ChatBot

WhatsApp היא פלטפורמה מובילה בתקשורת היומיומית שלנו. זו מדיה מיידית, כולנו מחוברים אליה ומורגלים בשימוש בה, כאשר אנו זקוקים לפתרון מיידי של בעיה או קידום של נושא כלשהו אנו באופן טבעי נסמכים עליה. לכן לא ייפלא שארגונים רבים רואים בה ערוץ תקשורת חשוב עם הלקוחות שלהם בנושאים תפעוליים ובפרט לצרכי שירות לקוחות.

אז איך אם כן ניגשים להקמת ערוץ שירות לקוחות ב- WhatsApp?

שלב #1 – תקשור ללקוחות

לאחר שהעמדנו חשבון הודעות ושיש לנו קו תקשורת פעיל ב- WhatsApp, נדרש ליידע את הלקוחות שלנו שניתן לצור איתנו קשר ב- WhatsApp לקבלת שירות ומענה. קיימות דרכים רבות לעשות את זה, כל בית עסק מכיר את נקודות ההשקה שיש לו עם הלקוחות שלו. בין אם זה באתר החברה, או בעמוד הפייסבוק , בערוץ האינסטגרם, בדיוורים האלקטרוניים שנשלחים ללקוחות, בהודעות ה- SMS שמופצות, על גבי החשבוניות שמופקות, באפליקציה, בחנויות הפיזיות – נקודות המגע עם הלקוחות רבות ומגוונות. כדאי לנצל אותן ולוודא שאנו מציינים את היות קו ה- WhatsAp שלנו פתוח לשירות לקוחות בכל מפגש עם הלקוח.

הידוע בשל עצמו אינו אבל מספיק. צריך לסייע ללקוחות להשתמש בערוץ ה- WhatsApp הלכה למעשה. איך נעשה את זה? בעזרת הפניה ישירה לערוץ. למשל נשים באתר שלנו תמונה של WhatsApp ונקשר אותה לקו שלנו כך שבלחיצה אחת הגולש שרוצה לצור איתנו קשר ב- WhatsApp יוכל לעשות זאת.

כיצד נקשר את התמונה או הטקסט המיידע לקו ה- WhatsApp שלנו? נניח לשם הדוגמא שקו ה- WhatsApp שלנו מספרו 972534984934 ושאנו רוצים שאנשים יתכתבו איתנו דרכו. לא נצפה כמובן מאיש להכניס את המספר הזה לאנשי הקשר שלו בטרם הוא מתחיל איתנו את ההתכתבות. אז איך בכל זאת נאפשר התכתבות במינימום חיכוך? נעזר לשם כך בממשק ה- WhatsppMe של מטא. נבצע את ההפניה בעזרת הקישור: https://wa.me/972534984934. בצורה דומה ניתן לבצע הפניה לכל קו WhatsApp שנרצה על ידי שימוש בתחילית https://wa.me/ והוספת מספר המטרה (בפורמט בינלאומי) לאחריה. נמען שרואה את ההפניה ילחץ עליו וממשק ה- WhatsApp יפתח לו אוטומטית. הוא יכול להתחיל בין רגע את ההתכתבות איתכם. לחליפין, אם אנחנו בנקודת מכירה פיזית ניתן להפנות את הנמענים לקישור האמור בעזרת QR Code לסריקה מיידית ממצלמת הטלפון לקבלת אותה התוצאה.

שלב #2 – קיבלתי מנמען שיחה נכנסת, איך אני עונה עליה?

כעת יש לנו קו WhatsApp פעיל, תקשרנו אותו ללקוחות שלנו בנקודת המגע השונות איתם, בין הלקוחות ישנם כאלו שיעדיפו את ערוץ ה- WhatsApp לתקשורת איתנו על פני ערוצים חלופיים ובהתאם לצורך ישלחו לנו הודעות. לאן ההודעות הללו מגיעות ואיך עונים עליהן כדי לתת ללקוח חווית שירות מיטבית?

כל ההודעות הנכנסות מנמענים שיוצרים איתנו קשר ב- WhatsApp, בין אם כי הם יזמו איתנו את השיחה ובים אם כי הם השיבו להודעה שאנחנו שלחנו אליהם, מגיעות למערכת InforUMobile. נוכל לראות אותן במודול ה- WhatsApp במסגרת דוח ההודעות הנכנסות שלנו ובממשק הצ'אט שהמערכת מעמידה לרשותנו.:

בממשק הצ'אט נוכל לראות את כל השיחות שהתקבלו. אם הטלפון של הנמען שמור אצלנו באנשי הקשר במערכת ממשק הצ'אט יציג לנו פרטים נוספים אודותיו, כפי שמוכרים לנו מהעבר המשותף שלנו.

במסגרת הצ'אט נראה את ההיסטוריה של כל התכתבות עם נמען נתון, נוכל לראות איזו שיחה טופלה ואיזו עדיין בתהליך, איזה משתמש מערכת מבין המשתמשים שלנו נתן מענה לשיחה, נוכל לראות למי השיחה מוקצית במידה והיא משויכת לנציג שירות מסיים (משתמש מערכת), הנציגים השונים יוכלו למשוך אליהם שיחות ולהעבירן לאחרים בהתאם לרמת ההרשאה שלהם במערכת ועוד.

כאשר מתקבלת הודעה מהנמען יש לנו חלון זמן ש- WhatsApp מקציבה לנו לענות עליה. באפשרותנו לענות במלל חופשי בעזרת תיבת ההקלדה במסך השיחה בצ'אט, נוכל כמו כן להיעזר בהודעות השמורות שלנו בממשק כדי לשגר מענה זריז וכן לשלוח הודעת תבנית אם נרצה לתת מענה מובנה או לעורר את הנמען בחזרה לשיחה כאשר חלון המענה איתו נסגר או אם פשוט נרצה לשלוח סקר שביעות רצון שיצרנו במערכת בעת שאנו סוגרים את הפניה.

ממשק הצ'אט אם כן מיועד לניהול נוח וקל של התכתבויות מרובות במקביל עם נמענים, במטרה לתת מענה על שאלות, לפתור בעיות ולקדם פתרונות ללקוחות שזקוקים להם בזמן אמת. הממשק הליכי פיתוח תמידיים במערכת, מומלץ מאד לעקוב אחר העדכונים כדי להנות מהיכולות העשירות שהוא מעמיד לרשותנו.

שלב #3 – אופציונלי – שימוש בצ'אטבוט לניהול התקשורת עם הלקוחות

ממשק הצ'אט מאפשר לנו לתת מענה אנושי לפניות נכנסות, אבל במקרים רבים בית העסק יעדיף שלא להקצות נציג אנושי למענה, בפרט לא לשלבים הראשונים של הפניה. נציג אנושי שמטפל בכל הפניות כרוך בהקצאת משאבים לעניין, הוא מוגבל לימים ושעות עבודה מסוימות, יכולת הטיפול שלו בקיבולת נתונה של פניות היא מוגבלת ותמיד יש גם פתח לטעויות אנוש במענה.

הפתרון לעניין הוא פשוט – יצירה של צ'אטבוט במערכת וחיבורו למספר ה- WhatsApp שלנו. הבוט מקבל את כל הפניות, עונה עליהן בצורה אוטומטית, מספק את כל המידע שהוא יכול לנמען באופן מקצועי ובמידת הצורך מפנה פניות מסוימות לנציג שירות אנושי בהתאם לנסיבות השיחה. בצורה הזו משיגים שירות לקוחות מידי 24/7, השירות מובנה מאד כאשר אתם קובעים את תוואי השיחה האופטימלי, אין טעויות אנוש ולנציגים שלנו מגיעות רק אותן הפניות שמצריכות התערבות אנושית אישית באופן שמאפשר להם לטפל במקרים המוצדקים ביותר.

מערכת InforUMobile מעמידה לרשותנו ממשק מתקדם ליצירת צ'אטבוט ל- WhatsApp. ניתן להסתמך על תבניות של שיחות המוצעות במערכת. ניתן לשלב בבוט מגוון אלמנטים כגון מענה בטקסט חופשי, הזנת המידע שמתקבל מהנמען בשדות איש הקשר במערכת, מענה באמצעות כפתורי מענה או בחירת מכפתורי רדיו ועוד. בכל רגע נתון בתוואי השיחה ניתן להפנות אותה לנציג אנושי בצוות שלנו. ניתן להיעזר בצ'אטבוט למתן מענה מלא ללקוח או למענה אוטומטי בסגנון "קיבלנו את פנייתך, נציג שירות מטעמינו יצור איתך קשר ביום העסקים הקרוב". אפשר לשלב בבוט אלמנטים מתקדמים שמתממשקים למערכות צד ג' כגון מערכות CRM, אפשר להקפיץ באמצעותו התראות לדרגים השונים שמטפלים בארגון שלנו בלקוחות ולבצע פעולות רבות נוספות. אפשר לדמות את הבוט ללגו – בעזרת אבני הבניין שהמערכת מעמידה לרשותנו אין גבול לאפשרויות המשחק ולהתוויות השיחה שניתן לבצע בעזרתו.

במידה ואתם מעוניינים להשתמש בשירות הבוטים לטיפול בפניות הנכנסות שלכם ב- WhatsApp צרו קשר עם מחלקת המכירות שלנו בטלפון 03-9415550 ש. 1.

לסיכום

WhatsApp הוא ערוץ תקשורת אינטואיטיבי וזמין. לקוחות אוהבים להשתמש בו ובפרט כאשר יש להם שאלה או צורך בפתרון של בעיה אין טוב מאשר לצור קשר עם בית העסק דרך ה- WhatsApp ולקבל מענה מידי לסוגיה שמעסיקה אותנו. במחקרים שבוצעו במהלך השנה החולפת נמצא שרוב האנשים מעדיפים את ערוץ ה- WhatsApp על פני ערוצי שירות לקוחות חלופיים (אימייל/ טלפון/ יצירת קשר ברשתות החברתיות) כאשר לא משנה להם אם המענה הוא אנושי או אוטומטי, כל עוד שיש עם מי לדבר בסביבת השיח הטבעית ושהמענה הוא ענייני, מקצועי ועומד בציפיות הלקוח יהיה מאד שבע רצון מצורת השירות שקיבל.

מערכת InforUMobile מעמידה לרשותכם את האפשרות לנהל תקשורת דו כיוונית ואפקטיבית ב- WhatsApp , בדגש על צרכי שירות הלקוחות והתפעול שלכם. אנו מזמינים אתכם לעשות שימוש בממשק הצ'אט ובמודול הצ'אטבוטים על מנת להיות זמינים וקשובים לצרכי הלקוחות שלכם בכל עת.

Categories: ChatBot, WhatsApp

WhatsApp היא מדיה נהדרת המאפשרת תקשורת מיידית, קלה ונוחה עם נמענים. היא בולטת מאד בטלפון של כל אחד ובשילוב עם האלמנטים הייחודיים לה כגון תמונות, כפתורי פעולה ותגובה, אפשרות להציג קטלוג מוצרים ועוד, היא מאד מניעה לפעולה. כאשר אנו שולחים קמפיין WhatsApp ניכר מיד שאחוזי הקריאה גבוהים בצורה יוצאת דופן בהשוואה לכל מדיה אחרת, וכן שהתגובתיות לקריאה לפעולה גבוהה. לכן, יותר ויותר עסקים נסמכים על ה- WhatsApp כדי להשיג צמיחה עסקית. להרחבה בנושא אנו מזמינים אתכם לעיין באינפוגרפיקה שאיגדנו בנושא נתוני שימוש ב- WhatsApp לשנת 2023.

כעת שאנו מבינים שיש ערך רב בשיווק ב- WhatsApp, איך ניגשים ליצירת קמפיין שיווקי בערוץ הזה? מאמר זה יסקור בקצרה את הפעלות המרכזיות:

שלב #1: יצירת תבנית עבור ההודעה אותה נרצה לשלוח בקמפיין

מדוע בכלל נדרשת תבנית? משום ש- Meta מחייבת שכל תוכן שנשלח ביוזמת בית העסק לנמענים יעבור דרכה לאישור. מטרת המנגנון לוודא שלא עובר תוכן שמבחינתה מפר את מדיניות הרשת. האישור לתוכן שישלח הוא חד פעמי, בתבנית נתונה עליה קיבלנו אישור ניתן להשתמש מספר בלתי מוגבל של פעמים בהפצות שלנו. נוסח התבנית הוא מסגרת להתייחסות, לשם השימוש החוזר Meta מאפשרת לשזור בתבנית, לצד הטקסט הקבוע בבסיס שלה, משתנים שיאפשרו להתאים את התבנית להפצות עתידיות שלנו, למשל שם המבצע במידה ומתחלף מעת לעת, התוקף שלו, שמות הפריטים שמשתתפים בו וכן הלאה.

יצירת תבנית במערכת InforUMobile נעשית בכמה צעדים פשוטים:

  1.  יש להיכנס למודול ה- WhatsApp במסך הבית של המערכת:

2. בתפריט העילי של המודול יש ללחוץ על לשונית התבניות שלי:

3. במסך התבניות שלי נלחץ על כפתור צור תבנית חדשה:

משם נגיע אל מסך יצירת התבנית והגשת הבקשה לה:

4. לאחר שניתן שם לתבנית (כדי לזהות אותה בקלות) נבחר בקטגוריה שלה. WhatsApp מסווגת את השיחות לפי קטגוריות, סוג התבנית קובע את קטגוריית השיחה. קיימים 3 סוגים של תבניות שיווקיות – בסיסית, קרוסלה והצעת ערך לזמן מוגבל.

ההבדלים בין סוגי התבניות השונים נעוצים במטרה לשלמה אנו מתכוונים להשתמש בתבנית.

שיווקית בסיסית – מאפשרת לרשום טקסט עד 1,024 תווים, כולל אימוג'ים, קישורים, משתנים ואפשרות הסרה וכן היא מאפשרת לצרף קובץ תמונה או PDF ועד 10 כפתורי פעולה ותגובה בולטים ומניעים להמשך פעולה.

שיווקית קרוסלה – משמשת כמעין קטלוג מוצרים או שירותים. מטרתה להראות לנמען מגוון מיידעים במסגרת הודעה בודדת סביב תימה עיקרית. תבנית קרוסלה בנויה מבסיס הכולל טקסט עד 1,024 תווים, כולל אימוג'ים, קישורים, משתנים ואפשרות הסרה ובנוסף מכרטיסיות תוכן ממוקדות (עד 10 כרטיסיות) בהן ניתן לשלב טקסטים, תמונה וכפתורי פעולה יעודיים עבור כל כרטיסיה. כשנמען מקבל הודעת קרוסלה הוא רואה בחלק העליון שלה את הבסיס ומתחת לו את הכרטיסיות שהגדרנו ביניהם הוא יכול לגלול כדי לקבל את המידע העשיר על שלל המוצרים/ השירותים המוצגים לו ולבצע פעולות המשך.

שיווקית עם הצעת ערך לזמן מוגבל – תבנית שמיועדת להציג מבצע, לרוב בעל תוקף והמלווה בקופון הנחה. היא בנויה מבסיס הכולל טקסט עד 1,024 תווים, כולל אימוג'ים, קישורים, משתנים ואפשרות הסרה ובנוסף אפשרות להגדיר קוד קופון וכפתורי פעולה ייעודיים לתבנית.

