ומתגמלים את מי שמפנה לקוחות, ואז אם מפיץ א' הביא 20 לקוחות ומפיץ ב' הביא 30 לקוחות, כל אחד יתוגמל בהתאם.

כמובן שבכל הדוגמאות יהיה עליכם ליצור את כמות הגרסאות הרצויה לכל קישור. למשל בדוגמה הראשונה לתת למפיץ א' את הקישור עם השם שלו בפרמטר ולמפיץ ב' את הקישור עם השם שלו וכו'.

אופן הביצוע:

העתקת הקישור של הבוט

היכנסו למערכת הבוטים (בוטים > לחיצה כפתור העריכה של הבוט הרלוונטי > מעבר לשלב 3 פרסום > פרסום ללא שימוש ב-Facebook Messenger > פרסום ב-SMS או באימייל) והעתיקו את הקישור של הבוט, למשל:

הוספת הפרמטרים לקישור

הוסיפו לקישור שלכם את שם השדה ואת הערך הרצוי בתבנית הבאה:

/?--parameter--=value&&--parameter2--=value2

כאשר parameter זה שם השדה ולפניו ואחריו מופיעים שני מקפים אמצעיים (–), למשל מקור הרישום, שם פרטי, אתר מפנה וכו', וה-value הוא הערך, למשל דף נחיתה1, יוסי ברקוביץ', אתר ynet וכדומה.

חשוב: שם השדה לא יכול להיות מספר אלא אותיות באנגלית בלבד!

כך למשל ייראה הקישור לאחר התוספת:

https://cloud.inforu.co.il/bot/chat/pjxkbf/?--name--=test&&--phone--=0505234567

צפייה בנתונים

כאשר יירשם ליד במערכת, תוכלו לראות את נתוני הפרמטרים במייל שתקבלו עם פרטי הליד ו/או בייצוא של הנתונים לאקסל.

Category: ChatBot

סיבות להשבתת המענה האוטומטי של הבוט

במקרה שהטמענו בוט במסנג'ר של פייסבוק, אבל כאשר מפעילים אותו או פונים אליו לא מתקבל מענה, כלומר תהליך המענה האוטומטי של הבוט אינו מופעל, יש לבצע את הבדיקות הבאות:

בדיקה שאין הודעת פתיחה

בדקו שלא הגדרתם "הודעת פתיחה" בהגדרות הכלליות של העמוד העסקי שלכם בפייסבוק. הודעת פתיחה עצמאית של הדף גורמת להשתקה של הבוט.

כדי לבדוק האם מוגדרת הודעת פתיחה היכנסו אל דף הפייסבוק העסקי שלכם אל הגדרות (settings) > הודעות (messaging) > מסייע התגובות (Response Assistant) > ולוודא שהאפשרות Send instant replies to anyone who messages your Page היא על כבוי (off).

אפשרויות נוספות

* כיבוי והפעלה: אם אין הודעת פתיחה ובכל זאת הבוט לא עונה, נסו לכבות את הבוט במערכת InforUMobile ולהפעיל אותו מחדש.

* הבוט מושתק: שימו לב שאם התערבתם בשיחה עם הלקוח וכתבתם לו משהו באופן ידני, הבוט מושתק אוטומטית למשך מספר ימים (כשבוע). ניתן לבטל את ההשתקה על ידי הקלדת 3 כוכביות *** בחלון השיחה עם הלקוח.

* אם עדיין יש בעיה ניתן לפנות לתמיכה הטכנית בדוא"ל [email protected].

Category: ChatBot