לשם ההדגמה כעת נבחר באופציה של תבנית שיווקית בסיסית (בממשק המערכת תוכלו למצוא פירוט נוסף לגבי הסוגים האחרים ואיך בונים תבנית מכל אחד מהם).

5. כעת נזין את תוכן ההודעה בחלונית התוכן. נקליד את טקסט ההודעה. כדי לשלב בו משתנים על ידי עמידה עם סמן העכבר במקום בו המשתנה צריך להתיישב ולחיצה על כפתור הוסף משתנה (כאשר אנו מוסיפים משתנה לתבנית WhatsApp דורשת לקבל יחד איתו דוגמית של התוכן שישתלב בו. נזין את הדוגמא בחלונית שתפתח).

לצירוף קובץ תמונה או PDF שיתקבל פתוח בטלפון של הנמען יחד עם ההודעה נלחץ על האטב. עם בחירת הקובץ הרצוי הוא יופיע בחלונית התוכן של התבנית.

לשילוב אימוג'ים ואייקונים צבעוניים נלחץ על הסמיילי (ניתן גם להעתיק אייקונים מממשק ה- WhatsApp Web) שלכם.

להוספת אפשרות להסרה נבחר באפשרות הסרה ב- WhatsApp חוזר.

לתשומת לבכם – WhatsApp היא רשת מאד מנוטרת, Meta רגישה מאד ל- abuse מכל סוג שהוא שנעשה במסגרתה לנמענים וזה כולל הפצות לנמענים שאינם מעוניינים לקבל את ההודעות. בפרט היא בוחנת בכל זמן נתון את בקשות החסימה ודיווח הספאם המתקבלות מנמענים בתוך האפליקציה ומטילה סנקציות על חשבונות שחורגים מנורמת ההתנהלות התקינה מבחינתה ברשת. לכן מומלץ מאד בכל הודעה שיווקית לכלול עבור הנמענים אפשרות להסרה באמצעות המערכת. ההסרות שמתבצעות דרך המערכת אינן מדווחות ל- Meta ואינן משפיעות על מוניטין חשבון ההודעות שלכם.

6. להוספת כפתורי פעולה נלחץ על כפתור הוסף כפתורים. תפתח חלונית הגדרות שלל סוגי כפתורים, ביניהם גלישה מהירה לאתר, התקשרות, העתקת קוד קופון ותגובה מהירה. לכל סוג של תבנית יש את כללי השימוש שלו בכפתורים. החוקיות מפורטת בראש חלונית הגדרות הכפתורים.

7. בסיום הגדרת התבנית נלחץ על כפתור שלח תבנית לאישור המופיע בתחתית המסך:

בשלב הזה המערכת תשאל אתכם אם ביצעתם הגהה על התבנית כי מרגע שהיא נשלחת לאישור לא ניתן לערוך אותה. בהשיבכם כן התבנית תשוגר ל- Meta. כעת היא תופיע במסך התבניות שלי בסטטוס ממתינה לאישור.

ברגע שהיא תהיה מאושרת הסטטוס שלה במסך יתעדכן עם ריענון המסך וכמו כן אתם תקבלו אימייל שמודיע על שינוי בסטטוס התבנית. זמן קבלת פידבק על תבנית הוא לרוב מאד קצר ולא עולה על כמה דקות. במידה ומסיבה כלשהי התבנית נדחית סיבת הדחיה תופיע בממשק על מנת שתוכלו להגיש תבנית חדשה לאישור עם התיקונים הנדרשים.

מרגע שהתבנית מאושרת ניתן לשלוח את הקמפיין על בסיסה.

שלב #2: שליחת הקמפיין השיווקי שלנו

  1. לשליחת התבנית שאושרה נעבור למסך שליחת ההודעות. במסך השליחה נבחר בתבנית הרצויה לשליחה מבין התבניות שכבר אושרו לנו.

2. נעתיק מקובץ אקסל את רשימת מספרי הטלפון אליהם נרצה לשלוח את ההודעה יחד עם התוכן הפרסונלי הנלווה לכל טלפון בהתאם לתבנית שנבחרה (במקרה זה ישנו שדה מותאם אחד שאמור להכיל את השם הפרטי של הנמען):

(כמובן שברשימה שלכם יהיו נמענים מרובים, רשימה זו היא סמלית להדגמה בלבד).

ונדביק את התוכן המועתק לחלונית הנמענים בצד השמאלי של המסך (הקפידו להדביק כך שעמודת מספרי הטלפון תהיה הראשונה מימין):

3. נלחץ על המשתנה במסך על מנת להגדיר למערכת איזה תוכן לאכלס בו. נבחר בשדה הרלוונטי בחלונית שתפתח:

4. אם נרצה להשתמש בשליחה עתידית נבחר במועד עתידי תחת מתי ואיך לשלוח? לשליחה מיידית אין צורך להתעכב על החלק הזה.

יצוין כי מסך שליחת ההודעות עשיר ביכולות רבות ומגוונות שלא צוינו כאן. מטרת המאמר להביא בפניכם את העיקר כדי לאפשר לכם במהירות המרבית לשלוח את קמפיין ההודעות שלכם. כל המעוניין להתעמק מוזמן להתנסות באפשרויות השונות העומדות לרשותכם במסך.

5. נתקדם לביצוע השליחה בלחיצה על כפתור שלח WhatsApp בתחתית המסך

לאחר שנאשר את ההודעה לשליחה ההודעה תשוגר מיידית (או במועד שנקבע אם עתידי) לשלל הנמענים שהגדרנו. זאת בניכוי כפולים, שגוים ומי שמוגדר כמוסר במשתמש שלנו במערכת. כעת נוכל לעבור לדוחות המערכת כדי לעקוב אחר תוצאות הקמפיין.

שלב #3: לאחר השליחה

מעקב אחר התוצאות

לצפייה בתוצאות ההפצה נעבור לדוח קמפיינים אותו נמצא בתפריט הדוחות של ערוץ ה- WhatsApp במערכת.

הדוח מציג במבט-על מה נוסח התבנית ששלחנו, לכמה נמענים נשלחה, כמה מביניהם קראו אותה, כמה הקליקו, כמה הסירו עצמם מההפצה ומה אחוזם. בעמידה על שורת הקמפיין הרלוונטית נוכל ללחוץ על כפתורי הפעולה שלה.

במסגרת זאת נוכל לעבור לדוחות הנמענים המפורטים כדי לראות את נתוני ההפצה ממבט יותר קרוב, עד לרמת הנמען הבודד. נוכל למשל לבצע פעולות שיווק המשכיות על הנמענים שהראו עניין בהודעה – כאלו שקראו או הקליקו עליה. נייצא את הטלפונים שלהם מדוח הנמענים המפורט ונשלח להם הודעה נוספת ממוקדת בהמשך, למשך עם קופון. או הפוך, נרצה לשלוח את הקופון דוק למי שלא הביע מעורבות בהפצת המקור.

כמו כן נוכל לעבור לדוחות נתוני המכר כדי לראות כמה עסקאות וכמה תקבולים הקמפיין האמור הפיק עבורנו. נתוני המכר מתעדכנים בצורה שוטפת במערכת בקרב משתמשים הפתוחים למודול זה. במידה ואתם מעוניינים לקבלם יש לצור קשר עם מחלקת המכירות שלנו ב- 03-9415550 שלוחה 1.

כמובן שניתן גם לבצע מגוון רב פעולות המשך להפצה האמורה על בסיס נתוני השליחה ונתוני הרכישה בעזרת מודול האוטומציות הזמין לרשותכם במערכת.

טיפול במענה מלקוחות

WhatsAp היא מדיה דו כיוונית. אנו רגילים לקבל בה הודעות ולהשיב עליה. גם הנמענים שלנו שמקבלים מאיתנו הודעות עשויים לענות להן, לעלות צרכים במידה ויש להם ולהגיב על הדברים. מערכת InforUMobile מאפשרת לכם לנהל את התקשורת הדו כיוונית עם הנמענים שלכם בצורה קלה ופשוטה באמצעות ממשק הצ'אט. נגיע אליו בלחיצה על הלשונית הרלוונטית בתפריט המודול

ממשק הצ'אט דומה מאד לממשק WhatsApp Web. ניתן לראות בו את כל השיחות הנכנסות מנמענים, להשיב עליהן, להקצות שיחות לנציגי שירות במידה ואנו עובדים בצוות מרובה אנשים ולנהל בצורה נוחה את ההתכתבות עם הנמנעים באמצעותו במסגרת כללי השימוש ברשת, ביניהם האופציה לענות בטקסט חופשי לנמען שיצר איתנו קשר בתוך 24 שעות.

במידה ואנו לא רוצים להקדיש גורם אנושי למענה על שיחות נכנסות, ניתן להשתמש במודול הצ'טבוטים במערכת ליצירה של בוט ל- WhatsApp שיענה בצורה אוטומטית על שיחות נכנסות, ויפנה שיחות לנציג אנושי רק במידה וזה אכן נדרש. למידע בנושא ניתן לצור קשר עם מחלקת המכירות שלנו ב- 03-9415550 שלוחה 1.


בזאת סימנו לסקור את תהליך השליחה של קמפיין WhatsApp שיווקי, החל משלב יצירת התבנית, דרך השליחה עצמה, ועד לבחינת נתוני השליחה וביצוע פעולות המשך בהתאם להם. מערכת InforUMobile מעמידה לרשותכם ממשק התומך בכל שלבי התהליך, ולמי שרלוונטי רבות מהיכולות זמינות גם ב- API. זאת בכדי לאפשר לכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם בקלות ובפשטות המרבית. אנו מזמינים אתכם לעשות שימוש באפשרויות השונות של המערכת כדי להגדיל את החשיפה של הלקוחות שלכם למוצרים ולשירותים שאתם מציעים ועומדים לשרותכם בכל שאלה.

Categories: ChatBot, WhatsApp

שימו לב שלא מדובר במוצר של InforUMobile ולכן המידע ניתן כפי שהוא (נכון למאי 2019) ולא ניתן לקבל עבורו שירותי תמיכה טכנית.

ייצוא אנשי קשר מ-Gmail

א. היכנסו ל-Gmail שלכם ולחצו על כפתור 9 הנקודות ולבחור באפשרות אנשי קשר::

ב. עקבו אחר ההוראות המופיעות בקישור הבא:

ייצוא או גיבוי של אנשי קשר (בקיצור: יותר > יצוא > Google CSV > יצוא)

יש לשמור את הקובץ במחשב שלכם בתבנית תבנית CSV של Google.

המרת הקובץ ל-Excel

אם אנשי הקשר הם בעברית, יש להמיר קודם את הקובץ לאקסל באמצעות Google Sheets באופן הבא

א. היכנסו ל-Google Sheets, ולחצו על הסמל + כדי ליצור מסמך חדש.

ב. לחצו על קובץ > ייבוא > העלאה, ובחרו את הקובץ שהורדתם מ-Gmail.

ג. מחקו את העמודות הלא רלוונטיות.

ד. לחצו על קובץ > הורד כ > ובחרו באחת האפשרויות הבאות:


טעינת אנשי הקשר למערכת

כעת יש לכם קובץ אנשי קשר שניתן לטעון למערכת. לחצו כאן להסבר בנושא.

Categories: ChatBot, IVR, SMS, UMail, אנשי קשר

מערכת InforUMobile מעמידה לרשות משתמשיה מגוון של דוחות קבועים במסגרת הערוצים והמודולים השונים שלה. לצד זה המערכת מאפשרת גם לצור דוחות אוטומטיים ומותאמים אישית על פי הצרכים הפרטניים של כל משתמש. בצורה זו כל משתמש יכול להגדיר לעצמו איזה מידע הוא מעוניין לדלות מהמערכת ובאיזה אופן הוא רוצה לקבל אותו, בהתאם לצרכיו ולשיקוליו.

כיצד אם כן יוצרים דוח אוטומטי במערכת?

נכנסים למערכת ובסרגל הפעולות העליון לוחצים על לשונית דוחות וניהול חשבונות שנמצאת תחת אייקון ההגדרות:

דוחות אוטומטים 1

הפעולה תעביר אותנו אל מסך הדוחות וניהול המשתמשים. תחת תפריט דוחות אוטומטיים נבחר בלשונית צור דוח חדש:

דוחות אוטומטים 2

מכאן נגיע אל מסך יצירת הדוח:

ראשית נגדיר את שם הדוח ולאיזה ערוץ הפצה הוא מתיחס (SMS, דיוורים אלקטרונים, הודעות פוש לאפליקציות, בוטים, דפי נחיתה וכדומה).

לאחר שנגדיר את הערוץ המערכת תציג לנו את הדוחות האפשריים שניתן להפיק עבור כל ערוץ. למשל דוח שליחות ודוח קמפיינים בערוץ ה- SMS. נבחר את סוג הדוח שנרצה ונעבור להגדרות המותאמות אישית של הדוח.

נגדיר את תיחום הנתונים שיכללו בדוח, למשל נתוני השליחות משבוע שעבר:

דוחות אוטומטים צילום מסך

נגדיר את תדירות ההפצה, למשל הפצה שבועית בימי ראשון ללא תאריך סיום מוגדר:

ונגדיר את אמצעי ההפצה באמצעותו נרצה לקבל את הדוח הפרטני שלנו ישיירות אלינו. המערכת מעמידה לרשותנו מגוון ערוצי הפצה:

יצירת דוח אוטומטי צילום מסך

לאחר שטיפלנו בהגדרות הבסיס נוכל לעבור להגדרות המתקדמות של הדוח.

במסגרת ההגדרות המתקדמות נוכל לשלוט על רמת ההצגה של הנתונים – אם ברמת המשתמש שיוצר את הדוח, המחלקה בה משוייך או כלל הלקוח אליו משוייך.

כמו כן נוכל לשלוט על השדות שיהיו כלולים בדוח שיופק עבורינו. הדוח הוא למעשה קובץ אקסל ובו מגוון עמודות של סוגי מידע שונים כתלות בערוץ ובסוג הדוח שבחרנו בראשית הדרך. המערכת מאפשרת לנו לבחור איזה עמודות נרצה שתכללנה בדוח שיופק עבורינו. ישנם שדות ברירת מחדל שהמערכת מציעה לכלול בדוח (ראו בעמודה מטה משמאל) וישנם שדות נוספים שנוכל להוסיף. כל שדה ניתן לגרירה מהעמודה הימנית לשמאלית וניתן להסרה בגרירה מהשמאלית לפח שבראשה, כך שיש לנו שליטה מלאה על מה יכלל בדוח שלנו ומה יוותר מחוצה לו:

בסיום כל ההגדרות האמורות נלחץ על כפתור צור דוח. הגדרות הדוח תשמרנה והדוח יווצר במערכת בהתאם.

עתה נוכל לעבור למסך הדוחות האוטומטיים שלי, שם נראה את רשימת כל הדוחות שהרכבנו עד כה:

כל שורה של הטבלה מייצגת דוח שיצרנו, ברמת ההגדרות שלו. נוכל:

  1. ללחוץ על איקון הפירוט וממנו להגיע לנתונים שהופקו במסגרת הדוח שיצרנו וליצא אותם (שימושי כאשר בחרנו להגדיר דוח ללא הפצה ואנו רוצים לצפות בנתונים מתוך המערכת).
  2. להכנס ולערוך את ההגדרות של כל דוח במידה ונרצה לשנות אותן.
  3. להשהות את יצירת הדוח במידה ונהיה מעונינים בהפסקה.
  4. למחוק דוח שאנו לא מעוניינים בו יותר.

לסיכום, מנגנון יצירת הדוחות האוטומטים במערכת הינו מאד מגוון ומעמיד לרשות המשתמשים אפשרויות רבות, תפורות לצרכיהן, בכל הנוגע לקבלת נתונים מהפעילות הנעשית במערכת. אנו מזמינים אתכם לייצר את הדוחות בהתאם לצרכים הפרטניים שלכם ולהנות מהנתונים שיחלו להשלח אליכם בצורה אוטומטית מרגע שהגדרתם את הדוחות ומבלי שתצטרכו לעשות דבר מעבר.

לידיעה – דוחות המערכת מופקים במהלך שעות הלילה ומופצים לקראת השעה 07:00 בבוקר. אנו מזמינים אתכם להנות מהאפשרויות שהם מעמידים לרשותכם.

לעיתים אנו רוצים להגדיר שמי שמשוחח עם הבוט שלנו ימלא תאריך, למשל תאריך פגישה או מועד שיעור, ואנו רוצים לוודא שהוא לא יבחר בטעות תאריך שכבר עבר אלא רק תאריך עתידי. לביצוע הפעולה עקבו אחר השלבים הבאים:

בחירת תאריך עתידי

א. היכנסו לבוט, הוסיפו שדה הודעת טקסט וכתבו בו את הטקסט שיופיע ללקוח, למשל "נא בחרו תאריך" ולאחר מכן הוסיפו וקשרו שדה תאריך.

ב. בחרו שם לשדה, ובמקום כל התאריכים בחרו את האפשרות רק תאריכים בעתיד.

הגדרת "היום" כתאריך בעבר

שימו לב שהמערכת תציג לכם גם את היום כתאריך עתידי ולכן הלקוח יכול לבחור את היום כתאריך עתידי, וזאת מכיוון שהשעה יכולה להיות עתידית באותו יום.

אם ברצונכם להגדיר שלא ניתן יהיה לבחור את היום כתאריך עתידי בצעו את הפעולה הבאה:

לחצו על הכפתור הוסף תנאי > היום, והוציאו ממנו קישור אל כפתור מסוג שגיאה, בשדה השגיאה כתבו הודעת שגיאה כגון "לא ניתן לבחור את היום".

כך למשל אמור להיראות חלון בחירת תאריך עתידי ללא אפשרות בחירה של היום:

Category: ChatBot

מערכת InforUMobile מאפשרת לכם להגדיר קבלת התראה במייל או ב-SMS כאשר מכסת ההודעות בחשבונכם עומדת להסתיים, כדי שתוכלו לרכוש הודעות נוספות מראש ולא להישאר בלי הודעות.

 

אופן הביצוע

יש להגדיר לאן ומתי תישלח ההתראה:

 

לאן: הגדרת מייל/טלפון למשלוח ההתראה

א. כדי להגדיר התראה היכנסו לחשבונכם* ולחצו בצד שמאל למעלה על גלגל השיניים () ואז על ניהול חשבונות.

ב. לאחר מכן לחצו בצד ימין על הגדרות > הגדרות מערכת

ג. במסך שייפתח לחצו על הגדרות מערכת > הגדרות עבור התראות

ד. לחצו על המילה ערוך שבצד שמאל של השדה הרצוי והזינו את הטלפון/המייל** שאליו תרצו לקבל את ההתראה.

 

 

מתי: הגדרת היתרה שבה תישלח ההתראה

כברירת מחדל, המערכת שולחת התראות לאחר ניצול של 80% מהיתרה. כלומר, אם רכשתם 10,000 הודעות, תקבלו התראה כשיישארו לכם 2,000 הודעות בחשבון.

כדי לשנות את הכמות להתראה ברמת הלקוח ניתן לפנות לצוות התמיכה בטלפון 03-9415550 שלוחה 2, או במייל [email protected].

אם אתם מנהלים מכסות עבור יותר ממשתמש אחד, ניתן ללחוץ שוב על גלגל השיניים  > ניהול חשבונות > מחלקות או משתמשים > ובצד שמאל של המחלקה/משתמש הרצויים ללחוץ על כפתור העריכה () ולאחר מכן על ניהול מכסות, ובמסך שייפתח ללחוץ על סמל העיפרון שליד כמות להתראה ולהגדיר את היתרה שבה תישלח התראה. למידע נוסף, ניתן לעיין בספר המערכת המלא.

 

———————————————————————————————-

* אם יש יותר ממשתמש אחד, יש להיכנס למשתמש הראשי המוגדר כ"מנהל לקוח".

** ניתן לקבל את ההתראה ליותר מאמצעי קשר אחד, ולהגדיר יותר מטלפון/מייל אחד על ידי הפרדה עם פסיק.

ערוץ הבוטים של InforuMobile מאפשר לשרשר פרמטר עם הקישור של הבוט. אפשרות זו מציעה לכם מענה עסקי לצרכים שונים כגון:

הצורך העסקי

לדעת מאיזה מקור גלישה הגיע הגולש לבוט, לצורך ניתוחים סטטיסטיים, מתן תגמולים לעובדים/מפיצים, סקרי שביעות רצון על נציג/שירות מסוימים ועוד.

דוגמאות:

תיאום פגישות: חברת א.ב. מערכות מפעילה בוט לתיאום פגישות עם נציגים. לצורך כך מוקד השירות או מפיצים עצמאיים שולחים ללקוחות אפשריים קישור לבוט, והחברה רוצה לדעת איזה נציג/מפיץ הפנה הכי הרבה לקוחות לשירות.

מקור לידים:אתם מפעילים בוט לקבלת לידים, ואתם מפרסמים קישור אליו במגוון אתרים, ואתם רוצים לדעת, למשל, כמה פניות הגיעו מכל ערוץ הפצה.

סקר שביעות רצון על נציג/שירות: חברת ג.ד. רוצה שלקוחות ימלאו סקר שביעות רצון לאחר טיפוללמשל אם אתם רוצים לדעת איזה נציג שלכם הפנה את הגולש לבוטמוכרים מוצר בדף נחיתה ומתגמלים את מי שמפנה לקוחות, ואז אם מפיץ א' הביא 20 לקוחות ומפיץ ב' הביא 30 לקוחות, כל אחד יתוגמל בהתאם.

כמובן שבכל הדוגמאות יהיה עליכם ליצור את כמות הגרסאות הרצויה לכל קישור. למשל בדוגמה הראשונה לתת למפיץ א' את הקישור עם השם שלו בפרמטר ולמפיץ ב' את הקישור עם השם שלו וכו'.

אופן הביצוע:

העתקת הקישור של הבוט

היכנסו למערכת הבוטים (בוטים > לחיצה כפתור העריכה של הבוט הרלוונטי > מעבר לשלב 3 פרסום > פרסום ללא שימוש ב-Facebook Messenger > פרסום ב-SMS או באימייל) והעתיקו את הקישור של הבוט, למשל:

הוספת הפרמטרים לקישור

הוסיפו לקישור שלכם את שם השדה ואת הערך הרצוי בתבנית הבאה:

/?--parameter--=value&&--parameter2--=value2

כאשר parameter זה שם השדה ולפניו ואחריו מופיעים שני מקפים אמצעיים (–), למשל מקור הרישום, שם פרטי, אתר מפנה וכו', וה-value הוא הערך, למשל דף נחיתה1, יוסי ברקוביץ', אתר ynet וכדומה.

חשוב: שם השדה לא יכול להיות מספר אלא אותיות באנגלית בלבד!

כך למשל ייראה הקישור לאחר התוספת:

https://cloud.inforu.co.il/bot/chat/pjxkbf/?--name--=test&&--phone--=0505234567

צפייה בנתונים

כאשר יירשם ליד במערכת, תוכלו לראות את נתוני הפרמטרים במייל שתקבלו עם פרטי הליד ו/או בייצוא של הנתונים לאקסל.

Category: ChatBot

בסיום יצירת בוט, ניתן להטמיע אותו במסנג'ר העסקי שלכם כך שיופיע באתר שלכם ויאפשר לכם להיות בקשר רציף עם הלקוח. תוכלו לראות דוגמה לכך באתר שלנו inforu.co.il בפינה הימנית למטה:

כדי להטמיע את הבוט יש לעבור למסך הפרסום של הבוט וללחוץ על קבל קישור > התחבר עם פייסבוק > בחרו את הדף העסקי שלכם > ולאחר מכן העתיקו את הטקסט שמופיע בפרסום באתר האינטרנט לאתר שלכם והטמיעו אותו באתר שלכם.

אם ביצעת את הפעולות הללו ועדיין אתם לא רואים את המסנג'ר כאשר אתם נכנסים לאתר שלכם:

בדקו שהגדרתם נכון את הדומיין שלכם בהגדרות הדף העסקי שלכם. היכנסו לדף העסקי שלכם בפייסבוק ולחצו על הגדרות (settings) > פלטפורמת Messenger י(Messenger platform) > דומיינים שכלולים ברשימה הלבנה (White list domain) > ובדקו שהדומיין שלכם כתוב שם בצורה הנכונה.

דגשים:

  1. יש להגדיר את הדומיין פעמיים, פעם אחת עם www ופעם אחת בלי www.
  2. כדי שהמסנג'ר יעבוד על האתר שלכם להיות עם קישור של https ולא http.
  3. שימו לב שלא הטמעתם בעבר את הבוט באתר שלכם. אם כן, יש להסיר את ההטמעה הקודמת.

להלן צילום מסך לדוגמה*:

 

—————————————————————————————————————-

* מכיוון שמדובר באתר חיצוני, ייתכן שהטקסט ו/או המיקום של התפריט ישתנו בלי הודעה מוקדמת.

Category: ChatBot

סיבות להשבתת המענה האוטומטי של הבוט

במקרה שהטמענו בוט במסנג'ר של פייסבוק, אבל כאשר מפעילים אותו או פונים אליו לא מתקבל מענה, כלומר תהליך המענה האוטומטי של הבוט אינו מופעל, יש לבצע את הבדיקות הבאות:

בדיקה שאין הודעת פתיחה

בדקו שלא הגדרתם "הודעת פתיחה" בהגדרות הכלליות של העמוד העסקי שלכם בפייסבוק. הודעת פתיחה עצמאית של הדף גורמת להשתקה של הבוט.

כדי לבדוק האם מוגדרת הודעת פתיחה היכנסו אל דף הפייסבוק העסקי שלכם אל הגדרות (settings) > הודעות (messaging) > מסייע התגובות (Response Assistant) > ולוודא שהאפשרות Send instant replies to anyone who messages your Page היא על כבוי (off).

אפשרויות נוספות

* כיבוי והפעלה: אם אין הודעת פתיחה ובכל זאת הבוט לא עונה, נסו לכבות את הבוט במערכת InforUMobile ולהפעיל אותו מחדש.

* הבוט מושתק: שימו לב שאם התערבתם בשיחה עם הלקוח וכתבתם לו משהו באופן ידני, הבוט מושתק אוטומטית למשך מספר ימים (כשבוע). ניתן לבטל את ההשתקה על ידי הקלדת 3 כוכביות *** בחלון השיחה עם הלקוח.

* אם עדיין יש בעיה ניתן לפנות לתמיכה הטכנית בדוא"ל [email protected].

Category: ChatBot

הטוקן (Token) מאפשר לבצע פעולות במערכת בצורה תכנותית דרך ה- API .

מערכת InforUMobile מאפשרת למשתמשיה לנהל את הטוקנים שמקנים גישה לחשבונות שלהם באופן עצמאי ועל פי הצרכים האינדיבידואלים של כל בעל חשבון. זאת באמצעות מסך ניהול הטוקנים. גישה למסך זה נעשית באמצעות התפריט העילי של המערכת> לחיצה על שם המשתמש> פרטי חשבון:

הלחיצה תפתח את חלונית פרטי המשתמש בתוכה נקליק על API Tokens על מנת להגיע למסך ניהול הטוקנים:

עם הלחיצה על הקישור תפתח חלונית אימות דו שלבי (OTP) בה נידרש להזין את הקוד שנשלח לבעל החשבון ב- SMS או אימייל. שלב מקדים זה הכרחי לאבטחת הטוקן ובא למנוע חשיפה שלו לגורמים שאינם מורשים.

(במידה ומסיבה כלשהי לא משוייכים לחשבון פרטי זיהוי שיאפשרו לשלוח את הקוד לבעל החשבון ב- SMS או אימייל אנו נידרש בשלב זה ראשית כל לעדכן את פרטי הזיהוי המורשים בחשבון, לאמת אותם ורק לאחר מכן תתקבל הגישה למסך הייעודי).

ברגע שהקוד אומת, קרי שהמערכת וידאה שמי שמנסה להכנס למסך ניהול הטוקנים מורשה לעשות זאת, נועבר למסך ניהול הטוקנים:

לחצו על התמונה להגדה

המסך יציג לנו את כל הטוקנים המוגדרים בחשבון. לכל חשבון מערכת מוקצה טוקן ייחודי בצורה אוטומטית; במידה ובעל החשבון מעוניין לחולל טוקנים נוספים הוא יוכל לעשות זאת בלחיצה על הכפתור צור טוקן חדש. דבר זה אינו הכרחי, הוא רק נועד לטובת מי שרוצה לפזר סיכונים. על ידי הקצאת טוקן ייעודי לכל פעולה שמתבצעת בחשבון, או לכל מקבץ של פעולות, ניתן למנוע מצב שבו חשיפה לא מכוונת של הטוקן לגורם הלא מתאים מאפשרת לאותו הגורם לבצע קשת רחבה של פעולות בחשבון בניגוד להסכמתנו. בשימוש בריבוי טוקנים אנו למעשה מגדרים את הסיכון. כאמור אבל, זה לחלוטין נתון לשיקול דעתו של המשתמש בחשבון.

עם הלחיצה על כפתור יצירת הטוקן תפתח חלונית הגדרות הטוקן:

במסגרת החלונית:

  • נגדיר את שם הטוקן כפי שנרצה לקרוא לו על מנת לאתר אותו בקלות במסך ניהול הטוקנים.
  • נוכל להגדיר IP מורשה לשימוש בטוקן (רלוונטי לארגונים שעובדים עם IP קבוע ורוצים למנוע מצב בו הטוקן מושמש מחוץ לגבולות הגזרה של הארגון).
  • נוכל להצמיד לכל טוקן הערה שתעזור לנו בניהול – למשל מי הגורם בארגון שהקצנו לו את השימוש בטוקן.
  • לצד זה נוכל גם להגדיר את תוקף הטוקן – שימושי כאשר ממניעי אבטחת מידע אנו רוצים לשלוט על אורך החיים של הטוקן והתחלופה שלו.
  • במידה ואנו לא מעוניינים להשתמש בטוקן הדיפולטי שהמערכת מעמידה לרשותנו, אלא בטוקן אותו אנו נקבע עבור עצמנו, ניתן לעשות זאת. לצורך כך נלחץ על הגדרות מתקדמות בחלונית:

נסמן את תיבת הסימון הרצויה ונזין בתיבה את ערך הטוקן שנרצה ליצור:

ניתן להזין טוקן מותאם אישית שכולל 10 תווים או יותר, ביניהם אות לועזית אחת לפחות. אפשר לשלב בו ספרות ואת כל אחד מהתווים הבאים: @$!%\-_#?&

יודגש – טוקן מותאם אישית נועד לשימוש כאשר המערכת בצד הלקוח אינה יודעת להסתמך על טוקן ברירת המחדל של InforUMobile. מטעמי אבטחה מומלץ להשתמש באפשרות מתקדמת זו רק בנסיבות אלו ולא במידה ויש באפשרותכם להשתמש בטוקן הסטנדרטי שמוקצה על ידי InforUMobile.

בסיום ההגדרות נלחץ על כפתור צור טוקן, הטוקן יווצר ותוצג לנו חלונית הפלט:

במסגרת החלונית נוכל לצפות בטוקן החדש שהוקצה לנו. כמו כן נוכל להעתיק אותו בלחיצה על כפתור העתק.

חשוב – זהו המקום היחיד במערכת בו נהיה חשופים חד פעמית לטוקן ושממנו יתאפשר לנו להעתיק אותו. עם סגירת החלונית לא נוכל יותר לראות את הטוקן במלואו או להעתיקו. אין לסגור את החלונית מבלי ללקט ממנה קודם את המידע הרלוונט לנו, שכן גם בטבלת ניהול הטוקנים המידע יהיה זמין לנו בצורה חלקית בלבד על מנת לשמור אותו במצב מאובטח.

לאחר לחיצה על סגור נשוב אל טבלת ניהול הטוקנים שלנו בה נוכל לראות את הטוקן החדש שנוצר בהצלחה לצד הטוקנים הקודמים בחשבון.

במסגרת זאת נוכל לעקוב אחר מתי טוקנים נוצרו ולא פחות חשוב מתי היתה הפעם האחרונה שהם הושמשו לביצוע פעולות בחשבון (מאפשר לעקוב אחר זליגות בשימוש או מועדי שימוש לא סבירים). נוכל לראות אם טוקן נתון פעיל ובתוקף, אם הגבלנו IP שישתמש בו ואת כל יתר המידע שהגדרנו בעת יצירתו. כאמור את מזהה הטוקן המלא לא נוכל לראות בטבלה שכן מוצג ממנו רק מקטע מייצג:

לחצו על התמונה להגדה

במידה ונרצה לערוך פעולות על טוקן קיים נוכל לעשות זאת בריחוף עם העכבר מעל שורת הטוקן ולחיצה על אייקון 3 הנקודות משמאל, דבר אשר יחשוף את אייקוני הפעולות האפשריות לביצוע:

לחצו על התמונה להגדה

לחיצה על עריכה תאפשר לנו לעדכן את שם הטוקן, ה- IP המורשה שלו, ההערות הנלוות לטוקן והתוקף שלו. בעזרת אייקון ההשהיה נוכל להפסיק את הפעלתו במידה ונרצה בכך ונוכל גם למחוק אותו בלחיצה על פח המחיקה.

לסיכום

הטוקנים מאפשרים גישה לחשבון המערכת בצורה תכנותית ומבלי שתהיה נגיעה ישירה לממשק. מערכת InforUMobile מאפשרת לנהל מספר בלתי מוגבל של טוקנים בחשבון על מנת לתמוך בשלל הפעולות הנחוצות לביצוע בו. הטוקנים כרוכים ברגישות לא מבוטלת וחשוב לנהוג בהם במשנה זהירות על פי כללי אבטחת המידע המקובלים. אין לחשוף אותם למי שאינו מורשה או שלא לצורך, אין להפיצם באמצעים שאינם מאובטחים דיו. חשוב לא פחות לשמור על פרטי זיהוי חשבון (מספר טלפון וכתובת אימייל של בעל החשבון) מעודכנים ומאומתים כיוון שבעזרתם מתאפשרת גישה למסך הטוקנים ולאזורים רגישים נוספים במערכת.

אתם מוזמנים לצור איתנו קשר ולהתייעץ בכל נושא הקשור בשימוש ואבטחת הטוקנים בחשבונכם.

כברירת מחדל, דפדפן Chrome, מציע לשמור סיסמאות כניסה לאתרים.

שימו לב שהפעולה מתבצעת על ידי הדפדפן בלבד ובלי קשר למערכת InforUMobile

במקרה שאתם מנסים להיכנס למערכת אך שם המשתמש והסיסמה שלכם אינם מופיעים בשלב הכניסה, ניתן לנסות את הפעולה הבאה:

בדיקה האם הדפדפן מוגדר לשמור סיסמאות

בפינה העליונה של הדפדפן, ליד סמל ההגדרות (שלוש נקודות אנכיות) לחצו על סמל הפרופיל שלכם ולאחר מכן על סיסמאות (passwords)

במסך שייפתח בדקו שהאפשרויות הצע לשמור סיסמאות וכניסה אוטומטית מופעלות.

אם הן לא מופעלות, הפעילו אותן ונסו להיכנס מחדש למערכת ואז לחצו על שמור כדי שהמערכת תשמור את שם המשתמש והסיסמה.

אם עדיין הסיסמה לא נשמרת

אם האפשרויות כבר מופעלות, גללו למטה עד סוף המסך ובדקו האם בסעיף פריטים שאף פעם לא נשמרו מופיע cloud.inforu.co.il או כיתוב דומה ומחקו אותו בעזרת ה-X. לאחר מכן נסו להיכנס שוב למערכת ולחצו על שמור בחלונית

אם הדפדפן עדיין לא שומר את הסיסמה, יש לפנות לאיש מחשבים או לשירות תמיכה טכנית למחשב שלכם.

כחלק מהשימושים בצ'ט בוט של InforuMobile, לעיתים אנו רוצים לבקש מהגולש שמשוחח עם הבוט שישלח לנו קובץ מסוים. ניתן לבצע את הפעולה בדרך הבאה:

  1. יש להיכנס לעריכת הצ'ט בוט ולגרור מהתפריט תשובה מהלקוח (שבצד שמאל) את הפריט העלאת קובץ למיקום הרצוי לכם.
  2. כתבו שם שישקף את שם האלמנט.
  3. חברו אותו לאלמנט נוסף, כמו למשל שדה הודעת טקסט נוסף. ראו דוגמה.

 

 

כאשר הגולש ישוחח עם הצ'ט ויתבקש להעלות קובץ עליו ללחוץ על סמל הצרופה (ראו צילום מסך) ולבחור קובץ מתוך המחשב שלו (בהתאם לסוגי הקבצים הנתמכים: JPG, PNG, GIF DOC, DOCX, RTF, PDF, CSV, XLSX, XLS).

כדי לצפות בקובץ שהתקבל פתחו את רשימת הלידים שלכם או את המייל של הליד שקיבלתם.

 

Category: ChatBot

כדי לקבל פרטי ליד ליותר מכתובת דוא"ל אחת, יש להיכנס למסך ההגדרות של הבוט, ולכתוב את כל כתובות הדוא"ל הרצויות בשדה אימייל לקבלת התראות על לידים ולהפריד את הכתובות עם פסיקים:

Category: ChatBot

אחד הפתרונות הכלליים למגוון בעיות בהתחברות למערכת ושליחת הודעות הוא לנקות קבצי cookies, כלומר, את מידע ההתחברות הקודם כך שניתן יהיה להתחבר מחדש בצורה תקינה. למידע נוסף על קבצי cookies.

להלן אופן הביצוע מדפדפן Chrome. שימו לב שמדובר בפעולה שמתבצעת על המחשב שלכם ובאחריותכם ועלולה לפגוע בנתוני התחברות שלכם גם לאתרים אחרים; לכן יש לצמצם אותה בהתאם להנחיות הבאות:

יש ללחוץ על הכפתורים Control – Shift – Delete, ובחלון שייפתח לסמן את טווח הזמן הרצוי (בדרך כלל ב-24 שעות האחרונות או בשבוע האחרון, בהתאם למשך הזמן שבו קיימת הבעיה) ואת האופציה כל קובצי ה-Cookie ונתוני האתר (Cookies and other site data). מומלץ שלא לסמן אפשרויות אחרות כגון מחיקת היסטוריה וסיסמאות, ולסיום ללחוץ על נקה נתונים (clear data).

 

לאחר מכן מומלץ להתנתק מהשירות, לסגור את הדפדפן, להפעילו מחדש ולנסות להתחבר שוב.

לחצו כאן לקבלת מידע מפורט על האפשרות מאתר התמיכה של Chrome.

 

בכדי להפיץ הודעות ברודקאסט מהבוט לגולשים, דרך הפייסבוק מסנג'ר, יש לקבל אישור חד פעמי מפייסבוק. 

פייסבוק היא זו שמאשרת שליחת תוכן דרך הפלטפורמה שלה וכללי המשחק במסגרת זאת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי.

לכן חיוני לעמוד בדרישות שהיא מציבה לאורך כל התהליך.

קבלת האישור מותנה בפעולות הבאות:

  1. נכנסים לעמוד העסקי בפייסבוק עם חשבון אדמין.
  2. לוחצים על קישור Settings:

 

 

3. במסך ההגדרות יש ללחוץ על לשונית Messenger Platform:

Messenger Platform

 

4. ולגלול ל- Advanced Messaging Features:

Messenger Platform

 

5. שם יש לבחור באפשרות Subscription Messaging וללחוץ על Request:

בקשה לברודקאסט

6. לאחר הלחיצה תועברו למסך בו נדרש למסור פרטים בענין הבקשה:

בקשה לברודקאסט

 

לאחר שליחת הבקשה יש להמתין לאישור של פייסבוק שהבקשה אושרה.

יודגש, במסגרת הברודקאסטינג אין לשלוח תוכן שיווקי או פרסומי. הודעות תפעוליות בלבד מורשות לשליחה.

למידע על איך להפיץ הודעת ברודקאסט דרך הבוט לחץ כאן.

Category: ChatBot

מערכת InforUMobile מאפשרת לשלוח הודעות יזומות לגולשים עימם ניהלנו אינטראקציה דרך הפייסבוק מסנג'ר.

בין אם זה גולשים שדיברו עם מענה אנושי בדף העסקי או שדיברו עם בוט בעבר ובהווה, מעתה ניתן לתקשר איתם מחדש באמצעות הבוט.

בזכות כך הבוט יכול לבצע מעקב יזום אחר תהליכים שהחלו בשיחה, לעדכן במידעים, לשלוח הודעות רלוונטיות ועוד.

חשוב להדגיש – הפצה של הודעות לגולשים דרך המסנג'ר מותרת על פי כללי פייסבוק רק במידה והתכנים שמופצים אינם בעלי אופי שיווקי או מכירתי.

כדי לבצע הפצה ראשונה, ואת הבאות אחריה, נחוץ לקבל אישור חד פעמי מפייסבוק לשליחת הודעות ברודקאסט. (להרחבה על כך ראה כאן).

 

כיצד מבצעים הפצה?

  1. בתפריט מודול הבוטים נלחץ על לשונית הפצות. דבר זה יוביל אותנו אל מסך ההפצות שלי בו נוכל לצפות בכל ההודעות שהפצנו עד לנקודה זו.
  2. נלחץ על כפתור צור הפצה חדשה בראש המסך. הדבר יוביל אותנו אל אשף ההפצה.
  3. בשלב הראשון של האשף נתבקש לבחור את עמוד הפייסבוק העסקי דרכו נרצה לבצע את ההפצה

ברודקאסט

נבחר את העמוד ונלחץ על המשך, מה שיוביל אותנו לשלב השני.

4. בשלב זה נגדיר את ההודעה שנרצה להפיץ הלכה למעשה:

ברודקאסט

א. נרשום את נוסח ההודעה. לרשותנו עומדים 640 תווי טקסט. אם נרצה לשלב לצד הטקסט גם תמונה ו/או קישור להפניה נוכל לרשום הודעה באורך של עד 80 תווים.

כאמור, תוכן עם אופי שיווקי או פרסומי יפסל על ידי פייסבוק. יש להקפיד לנסח את ההודעה במונחים תפעוליים, ענייניים, עם רלוונטיות גבוהה לגולש שמקבל אותה.

ב. במידה ונרצה נעלה תמונה שתתלווה לטקסט.

ג. על אותו משקל נוכל להגדיר קישור עם הפניה למידע מחוץ לבוט. (הודעה שמשלבת טקסט + תמונה + קישור תהיה דומה בנראות שלה לפקד פריט כללי בבוט).

יודגש – לצורך ההפצה יש להגדיר או טקסט או תמונה או כאמור שילוב. הודעה שמכילה קישור בלבד לא תשלח.

ד. כברירת מחדל הפצת ההודעה תעשה לכל הגולשים שבאו במגע עם המסנג'ר של הדף העסקי. אם נרצה להפיץ תוכן ממוקד לגולשים ספציפיים, על פי סיווגים לתוויות, נגדיר בשדה תווית להפצה את התווית שאליה נרצה להפיץ את ההודעה. להסבר בנושא התווית ראה כאן.

ה. לפני ההפצה המערכת תראה לנו לכמה נמענים בקירוב ההודעה תגיע. החישוב מתבצע אונליין אל מול הרשומות של פייסבוק ולכן הוא עורך כ- 30 שניות.

ו. ברגע שנהיה מוכנים להפיץ את ההודעה נלחץ על כפתור הפץ בתחתית המסך. אם אישור השליחה מצידנו ההודעה תשלח בו ברגע לנמענים היעודיים – כולם או בסיווג לתווית, כתלות במה שהוגדר.

לאחר ההפצה נוכל לפנות למסך ההפצות שלי ושם לראות את נתוני ההפצה שביצענו – לגולשים של איזה עמוד עסקי הפצנו את ההודעה, לאיזה תווית במידה והוגדרה, מתי ההודעה הופצה וכמה נמענים קיבלו אותה.

Category: ChatBot

תווית משמשת לסימון גולש שבא במגע עם הבוט.

הבוט שלנו ביום יום משוחח עם הרבה גולשים. השיחות שמתקיימות מבוססות על מגוון מסלולי שיחה בתוך התוואי, בהתאם לצרכים של הגולש ולאינטראקציה שלו עם הבוט.

לעיתים יעזור לנו לסמן גולשים בתווית כדי לסווג אותם ולתקשר איתם בהמשך. דוגמאות לתוויות – התעניין בשירות, רכש מוצר, ביקש הפניה לנושא מסויים.

יובהר שאין קשר או סתירה בין סימון הגולש בתווית לבין שמירתו כליד. שני הדברים בלתי תלוים זה בזה.

כיצד מוסיפים תווית לתוואי השיחה?

  1. גוררים לבימת העריכה פקד תווית היושב תחת הפעולות המתקדמות בתפריט הפקדים:

תווית

2. מחברים את הפקד לנקודה בתוואי בו נרצה למקם אותו.

3. עורכים את הפקד על פני הבימה – מגדירים בו את שם התווית שברצוננו ליחס לכל גולש שהגיע לנקודה הנתונה בתוואי:

עריכת תוויתת

 

את התווית קבענו נוכל לראות במסך הצפיה בליד, במידה והגיע לנקודה האמורה בשיחה עם הבוט.

יודגש שהתווית אינה תלויית בוט ספציפי. מכאן שאם יש לנו יותר מבוט אחד נוכל להשתמש באותן התוויות במספר בוטים (כמובן שאם חשובה לנו דווקא ההפרדה נקפיד להגדיר תוויות נבדלות).

לאחר שסימנו בתווית גולשים נוכל לחזור ולתקשר איתם גם לאחר שהשיחה הסתיימה. נוכל למשל לעשות Follow Up בהמשך לשיחה הקודמת עם הבוט, לזום אינטראקציה תלויית תווית.

להסבר על איך בפועל מפיצים הודעות לגולשים מסומנים לחץ כאן.

 

 

 

 

Category: ChatBot

צ'ט בוטים הם כלי נהדר שמאפשר יצירת דו שיח שמדמה שיחה עם נציג אנושי, ולפעמים אנו רוצים לקבל מידע מהגולש ולשלב אותו בתשובה שהבוט עונה ללקוח. כדי לבצע זאת עלינו להגדיר שדה טקסט עם שם פרמטר ולשלב את שם הפרמטר בהודעת הטקסט ללקוח בתוספת — לפני ואחרי שם הפרמטר בצורה הבאה –שם הפרמטר–.

למשל אם נרצה לבנות בוט ששואל את הלקוח "מה שמך בבקשה", הלקוח עונה את שמו, למשל "יוסי", והבוט משלב את השם "יוסי" בתשובה לגולש, כפי שמופיע בדוגמה:

 

לשם כך יש לבצע את השלבים הבאים:

  1. להוסיף את הודעת הטקסט המתאימה ואז לגרור ולחבר אליה פריט מסוג "שדה טקסט" ולכתוב בו את שם הפרמטר הרצוי:
  2. בשלב הבא נגרור ונחבר פריט מסוג "הודעת טקסט" ונכתוב בו את שם הפרמטר שמופיע בשדה הטקסט בתוספת — מימין ומשמאל, למשל "תודה –שם–, באיזה יום…":

 

כך נוכל להגדיר עוד ועוד פרמטרים לפי הצורך, וכדי לקבל את הדוגמה שהצגנו למעלה התהליך צריך להיראות כך:

Category: ChatBot

אם כאשר אתם מנסים לפרסם את הבוט שלכם בדף העסקי שלכם בפייסבוק אתם לא רואים את שם הדף ברשימה, יש לוודא שאתם מוגדרים כמנהלים בדף העסקי.

 

Category: ChatBot

שירות Dropbox הוא שירות לאחסון קבצים בענן, ומאפשר יצירת קישור ציבורי לקבצים שלכם, כלומר שכל אחד יוכל לצפות בקובץ שלכם. אם אתם צריכים להציג ללקוחות שלכם קובץ גדול, תוכלו להיעזר בשירות כדי לקבל קישור ציבורי ולשלב אותו בהודעת הדיוור או ה-SMS שאתם שולחים דרך מערכת InforUMobile.

שימו לב: מדובר בשירות חיצוני שאינו קשור ל-InforUMobile, והמידע שלהלן מוצג כמחווה שירותית בלבד ואינו באחריותנו, ובכפוף לשינויים בהתאם לשיקולים הפנימיים של חברת Dropbox.

היכנסו לאתר dorpbox.com וצרו חשבון חדש או היכנסו לחשבון קיים שלכם, בהתאם להנחיות.

לחצו על הכפתור Upload שבפינה הימנית העליונה, ולאחר מכן על Files ובחרו את הקובץ הרצוי מהמחשב שלכם.

במסך שייפתח, בחרו בתיקייה Public ולחצו על Upload.

בסיום ההעלאה, לחצו בתחתית המסך על View details ואז על שם התיקייה Files/Public. מערכת Dropbox תפתח עבורכם את התיקייה הציבורית שלכם, ואז עמדו על השורה שבה מופיע הקובץ שלכם ולחצו על הכפתור Share, ולאחר מכן על Create a link ואז על copy link. (שימו לב שמופיע הכיתוב Anyone with the link can view this file).

הקישור שמופיע הוא קישור ציבורי וניתן להשתמש בו בכל מקום וכל מי שילחץ עליו יוכל לצפות בקובץ שלכם.

 

כמו כן, ניתן להעלות קבצים לאחסון ב-drive של גוגל – לחצו על הקישור להסבר.

Categories: ChatBot, LandingPages, SMS, UMail

כאשר אנו משתמשים בבוט עסקי, לפעמים יש צורך לנתב לידים שונים לכתובות מייל שונות.

כך למשל נרצה לנתב ליד מלקוחות מתעניינים למחלקת המכירות, וליד מלקוחות קיימים למחלקות השירות או הכספים לפי הצורך.

כדי לאפשר את הניתוב, יש להגדיר קודם את האפשרות במסך הגדרות הבוט ולכתוב את המילים –למי לשלוח– בשדה "אימייל לקבלת התראות על לידים":

בשלב הבא, נגדיר עבור כל סוג ליד את הכתובת המתאימה. בכל שלב לאורך איסוף הליד ניתן להוסיף שדה מסוג "פרמטר טקסט" ולכתוב בו את המילים "למי לשלוח" (בלי מקפים לפני או אחרי) בשורה העליונה, ובשורה התחתונה את כתובת המייל שאליה יישלח הליד.

כדי להוסיף את הפרמטר יש ללחוץ בצד שמאל על "פעולות נוספות", לגרור אלמנט בשם "פרמטר טקסט" למקום הרצוי במסך העריכה ולקשר אותו לשדות המתאימים עם חיצים, להוסיף את המילים "למי לשלוח" ואת כתובת המייל.

בהתאם לדוגמה שלהלן, ליד שיגיע מלקוח שמתעניין ברכישת מוצר חדש יגיע למחלקת המכירות לכתובת [email protected], ואילו ליד שיגיע מלקוח שמעוניין בקבלת שירות לקוחות יועבר למחלקת השירות בכתובת [email protected]:

לסיכום, כדי לנתב לידים שונים לכתובות שונות:

א. יש לכתוב במסך ההגדרות את המילים --למי לשלוח--.

ב. במסך העריכה יש להוסיף במקום הרצוי פרמטר טקסט עם הכיתוב 'למי לשלוח' וכתובת המייל שאליה יישלח הליד. (ניתן לכתוב מספר כתובות עם פסיק ביניהן).

בהצלחה.

Category: ChatBot

תפריט הפקדים במסך עריכת הבוט כולל פקדים מתקדמים המאפשרים לבצע מגוון פעולות והתניות על השיחות שהבוט מקיים עם הגולשים, באופן שהופך אותן ליותר מתוחכמות ומורכבות.

פעולות מתקדמות

בין פקדים אלו נכללים:

A/B Test או במילים אחרות התניה רנדומלית

מאפשר להציג מספר אמירות/ הגדים/ פלטים בנקודת זמן מסויימת בשיחה תוך שליטה על תדירות הצגת כל גרסה של הפלט. כמו כן הוא מאפשר לעקוב אחר המרות ולבחון איזה סוג פלט מעורב ביצירת יותר לידים במהלך השיחה עם הבוט.

להלן דוגמא לאופן שבו בונים את ההתניה הרנדומלית.

1. תגובה רנדומלית ללא מעקב אחר בחירת הגולש, מיועדת פשוט כדי לגוון בשפת הפניה לגולשים:

איי בי טסט ללא פרמטר

2. תגובה רנדומלית עם מעקב אחר בחירת הגולש המתבצע בעזרת פקד הפרמטר אשר נרשם בנתוני הליד:

איי בי טסט עם פרמטר

כפי שאפשר לראות, בראש שדה ה- A/B Test מעלה הוגדר מספר. מספר זה מייצג את טווח אפשרויות השליפה האוטומטית של המערכת, במקרה הזה 100. בבואנו להגדיר את ה- A/B Test חובה עלינו להגדיר את המספר הזה. המשמעות שלו היא שבכל הצגה של השיחה המערכת תגריל מספר בין 1 ל- 100. התוצאה שתצא תקבע מה יוצג לגולש לפי התנאים שמוגדרים בפקד. כאן מעלה הוגדר שאם המספר שיוצא הוא קטן או שווה ל- 50 יוצג נוסח ראשון לגולש. אם המספר המוגרל גדול מ- 50 אזי שיוצג נוסח שני. ניתן בצורה זו להגדיר כל טווח וכל סט של תנאים ופלטים כנגזרת מהם.

מקדם

בעזרתו ניתן לקבוע כמה פעמים אנו מאפשרים לגולש לתת מענה שחורג מהתנאים שהגדרנו לפקד קלט, מה אנו אומרים לו בכל חריגה וכיצד אנו מנתווים את השיחה במידה וכל שלבי המקדם כבר מוצו. למשל נבקש מהגולש לבחור מספר בין 1 ל- 5, נגדיר תנאי שבמידה והוקלד ערך שונה מטווח 1 עד 5 לא ניתן שהשיחה תתקדם. בעת השיחה הגולש נוקב מספר שחורג מהטווח, כיצד נוכל להתמודד עם זה? עומדות בפנינו שתי אופציות:

  • הראשונה היא הפשוטה – להקפיץ לגולש הודעת שגיאה על כל נסיון כושל למסור מספר בטווח הרצוי. ההודעה תהיה קבועה ותוצג ללא הגבלת כמות נסיונות, ככל שצריך שוב ושוב.

ללא מקדם

 

  • השניה היא להעזר במקדם. המקדם מסייע לנו לשלוט על כמות נסיונות המענה ועל הפלט שלנו בעקבות כל אחד מהם, כמופיע בדוגמא:

מקדם

כפי שאפשר לראות הגדרנו תנאי -נחוץ מספר בין 1 ל- 5 ואם הוא לא נענה אזי שלא ניתן להתקדם עם השיחה. חיברנו אליו את פקד המקדם. בראש המקדם הגדרנו שתהיינה 4 פסיעות. כל פסיעה מסמלת נסיון כושל מצד הגולש למסור לנו תשובה שעונה על התנאי שהגדרנו וגוררת תגובה נפרדת. שלוש הפסיעות הראשונות מחוברות חזרה לפקד הקלט כדי לכוון את הגולש למסור תשובה. הרביעית מכוונת החוצה לפקד פלט שמבקש את מספר הטלפון שלו. זאת מתוך הבנה שנכנסנו ללופ של חוסר תקשורת עם הגולש ממנו אנחנו כעת שואפים להחלץ.

פקודת עצירה ופקודת התחלה

מאפשרות לקבוע מתי הבוט נכנס לפעולה ומתי הוא דומם. זאת על מנת שתהיה לנו את הגמישות להחליט מתי אנו רוצים לדבר אישית עם הלקוחות שלנו ומתי אנו משאירים זאת לבוט. נדגים בעזרת דוגמת התסריט הבאה:

פקודת התחלה וסיום

בתסריט זה הבוט מחובר לפקד הכניסה. המשמעות היא שכל גולש שנכנס לפייסבוק מסנג'ר של בית העסק ומתחיל להקליד טקסט הבוט מתחיל לשוחח איתו. הוא אומר לו שלום ומציע לו שתי אפשרויות פעולה- כתוב לנו הודעה או קבל שירות משירות הלקוחות שלנו. באפשרות הראשונה בית העסק מעוניין לקיים את השיחה עם הגולש עצמאית וללא הבוט. בשניה הוא מעונין שהבוט יתפוס פיקוד. לפיכח כאשר הגולש בוחר באופציה הראשונה הבוט אמור להעצר. הוא אמור להשאיר את הבמה לשיחה אנושית. לשם כך הוכנסה לתסריט בנקודה זו פקודת העצירה. בשניה הוא אמור להמשיך את תוואי השיחה הבוטית.  לתוואי שיחה זה ניתן במקרה מעלה להגיע מעוד שני מקומות בתסריט – האחד הוא בעזרת הפקודה האוטומטית והשני בעזרת התפריט הקבוע. לאור זאת שני אלו מחוברים לפקודת התחלת שיחה. ממנה והלאה השיחה תזרום בפיקוד הבוט.

פרמטר טקסט

זהו פקד נסתר. הוא קיים על הבימה אך אין לו שיקוף לגולש בשיחה. אפשר לעשות בעזרתו מגוון של פעולות. דוגמא אחת היא ההיעזרות בפרמטר ב- A/B Test כמופיע מעלה. כאשר אנו רוצים שבחירת הגולש תרשם במקבץ המידע עליו כליד נחבר את האפשרויות לפרמטרים המתורגמים הלאה למידע הנאגר לנוחיותינו בממשק. דוגמא נוספת – הרצון להשקיע מונח קבוע בתסריט מבלי לכתוב אותו בכל פעם מחדש, למשל – שם חברה. אני אגדיר פעם אחת פרמטר –שם חברה– עם ערך "אפיקים תקשורת" ומאותו רגע והלאה בכל מקום שארשום בתסריט –שם חברה– אותו מקטע טקסט יוצג לגולש לא כך אלא כ- אפיקים תקשורת.

פרמטר

חשוב – במקרה מעין זה בו הפרמטר משמש כ- rule ללא שיוך לאף פקד ספציפי בבימה אין צורך לחבר אותו לשום פקד אחר בבימה. הוא יכול לצוף עצמאית. ללא תלות בהיכן הוא ממוקם הבוט ידע להציג את המידע בצורה הרלוונטית בהתאם להגדרה.

ממשק וובסרוויס

מאפשר לממשק את הבוט לתוכנות חיצוניות ולבצע פעולות של תקשורת והנעת תהליכים במערכות החיצוניות בהתבסס על מידע שמתקבל מהגולש ונמסר לו במסגרת השיחה עם הבוט.

Category: ChatBot

פקד שגיאה הוא האמצעי של הבוט להרים תמרור לגולש ולשקף לו שפריט מידע שהוא מסר או בחירה שביצע במהלך השיחה חורגים מהלוגיקה של השיחה ואין באפשרותו לקבל אותם כאבן דרך בתוואי השיחה. תפקידו לנתב את הגולש בחזרה לאפיק השיחה הרצוי לנו תוך מתן היזון חוזר על כך שהמידע שהתקבל מהגולש לא קביל.

פקד השגיאה ממוקם באיזור התחתון של תפריט הפקדים במסך עריכת הבוט:

הודעות שגיאה

צבעו ורוד וכך גם הוא מסומן על גבי בימת העריכה:

שגיאה

 

בתוואי השיחה מעלה, הגולש מתבקש לציין את מספר הטלפון שלו. מערכת התנאים של הבוט הורכבה כך שאם הבוט לא מזהה מספר טלפון תקין בפקד קלט הטלפון הוא יקפיץ לגולש הודעת שגיאה שכן טלפון הוא מידע שנחוץ לבוט על מנת לטפל בפנייה של הגולש ולהשיג את המטרות העסקיות של הבוט. הגולש מצידו הזין מספר שאינו מזוהה כטלפון כי חסרות בו ספרות. לפיכח, הוא נתקל בהודעת השגיאה הרלוונטית המאפשרת להחזיר את השיחה לתוואי תוך קבלת המידע בצורה תקינה מהגולש.

חשוב: הודעת שגיאה יכולה להתחבר אך ורק לתנאי בפקד קלט. ניתן להגדיר אותה כמוקפצת במידה ונענה תנאי (למשל – תנאי של אל תאפשר קביעת פגישה ביום שבת) או לחליפין אם נענית תשובה שנופלת בגדר ההיפוך של התנאי שהגדרנו (למשל Not Phone).

Category: ChatBot

פקד קלט הוא הפקד בעזרתו הבוט קולט מידע מבן השיח שלו ומנתב את השיחה בהתאם לכך. זו התושבת למידע שהבוט מקבל ומעבד בזמן השיחה. 

פקדי הקלט מצויים במרכז תפריט הפקדים במסך עריכת תסריט הבוט. צבעם טורקיז:

פקדי קלט

 דבר זה גם מאפיין את הנראות שלהם על בימת העריכה:

קלטים על הבימה

פקד קלט – שדה טקסט

שדה טקסט

פקד שדה טקסט הינו פקד מסוג קלט וככזה הוא כאמור משמש כמקום שאנו מייעדים לקבלת תשובה מבן השיח במסגרת תסריט השיחה. הוא אינו מייצג את התשובה עצמה רק את התושבת לקליטת תשובה זו. ניתן לייעד את שדה טקסט לאחת משתי אפשרויות:

  1. לקבלת תשובה פתוחה מבן השיח. למשל בדוגמה כאן:

פקד שדה טקסט 1

2. לקבלת תשובה סגורה מבן השיח, על בסיס אפשרויות שאנו מעמידים לרשותו, כמו למשל בתוואי השיחה כאן:

בחירת אפשרויות

 

כמשתקף פה:

קלט אפשרויות

הוספה של אפשרויות מתבצעת מלחיצה על הפלוס הכחול בתחתית האלמנט על בימת העריכה.

פקדי קלט – שעה ותאריך

שני אלו הם סוגים נוספים של פקדי קלט בהם נשתמש כאשר אנו מצפים לתשובה שנוגעת לתאריך או לשעה מצד בן השיח. חשוב להשתמש בהם ולא בפקד שדה טקסט רגיל במצב זה כדי להבטיח קליטה נכונה של נותני התאריך והשעה שהנשאל מסר לנו וכדי שתתבצע ולידציה תקינה על התשובות שאנו מקבלים מהגולש ביחס למועד ולשעה.

התניות על פקדי קלט 

כיוון שפקדי הקלט משמשים לקבלת תשובה מבן השיח, ושאנו לא שולטים על התשובה שהוא מצידו נותן לנו, חשוב להגביל את התשובות המתקבלות בעזרת תנאים מנחים במידה והתשובות המתקבלות אינן עומדות בקריטריונים שהצבנו לעצמנו במסגרת מטרות השימוש בבוט. לקריטריונים האמורים אנו קוראים תנאים. אנו מוסיפים אותם לפקדי הקלט בלחיצה על הכפתור הוסף תנאי ובחירה בתנאי הרצוי.

תנאי זמן

הלחיצה מוסיפה את התנאי לשורת התנאים של פקד הקלט ועלינו להגדיר את החוקיות שלו. למשל, אם אני רוצה להגביל את השעה המבוקשת לפגישה איתי כיוון שאני יודעת שאני מקבלת פגישות רק בין השעות 09:00 ל- 14:00 אגדיר את זה בתנאי טווח אותו אבחר מתפריט התנאים.

תנאי מועד

כמו כן עליי להגדיר מה יקרה אם הנשאל עונה לי תשובה שחורגת מגבולות הטווח של התנאי. או במילים אחרות אם קיבלתי אינפוט המקוטלג כהיפוך התנאי,  NOT by the Rule. את זאת אעשה על ידי לחיצה על האייקון של התנאי בפקד הקלט, דבר שיקפיץ חיווי של cross על התנאי.

not

מרגע שלחצתי על אייקון התנאי והופיע לי ה- cross, המשמעות היא שבמידה והגולש יבקש להיפגש איתי בזמן שאינו בטווח שהגדרתי, למשל בשעה 15:00, הבוט מיד יראה שזה סותר את התנאי שהגדרתי ולא יאפשר לשיחה להתקדם כסדרה.

בהקשר הזה, ניתן להוסיף אינספור תנאים לפקדי הקלט ואפשרויות התנהגות בתגובה לסטיה מהם. הבוט עובד בצורה כזו שהוא סורק את מימוש התנאים מלמעלה למטה בפקד, החל מהתנאי הראשון תחת שם השדה במערכת ועד לאחרון.

כאשר הבוט מבצע סריקה ומוצא תנאי שלא מתקיים בקלט שהוא קיבל מבן השיח שלו השיחה הגיעה למבוי סתום שממנו נרצה לחלצה. חשוב שנתכנן בתוואי השיחה הצגה של הודעת שגיאה לגולש אשר מסבירה לו שהוא בחר באפשרות שאינה קיימת או ענה תשובה שלא ניתן להתקדם בהתבסס עליה, זאת על מנת לנתב את הגולש בחזרה לאפיק השיחה הרצוי לנו.

במקביל להצגת תמרור השגיאה,  תפקידה של הודעת השגיאה הוא להחזיר את השיחה לשאלה האחרונה שנשאלה וכך השיחה לא נתקעת. אם נחזור לדוגמה מעלה, חשוב שאגדיר הודעת שגיאה שבה אני מסבירה לבן השיח מדוע אין לנו אפשרות לתאם פגישה בשעה 15:00, ובעזרתה אני שומרת על תקשורת ברורה עם הגולש ומפנה אותו לתת תשובה מחדש שתהיה תואמת לתנאים שהגדרתי.

כך למשל יראה תסריט השיחה לתאום הפגישה:

not

 

כאשר התוצאה שלו בפועל תהיה:

תוואי שיחה בפועל

חשוב: הודעת שגיאה יכולה להתחבר אך ורק לתנאי בפקד קלט. ניתן כאמור להגדיר אותה כמוקפצת במידה ונענה תנאי (למשל – תנאי של אל תאפשר קביעת פגישה ביום שבת) או לחילופין אם נענית תשובה שנופלת בגדר ה- NOT של התנאי שהגדרתי (למשל מותר רק  בין 09:00 ל- 14:00, מה שאיננו כזה הוא NOT). 

 

שיום לפקד הקלט

כאשר אנו משלבים אלמנט של פקד קלט בבמה חשוב לתת לו שם:

שם שדה במערכת

זאת משני טעמים:

  1. השם שאנו מקלידים יהיה שם השדה כפי שישמר במערכת תחת רשומת הליד שמתקבלת. זה מסייע לסווג את האינפורמציה שקיבלנו מהליד. ניתן לבחור בשמות השדות ברירת המחדל של המערכת אשר מופיעים כשלוחצים על שם השדה:שם שדה

וניתן גם להקליד בהקלדה חופשית אם שם השדה שנרצה, למשל – מידת נעליים, דבר שיהפוך את הערך לשדה מותאם אישית עבורנו באזור ניהול הלידים של הבוט.

חשוב  לזכור – שם השדה אינו השאלה ששאלנו את הנשאל -כדוגמת  "ציין את מידת הנעליים שלך בבקשה". שם השדה הוא הייצוג של המידע שיתקבל מהנשאל במענה על השאלה כפי שישתקף במערכת במסגרת ניהול הלידים. מבלי לנקוב בערך כלשהו בשם השדה, המידע לא ישמר תחת מקבץ האינפורמציה של הליד.

2. היתרון השני בהגדרת שם השדה הוא בכך שהוא מאפשר לשזור את האינפורמציה שקיבלנו מהנשאל כחלק מהמשך תוואי השיחה, דבר שהופך את השיחה לפרסונלית ואינטראקטיבית. להסבר מפורט בנושא – ראה כאן.

 

 

Category: ChatBot

פקד פלט הוא הפקד בעזרתו הבוט מעביר לגולש אינפורמציה. זו התושבת לכל המלל והאמירות הויזואליות שהבוט מתקשר לגולש.

זה יכול להיות מלל טקסט – עד 140 תווים, תמונה – מומלץ בגודל 350 פיקסל רוחב על 260 פיקסל גובה, הפניה לקישור חיצוני ושילוב של כל השלושה גם יחד.

פקדי הפלט מצויים בחלקו העליון של תפריט הפקדים במסך עריכת תסריט הבוט. צבעם כחול כהה:

פלט

צבע זה גם מאפיין את הנראות שלהם על בימת העריכה.

פלט

ניתן לחבר פקדי פלט אחד לשני על מנת להרחיב את המסר שאנו רוצים לתקשר באמצעות הבוט.

למשל – לפצל אמירה של תווים מרובים על מנת לציין את כל הנחוץ ובו בעת לשבור את רצף הטקסט לנוחות הגולש:

שרשור פקדי קלט

דוגמא נוספת – חיבור פקד פריט כללי אחד למשנהו על מנת לצור אפקט של גלריה מתחלפת בעזרת swipe עם חציםלרשות הגולש שידפדף בין הפריטים:

גלריית פריטים כלליים

טוב לדעת – ניתן בעזרת פקדי הפלט לתקשר לגולש מידע העושה שימוש בזה שקיבלנו מהגולש זה עתה בשיחה ולשקף לו אותו. כך למשל בתוואי השיחה שבדוגמה כאן:

שיחת נעלים

הדבר תורם מאד לאינטראקטיביות של השיחה ומוסיף ל-engagement של הגולש בה.

כיצד עושים זאת? מכניסים לנוסח פקד הפלט את שם השדה במערכת של שדה הקלט אותו אנו רוצים לשלב בשיחה, בליווי שני מקפים מכל צד שלו. אם למשל נרצה לשלב את השם של הגולש כפי שנקלט בפקד הקלט הייעודי לכך, נרשום בפקד הפלט את המלל: –שם– במיקום המתאים. כך הבוט ידע שבנקודה המסוימת הזו של השיחה עליו להציב את הטקסט שהגולש הקליד במענה לשאלה קודמת של מהו שמו. את תסריט השיחה המובא בדוגמה מעלה יש לתכנן כך על גבי בימת העריכה של הבוט:

תסריט שיחת נעלים

מלבד שמות השדות באשר הם כפי שפרסנו אותם בתסריט שלנו וכמוסבר מעלה, המערכת מאפשרת לשלב מידע נוסף בפקדי הפלט אשר נוגע ישירות למועד קיום השיחה:

  • –תאריך–
  • –שעה–
  • –שנה–
  • –חודש–
  • –יום–

כמו כן ניתן לברך את הגולשים בברכת שלום בהתאם לשעה ביום שבה נכנסו או יצאו מהבוט, זאת בעזרת פקודת –זמן–  המתורגמת למילים בוקר / יום/ ערב בהתאם לשעה שבה השיחה עם הבוט מתקיימת:

זמן

גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הבוקר (בין השעות 06:00-12:00) יראה את המלל בוקר טוב לך! במה אפשר לעזור?
גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הצהריים (בין השעות 12:00-17:00) יראה את המלל יום טוב לך! במה אפשר לעזור?
גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הערב והלילה (בין השעות 17:00-06:00) יראה את המלל ערב טוב לך! במה אפשר לעזור?
 
שילוב תוכן מהסוג האמור מקנה לשיחה ערך מוסף של בינה ונימה אישית ולכן הינו מאד מומלץ .

 

 

Category: ChatBot

ניתן בתסריט השיחה לשלב בצורה אוטומטית וגנרית תוכן המתבסס על הפרטים שהגולש מסר לנו זה עתה. דוגמא:

שיחת נעלים

כיצד עושים זאת? משלבים בפקדי הפלט את שם השדה במערכת של שדה הקלט אותו אנו רוצים לשלב בשיחה, בליווי שני מקפים מכל צד שלו. אם למשל נרצה לשלב את השם של הגולש כפי שנקלט בפקד הקלט הייעודי לכך נרשום בפקד הפלט את המלל: –שם– במיקום המתאים. כך הבוט ידע שבנקודה המסויימת הזו של השיחה עליו להציב את הטקסט שהגולש הקליד בשיחה הספציפית שמתקיימת זה עתה במענה לשאלה מהו שמו. התסריט המובא בדוגמא מעלה נראה אם כן כך:

תסריט שיחת נעלים

מלבד שמות השדות באשר הם כפי שפרסנו אותם בתסריט שלנו כמוסבר מעלה, המערכת מאפשרת לשלב בקלות מידע נוסף בפקדי הפלט אשר נוגע ישירות למועד קיום השיחה. היצוג הגנרי של תוכן זה כמיועד להכלל בפקדי הפלט הוא:

  • –תאריך–
  • –שעה–
  • –שנה–
  • –חודש–
  • –יום–

בצורה דומה כן ניתן לברך את הגולשים בברכת שלום או להתראות בהתאם לשעה ביום שבה נכנסו או יצאו מהבוט, זאת בעזרת פקודת –זמן–  המתורגמת למילים בוקר / יום/ ערב בהתאם לשעה שבה השיחה עם הבוט מתקיימת:

זמן

גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הבוקר (בין השעות 06:00-12:00) יראה את המלל בוקר טוב לך! במה אפשר לעזור?
גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הצהריים בין השעות (12:00-17:00) יראה את המלל יום טוב לך! במה אפשר לעזור?
גולש שנכנס לבוט הזה בשעות הערב והלילה (בין השעות 17:00-06:00) יראה את המלל ערב טוב לך! במה אפשר לעזור?
שילוב תוכן המותאם אישית, תואם רגע קיום השיחה ולמידע שנמסר בה בזמן אמת על ידי הגולש, הופך את השיחה עם הבוט לאינטראקטיבית, אישית, מעניינת ורלוונטית. מומלץ אם כן לנצל את יכולות המערכת המתקדמות בהקשר הזה ולשלב תוכן מעין זה בתסריט אותו אנו בונים.
Category: ChatBot

ליד מהבוט מוגדר כמקבץ האינפורמציה שליקטתי מהגולש בעת ששוחח עם הבוט. זה יכול להיות פרטי זיהוי – כמו שם וכתובת. זה יכול להיות פרטי קשר – כמו אימייל ומספר טלפון. זה יוכל להיות העדפה מוצרית או עניין בשירות, וכל פיסת מידע אחרת שאגדיר בתסריט השיחה כמרכיב בפרטי הליד. 

כדי להגדיר פיסת מידע בתסריט ככזו שמרכיבה את פרטי הליד עלינו לתת שם שדה במערכת לפקד הקלט המקבל את המידע, כמופיע בדוגמאות כאן:

שם שדה במערכת

ניתן להשתמש בשמות שדות ברירת המחדל של המערכת (המופיעים כשלוחצים על שם השדה) וניתן להקליד שם שדה ככל שאנו מעונינים בכך ובזאת ליצור שדות מותאמים אישית.

ישנם מצבים בהם יש לחבר פרמטר על מנת שבחירת הגולש תרשם בלוג של הליד. למשל, בכל הנוגע לבחירה של אפשרות במסגרת פריט כללי (כמופיע בתבנית מכירת מוצרים במערכת) או בחירה של תוואי שיחה במסגרת A/B Test (כמוסבר בשאלה הנפוצה אודות פקדי הפעולות המתקדמות).

לאחר שפרסמנו את הבוט נוכל לפנות למסך הלידים שם מרוכזים לנוחיותינו כל הלידים שהתקבלו מהשיחות עם הבוט. מסך הלידים מציג את הפרטים שהושארו ברמת שדות ברירת המחדל של המערכת. ניתן לסנן את הלידים במסך לפי הערכים בראש כל עמודה וגם לייצא לאקסל את הלידים בחיתוכים השונים שלהם לרבות גם השדות המותאמים אישית שהגדרנו בתסריט השיחה.

לידים

בלחיצה על צפיה של כל ליד במסך לידים נוכל להכנס למסך הליד ולראות במפורט את מלוא הפרטים שהשאיר. כמו כן נגיש לעינינו תוואי השיחה המדוייק כפי שניהל עם הבוט. נוכל לדפדף בין הלידים בעזרת חצי הניווט בראש המסך ובכך לנווט בקלות ביניהם.

צפייה בליד

מלבד השיקוף של הלידים בתוך המערכת, עומדות בפנינו עוד שתי אפשרויות יידוע בזמן אמת על כל שהתקבל ליד:

  1. באמצעות אימייל לכתובת בודדת – במסך הגדרות הבוט נוכל להגדיר כתובת אימייל לקבלת הודעת מייל על כל ליד שנכנס עם כל הפרטים שלו. את הכתובת נשלב בשדה אימייל לקבלת התראות על לידים

מייל לקבלת לידים

2. באמצעות אימייל ליותר מכתובת אחת – במידה ונרצה לנתב את הלידים לכתובות אימייל שונות בארגון שלנו, בהתאם לנקודה בתוואי השיחה בה נרשמו (למשל – להעביר ליד על מוצר X לאיש מכירות א', ועל מוצר Y לאיש מכירות ב') נגדיר את השדה בצורה כללית עם השיום "–למי לשלוח–".

מילים לקבלת לידים

על מנת שהמערכת תדע לנתב את הלידים בצורה המתאימה לכל כתובת יהיה עלינו לשלב את ההגדרה בתוואי השיחה בעזרת פרמטר טקסט:

פרמטר למי לשלוח

3. בשליחה לכתובת אינטרנט חיצונית הצוברת את המידע ומעבדת אותו במערכות בצד שלה. את הכתובת יש להגדיר במסך הגדרות הבוט תחת הגדרות מתקדמות.

שליחת לידים תכנותית

חשוב – הליד נרשם במערכת / נשלח באימייל/ נשלח לכתובת חיצונית ברגע סיום השיחה איתו. מתי מוגדר סיום השיחה?

א. כאשר הגולש הגיע לנקודה בתוואי שאין לה המשכיות, לפקד שלא מחובר בכבל לאף פקד המשך, כפי שניתן לראות ב- zoom out על תסריט השיחה כאן:

סיום שיחה

ב. בעבור X דקות המתנה של הבוט לתגובה כלשהי מצד הגולש. ה- X מוגדר במערכת במסך הגדרות הבוט תחת הגדרות מתקדמות – אורך הסשן בדקות. ברירת המחדל של המערכת היא 15 דקות, ניתן לשנות זאת בהתאם לצרכים ולמטרות הבוט.

אורך הסשיון

ג. כאשר הגולש הגיע בתוואי השיחה לנקודת עצירה במידה ונכללה בתסריט. להסבר על נקודות עצירה ראה כאן.

Category: ChatBot

פרסום הבוט מתאפשר מהשלב השלישי של אשף העריכה שלו:

פרסום הבוט

בשלב  זה מוצגות לנו שלוש צורות פרסום אפשריות לפי הפלטפורמות השונות. אנו נבחר את הפלטפורמה בה נרצה להשמיש את הבוט ונלחץ על כפתור ההפעלה לקבלת הקישור של הבוט לאותה הפלטפורמה. ניתן לבחור בכל אחת מהפלטפורמות במקביל.

בריבוע הימני נמצא את האפשרות לפרסם את הבוט במסנג'ר-  בלחיצה על הפעלה נתבקש לבחור את דף הפייסבוק בו נרצה להתקין את הבוט. כמו כן תוצג לנו הודעה שעל מנת לפרסם את הבוט בפייסבוק אנו נדרשים לתת הרשאה לאפליקציית הבוטים של InforUMobile לחשבון שלנו. הודעה זו היא דרישה של פייסבוק, אין היא קשורה ב- InforUMobile ואין היא נתונה לשיקול דעתנו. כל בוט שמוכנס לפייסבוק נדרש לאישור שכזה עבורו. לאחר הצגת הודעה זו ובחירת הדף שיחובר אליו הבוט, המערכת תציג לנו את הקישור הייעודי אותו ניקח ונתקין בדף הפייסבוק העסקי שלנו.

בריבוע האמצעי נמצא את הקישור לדף הבוט המאפשר:

א. לגלוש לקישור עצמאי בלשונית דפדפן הגלישה שלנו ולצפות בעמוד הבוט stand alone.

ב. להשתמש בקוד ל- IFRAME על מנת לשלב את הבוט באתר שלנו ובדפי הנחיתה שלנו:

פרסום

בריבוע השמאלי נמצא את פרטי הבוט לשימוש באמצעות API תכנותי.

חשוב – העובדה שלחצנו על הפעלה וקיבלנו את הקישורים הרלוונטים איננה אומרת שהבוט מפורסם ונגיש מאותו רגע לכל. את הקישורים האמורים עלינו לקחת ולשתול במקומות הרלוונטים מחוץ למערכת. אם לדוגמא אנו רוצים לשלב את הבוט בדף נחיתה נפנה לעריכת דף הנחיתה במערכת, נוסיף לו פקד של תיבת HTML שאליו נעתיק ב- copy-paste את הקוד שקיבלנו כאן מעלה בסיום בניית הבוט.

כמובן שבמידה ופרסמנו את הבוט ועשינו בו שינוי, העדכון ישמר וישתקף בבוט מאותו רגע והלאה. אין צורך לעדכן את הקישורים בפלטפורמות השונות. 

Category: ChatBot

התפריט הקבוע משמש כעוגן של ניווט בשיחה עם הבוט וכאמצעי לשלב ערך מוסף של תוכן בנוסף על תוואי השיחה המרכזי. בעזרת התפריט הקבוע בכל רגע נתון של השיחה הגולש יכול ללחוץ על התפריט ולקבל עוד מידע ושירותים.

התפריט הקבוע מופיע בכל זמן שהגולש משוחח עם הבוט בפינת חלונית השיחה, במידה והגדרנו שבבוט יכלל תפריט שכזה:

תפריט קבוע

בלחיצה על אייקון ההמבורגר התפריט נפתח וחושף את הלשוניות השונות שמרכיבות אותו בהתאם למה שהגדרנו:

תפריט קבוע

את התפריט, הלשוניות שלו ותוואי השיחה היוצא מכל לשונית אנו מגדירים בבימת העריכה של הבוט:

תפריט קבוע

נוכל לבחון את התוצאה בחלונית הבדיקות מימין לבימה:

תפריט קבוע

מקובל מאד להשתמש בתפריט קבוע בבוטים. המשתמשים רגילים להיבט הזה של הממשק בשיח עם הבוט ומצפים לו לעיתים. לכן מומלץ להכליל אותו בתכנון תסריט השיחה.

לתשומת לבך – ברגע שמוגדרות לפקד התפריט הקבוע לשוניות עם תוכן, בין אם הן מחוברות להמשך תוואי שיחה ובין אם לא, התפריט יופיע לעיני הגולשים. במידה ומסיבה כלשהי אנו רוצים לבטלו אין להשאירו כפי שהוא בבימה ללא חיבור לפקדים אחרים כיוון שהוא עדיין יהיה נגיש לגולשים שעשויים ללחוץ עליו ולהגיע למבוי סתום בשיחה. כדי שהתפריט הקבוע לא יהיה נגיש לשימוש יש למחוק את התוכן מהלשוניות שלו (כלומר להשאירן ריקות) או לחליפין למחוק את הלשוניות כליל בלחיצה על ה- X בצידן:

ביטול תפריט קבוע

Category: ChatBot

תגובה אוטומטית היא פקד קלט בבימת העריכה של הבוט. באמצעותה מגדירים מילות מפתח שאנו מניחים כי יתכן והגולשים יקלידו, אשר בתגובה אליהן הבוט יוביל את הגולשים לתוואי מסויים של שיחה כפי שהגדרנו בבימת העריכה. 

תגטבה אוטומטית 1

אין חובה להשתמש בפונקציה זו, היא אופציונלית בלבד ויש לה שתי מטרות:

  1. בעזרת התגובה האוטומטית ניתן לתת מענה לנושאים שעשוים לעלות בשיחה. למשל אם באמצע השיחה הגולש מקליד מיוזמתו את המילה "עזרה" נוכל בתגובה לכך להסיט אותו מהתוואי המרכזי של השיחה ולהוביל אותו לתוואי משני  הנותן מענה לצורך שהוא העלה. נייצר לו מעין מסלול עוקף  המסביר לו מהו הבוט, מדוע הוא משוחח עם בוט ומציע לו עזרה בין אם באמצעות הבוט ובין אם בהפניה לאמצעי תקשורת אחר.
  2. תגובה אוטומטיתניתן להשתמש בתגובה האוטומטית גם על מנת להתחיל את השיחה עם הגולש בתגובה למילים מסויימות שזה יקליד. זה שימושי בעיקר עבור עסקים שאינם רוצים שהבוט ישתלט להם על השיחה עם הלקוחות ורוצים דווקא להפעיל אותו רק לפי התנייה. כברירת מחדל אנו נוהגים לחבר את תחילת השיחה לפקד כניסה בבימת העריכה. המשמעות היא שכל מי שנכנס לפלטפורמה בה הבוט מותקן, למשל למסנג'ר של פייסבוק, ומתחיל להקליד הודעה הבוט מייד מתחיל לשוחח איתו. צורה זו של השימוש בבוט היא  שימושית לעסקים שמעונינים לקיים שיח ממוקד מטרה ספציפית עם המבקרים שלהם, למשל – אתר הזמנות אונליין . אבל לא לכל עסק זה מתאים. יש מי שרוצה לקיים שיחה אנושית עם המבקרים ולהכליל את הבוט בשיחה על פי דרישה, בפרט, מרגע שעולות בשיחה נקודות מסויימות שבהקשר שלהן הבוט יכול לתת מענה מצויין ואין הצדקה לבזבז משאבים אנושיים שיעשו זאת במקומו.  איך נעשה זאת? כמודגם כאן:

תגובה אוטומטית

נחבר את תחילת השיחה לא לפקד הכניסה אלא לפקד התגובה האוטומטית; נגדיר את המינוחים הספציפיים שבהזכרתם בשיחה יקפיצו את הבוט; נחבר כל מינוח או קבוצת מינוחים לתוואי השיחה המתאים.  בצורה זו בעזרת פקד התגובה האוטומטית נוכל להשיג את השילוב שבין שיחה אנושית לשיחה אוטומטית עם הגולשים. 

Category: ChatBot

בזמן שאנו עורכים את תסריט הבוט או מבצעים בו שינויים ועדכונים, מסייע מאד לבדוק את תוואי השיחה והשתלשלותה. זאת על מנת לוודא שאין לנו שגיאות איות, שהלוגיקה של השיחה זורמת נכון, שאין נקודות בתוואי שנותרות ללא מענה ושכל התנאים שהגדרנו מוגדרים נכון ונאכפים על ידי הבוט.

לשם כך עומד לרשותנו מימין לבימת עריכת התסריט חלון הבדיקות.

חלונית שיחה

מדובר בחלון שיחה בו ניתן לראות את תסריט השיחה בצורה חיה . ניתן להקליד בו ולקבל את המענה של הבוט וכך לבצע סימולציות של התסריט שהרכבנו בעת שאנו נכנסים לנעליו של הגולש ורואים בצורה חיה איך הבוט מגיב אלינו.

בראש החלון שני כפתורים – הימני מאפס את השיחה ומאתחל אותה מחדש, השני מצמצם את החלון בכדי להגדיל את אזור משטח העבודה.

חלון צאט

 מומלץ להשתמש בכלי בדיקה זה של הבוט כהיזון חוזר לפעולות העריכה שלנו כל זמן שאנו עורכים את התסריט.

Category: ChatBot

מסך עריכת הבוט נחלק לשלושה חלקים:

  1. בצד שמאל – תפריט הפקדים:
  • בחלקו העליון מצויים פקדי פלט – הללו מייצגים את מה שהבוט אומר לבן השיח שלו. זה יכול להיות מלל טקסט, תמונה, תמונה וטקסט, הפניה לקישור ושילוב של השלושה.
  • מתחתם פקדי קלט – המייצגים את מה שהבוט קולט מבן השיח שלו / מה שהוא מאפשר לו לענות, אם בצורה של טקסט חופשי, אם בבחירה בין אפשרויות בכפתורים, ואם בציון זמן, תאריך או שעה.
  • פקד הודעת שגיאה – מה שהבוט אומר לבן השיח שלו במקרה שבן השיח ענה תשובה והבוט אינו יכול לקבל בהתאם להתניות שקבענו לו.
  • פקדים מתקדמים הקשורים בלוגיקת התשאול והמענה של הבוט (A/B Test, Web-Service ועוד).

סרגל פקדים

ניתן לזהות את סוגי הפקדים על גבי בימת העריכה לפי משפחת הצבעים אליה משתייכים. פקדי קלט מכילים מזהה בצבע כחול:

פלט

ופקדי קלט מכילים מזהה בצבע טורקיז:

קלט

2. במרכז – בימת העריכה – עליה ממוקמים האלמנטים השונים המרכיבים את תסריט השיחה. כל אלמנט הוא למעשה חוליה בשרשרת השיחה. לכל אלמנט יש שקע בצידו השמאלי אליו הוא מחובר ותקע בצידו הימני אליו הוא מתחבר לאלמנטים השכנים אליו בשיחה. מה שמקשר בין האלמנטים השונים הם כבלים שרצים לאורך הבימה והתוואי שלהם מראה את תסריט השיחה. כאשר עומדים עם העכבר על אלמנט בבימה ניתן לראות איזה כבלים מובילים אליו ואיזה כבל יוצא ממנו:

כאבלים

ניתן להוסיף אלמנטים בגרירה מהתפריט על בסיס עורך ה- Drag & Drop של המערכת. ניתן גם לשחק עם האלמנטים במרחב הבמה – להזיז אותם ככל שרוצים בגרירה פשוטה.

חשוב – בשרטוט תוואי השיח, לאחר שאנו שואלים את הגולש שאלה בעזרת אלמנט פלט, חשוב לחבר את האלמנט הזה לאלמנט קלט אחריו. הקלט הוא למעשה ה- placeholder לתשובה של בן השיח. זה האמצעי של הבוט לזהות את זה שפנו אליו בתשובה ולנתב את תוואי השיחה בהתאם לכך.

מכיוון שהבוט מנהל שיחה עם גורם אנושי חשוב לתת את הדעת לגבי הכיוונים אליהם השיחה יכולה לפנות ולתחום אותם. אם למשל אנו מעמידים לרשות הגולש מספר אפשרויות לבחירה והוא מצידו מקליד אפשרות שאינה קיימת יש לתת את הדעת כיצד על השיחה להמשיך מנקודה זו. האם נחזיר לו הודעת שגיאה שיבחר בין מה שהוצע לו בלבד? האם נמשיך בטקסט חופשי לשוחח איתו ורק ניקח ממנו פרטים, וכן הלאה. הכל תלוי במטרה העסקית של הבוט. חשוב לדעת שהמערכת מאפשרת לתחום את פקדי הקלט בשורה של תנאים מתקדמים, על כך נרחיב בהמשך.

3. בצד ימין – חלון בדיקת בוט – חלון השיחה בו ניתן לראות את תסריט השיחה בצורה חיה. ניתן להקליד בו ולקבל את המענה של הבוט וכך לבצע סימולציות של התסריט שהרכבנו ולוודא שהשתלשלות השיחה בין הבוט לגולש (אותה אנו מדמים בסימולציה) תקינה. בראש החלון שני כפתורים – האחד מאפס את השיחה ומאתחל אותה מחדש, השני מצמצם את החלון בכדי להגדיל את אזור משטח העבודה לנוחיותינו.

חלון צאט

עריכת הבוט מתבצעת על ידי עדכון תסריט השיחה, בהפיכתו מתצורת תבנית בנקודת המוצא לתצורת תסריט המותאם אישית לצרכים שלנו בנקודת היעד, ובהתאם למטרות העסקיות שלנו. אפשר לעשות זאת על ידי עריכת הטקסטים בפקדים על גבי הבימה,  שינוי סדר הפקדים בתוואי השיחה, שינוי החיבורים בין הפקדים, הוספת  פקדים מהתפריט לתוואי השיחה, הוספת לוגיקה תהליכית לתבנית בעזרת הפעולות הנוספות ועוד.

פקדים

 

 

פקד פלט – הודעת טקסט 

מאפשר להציג לגולש הודעת טקסט עד 140 תווים. ניתן לחבר בין מספר פקדי פלט אם רוצים לאמר כמה אמירות או אמירה אחת ארוכה מפוצלת לגולש:

הודעת טקסט

 

 

פקד פלט – הודעת תמונה

מאפשר להציג לגולש תמונה, למשל לוגו, מוצר, חוויית לקוח ועוד: מומלץ להשתמש בתמונות בגודל 350 פיקסל רוחב על 260 פיקסל גובה:

פקד תמונה

 

 

פקד פלט – לינק

מאפשר להציג לגולש קישור לחיץ מתוך הבוט. בפקד זה יש לשלב אך ורק את הקישור הרצוי. מלל מקדים יש לשלב בפקד טקסט:הודעת לינק

 

 

פקד פלט – פריט כללי

פריט כללי משלב את כל האלמנטים בתפריט פקדי הפלט תחת קורת גג אחד. בעזרתו ניתן להראות כמקשה אחת תמונה של מוצר, כותרת שם, תאור טקסטואלי, כפתורי אפשרויות והפניה לקישור אינטרנט חיצוני לבוט.

פריט כללי במה

ניתן לחבר באמצעות הכבל פריט כללי אחד למשנהו, דבר שיוצר מצב של גלריית פריטים ביניהם בן השיח שלנו יכול לדפדף בעזרת החצים לצידי הפריט:

פריט כללי שיחה

 

 

 

פקד קלט – שדה טקסט

שדה טקסט

פקד שדה טקסט הינו פקד מסוג קלט וככזה הוא כאמור משמש כמקום שאנו מייעדים לקבלת תשובה מבן השיח במסגרת תסריט השיחה. הוא אינו מייצג את התשובה עצמה רק את התושבת לקליטת תשובה זו. ניתן לייעד את שדה הטקסט לאחת משתי אפשרויות:

  1. לקבלת תשובה פתוחה מהגולש. למשל בדוגמה כאן:

פקד שדה טקסט 1

2. לקבלת תשובה סגורה מהגולש, על בסיס אפשרויות שאנו מעמידים לרשותו, כמו למשל בתוואי השיחה כאן:

בחירת אפשרויות

וכמשתקף פה:

קלט אפשרויות

הוספה של אפשרויות מתבצעת מלחיצה על הפלוס הכחול בתחתית האלמנט על בימת העריכה. בלחיצה על ה- X באפשרות ניתן למחוק אותה.

 

 

פקדי קלט – שעה ותאריך

אלה הם שני סוגים נוספים של פקדי קלט בהם נשתמש כאשר אנו מצפים לתשובה שנוגעת לתאריך או לשעה מצד בן השיח. חשוב להשתמש בהם ולא בפקד שדה טקסט רגיל, במצב זה כדי להבטיח קליטה נכונה של נותני התאריך והשעה שהנשאל מסר לנו וכדי שתתבצע ולידציה תקינה על התשובות שאנו מקבלים מהגולש ביחס למועד ולשעה הרצוים לנו.

 

דגשים

 

 

שיום לפקד הקלט

כאשר אנו משלבים אלמנט של פקד קלט בתסריט, חשוב לתת לו שם:

שם שדה במערכת

זאת משני טעמים:

  1. השם שאנו מקלידים יהיה שם השדה כפי שישמר במערכת תחת רשומת הליד שמתקבלת. זה מסייע לסווג את האינפורמציה שקיבלנו מהליד. ניתן לבחור בשמות ברירת המחדל של שדות המערכת אשר מופיעים כשלוחצים על שם השדה:שם שדה

וניתן גם להקליד בהקלדה חופשית את שם השדה שנרצה, למשל – מידת נעליים, דבר שיהפוך את הערך הזה לשדה מותאם אישית עבורנו באיזור ניהול הלידים של הבוט.

חשוב  לזכור – שם השדה אינו השאלה ששאלנו את הנשאל -כדוגמת  "ציין את מידת הנעליים שלך בבקשה". שם השדה הוא הייצוג של המידע שיתקבל מהנשאל במענה על השאלה כפי שישתקף במערכת באיזור ניהול הלידים. מבלי לנקוב בערך כלשהו בשם השדה, המידע לא ישמר תחת מקבץ האינפורמציה של הליד.

2. היתרון השני בהגדרת שם השדה הוא בכך שהוא מאפשר לשזור את האינפורמציה שקיבלנו מהנשאל כחלק מהמשך תוואי השיחה, דבר שהופך את השיחה לפרסונלית ואינטראקטיבית. ניתן לעשות את זה על ידי שילוב  המחרוזת –שם השדה במערכת– של פקד הקלט הרלוונטי בתוך המלל שמופיע בפקד פלט מתקדם יותר בשיחה.  כך למשל בתסריט הבא:

שם

שימו לב למקומות בהם מופיע: –שם– ו, –יום מועדף לטכנאי–:. כשאנו משלבים את המידע בצורה הזו  תוצאת התסריט תהיה:
שם שדה

 מלבד שמות השדות באשר הם כפי שפרסנו אותם בתסריט שלנו כמוסבר מעלה, המערכת מאפשרת לשלב מידע נוסף בפקדי הפלט אשר נוגע ישירות למועד קיום השיחה:

  • –תאריך–
  • –שעה–
  • –שנה–
  • –חודש–
  • –יום–
  • –זמן–

שליטה על תוואי השיחה ופקד הודעת שגיאה

כיוון שפקדי הקלט משמשים לקבלת תשובה רלוונטית עבורנו מבן השיח, ושאנו לא שולטים על התשובה שהוא מצידו נותן לנו, חשוב להגביל את התשובות המתקבלות בעזרת תנאים מנחים. את התנאים אנו מוסיפים לפקדי הקלט בלחיצה על הכפתור הוסף תנאי ובחירה בתנאי הרצוי.

תנאי זמן

הלחיצה מוסיפה את התנאי לשורת התנאים של פקד הקלט ועלינו להגדיר את החוקיות שלו. למשל, אם אני רוצה להגביל את השעה המבוקשת לפגישה איתי כיוון שאני יודעת שאני מקבלת פגישות רק בין השעות 09:00 ל- 14:00 אגדיר את זה בתנאי טווח אותו אבחר מתפריט התנאים.

תנאי מועד

כמו כן אגדיר מה יקרה אם הנשאל עונה לי תשובה שחורגת מגבולות הטווח של התנאי. או במילים אחרות אם קיבלתי אינפוט המסווג על ידי הבוט כהיפוך של התנאי, כ- NOT by the Rule. את זאת אעשה על ידי לחיצה על האייקון של התנאי כמופיע בתוך פקד הקלט, דבר שיקפיץ חיווי של cross על גבי התנאי.

not

המשמעות – אם בן השיח שלי יבקש להיפגש איתי בזמן שאינו בטווח שהגדרתי, למשל בשעה 15:00, הבוט מיד יראה שזה סותר את התנאי שהגדרתי ולא יאפשר לשיחה להתקדם כסדרה.

בהקשר הזה, ניתן להוסיף לפקדי הקלט אינספור תנאים ואפשרויות התנהגות בתגובה לסטיה מהם. הבוט עובד בצורה כזו שהוא סורק את מימוש התנאים מלמעלה למטה בפקד, החל מהתנאי הראשון תחת שם השדה במערכת ועד לאחרון. כאשר הבוט מבצע סריקה ומוצא את התנאי הראשון שלא מתקיים בקלט שהוא קיבל מהגולש השיחה מגיעה למבוי סתום שממנו אנו רוצים להיחלץ. כיצד נעשה זאת? נתכנן בתוואי השיחה הצגה של הודעת שגיאה לגולש אשר מסבירות לו שהוא בחר באפשרות שאינה קיימת או ענה תשובה שלא ניתן להתקדם בהתבסס עליה. זאת על מנת לנתב את הגולש בחזרה לאפיק השיחה הרצוי לנו.

במקביל להצגת תמרור השגיאה,  תפקידה של הודעת השגיאה הוא להחזיר את השיחה לשאלה האחרונה שנשאלה וכך השיחה לא נתקעת. אם נחזור לדוגמה מעלה, חשוב שאגדיר הודעת שגיאה שבה אני מסבירה לבן השיח מדוע אין לנו אפשרות לתאם פגישה בשעה 15:00, ובעזרתה אני שומרת על תקשורת ברורה עם הגולש ומפנה אותו לתת תשובה מחדש שתהיה מועילה להתקדמות השיחה.

כך למשל יראה תסריט השיחה לתאום הפגישה:

not

כאשר התוצאה שלו בפועל תהיה:

תוואי שיחה בפועל

חשוב: הודעת שגיאה יכולה להתחבר אך ורק לתנאי בפקד קלט. ניתן כאמור להגדיר אותה כמוקפצת במידה ונענה תנאי (למשל – תנאי של אל תאפשר קביעת פגישה ביום שבת) או לחילופין אם נענית תשובה שנופלת בגדר ה- NOT של התנאי שהגדרתי (למשל מותר רק  בין 09:00 ל- 14:00, מה שאיננו כזה הוא NOT). 

 

 מרכיבים נוספים על גבי בימת העריכה

חיבור ראשית השיחה

ראשית השיחה מתחילה מחיבור פקד הפלט הראשון שאנו רוצים לתקשר לגולש לאחד משני מרכיבים על בימת העריכה – כניסה או תגובה אוטומטית.

כאשר אנו מחברים את האלמנט הראשון בשיחה אל אלמנט הכניסה בבימת העריכה, ברגע שהגולש נכנס לאיזור הצ'אט בוט (למשל – המסנג'ר של עמוד הפייסבוק העסקי) ומתחיל להקליד הבוט יחל לשוחח איתו. דבר זה שימושי לעסקים שמעונינים לקיים שיח מהיר וממוקד מטרה ספציפית עם המבקרים שלהם באמצעות הבוט, למשל  אתר הזמנות אונליין .

כניסה

אבל לא לכל עסק מודל כזה מתאים. יש מי שרוצה לקיים שיחה אנושית עם המבקרים ולהכליל את הבוט בשיחה על פי דרישה, בפרט מרגע שעולות בשיחה נקודות מסויימות שבהקשר שלהן הבוט יכול לתת מענה מצויין ואין הצדקה לבזבז משאבים אנשוים שיעשו זאת במקומו.  איך נעשה זאת? כמודגם כאן:

תגובה אוטומטית

נחבר את תחילת השיחה לא לפקד הכניסה אלא לפקד התגובה האוטומטית. התגובה האוטומטית היא פקד קלט בבימת העריכה באמצעותו מגדירים מילות מפתח אשר בתגובה אליהן הבוט יוביל את הגולשים לתוואי ייעודי  של שיחה. נגדיר את המינוחים הספציפיים שבהזכרתם בשיחה יקפיצו את הבוט ונחבר כל מינוח או קבוצת מינוחים לתוואי השיחה המתאים.

חשוב: אם בתגובה האוטומטית אנו מגדירים מספר מינוחים על אותה שורת תנאי יש להפרידם בפסיק.

ניתן כמו כן להגדיר תגובות אוטומטיות בלי קשר לשאלה מהיכן מתחילה השיחה. זה ערוץ שיכול להתנהל במקביל לתחילת שיחה מנקודת הכניסה. למה זה משמש במצב הזה? מענה אוטומטי למילים או היגדים מסוימים שעולים במהלך השיחה עם הגולש. למשל אם באמצע השיחה הגולש מקליד מיוזמתו את המילה "עזרה" נוכל בתגובה לכך להסיט אותו מהתוואי המרכזי של השיחה ולהוביל אותו לתוואי משני  הנותן מענה לצורך שהוא העלה. כך נייצר לו מעין מסלול עוקף המסביר לו מהו הבוט, מדוע הוא משוחח עם בוט וגם מציע לו עזרה בין אם באמצעות הבוט ובין אם בהפניה לאמצעי תקשורת אחר.

תגטבה אוטומטית 1

כמובן שאין חובה להשתמש בפונקציה זו, היא רק אופציונלית.

תפריט קבוע

התפריט הקבוע מופיע בכל זמן שהגולש משוחח עם הבוט בפינת חלונית השיחה, במידה והגדרנו שיהיה תפריט שכזה כחלק מהשיחה:

תפריט קבוע

בלחיצה על אייקון ההאמבורגר התפריט נפתח וחושף את הלשוניות השונות שמרכיבות אותו בהתאם למה שהגדרנו:

תפריט קבוע

את התפריט, הלשוניות שלו ותוואי השיחה היוצא מכל לשונית אנו מגדירים בבימת העריכה של הבוט:

תפריט קבוע

נוכל לבחון את התוצאה בחלונית הבדיקות מימין לבימה:

תפריט קבוע

שימושו המרכזי של התפריט הוא כעוגן לשיחה. ללא קשר לתוואי השיחה וצורת ההתקדמות שלה, בכל רגע נתון הגולש יכול ללחוץ על התפריט ולקבל עוד מידע ושירותים. זהו רובד נוסף של אינפורמציה המוגש כאפיק ניווט נוסף במסגרת השיחה ואשר תומך במטרה העסקית הראשית שלשמה הוקם הבוט.

Category: ChatBot

ישנם שני סוגים של הגדרות נחוצות בבואנו לבנות בוט:

הגדרות כלליות

  1. טעינה של תמונת פרופיל לבוט כפי שתופיע בראש חלונית השיחה שלנו אתו. רלוונטי במידה ואנו משתמשים בבוט בכל מקום מלבד הפייסבוק מסנג'ר.  במידה והגדרנו תמונת פרופיל בדף העסקי בפייסבוק אותה תמונה תמשך אוטומטית ותשמש כתמונת הפרופיל של הבוט בכל פלטפורמה בה נשמיש את הבוט (באתר שלנו, בדף נחיתה, בגלישה ישירה וכו). לטעינת תמונה יש ללחוץ על העיגול בראש המסך.
  2. שם הבוט כפי שיופיע לצד תמונת הפרופיל, לרוב יהיה זה שם המותג שהבוט מדבר בשמו. גם במקרה זה אם הגדרנו שם בדף הפייסבוק שלנו לשם הזה תהיה נראות בכל הפלטפורמות גם מחוץ לפייסבוק.
  3. כתובת האימייל אליה נרצה לקבל את הלידים שמתקבלים מהשיחה עם הבוט. ההתראות על ליד עם כל הפרטים שמילא בשיחה ישלחו בזמן אמת לכתובת שנגדיר כאן, דבר שהינו חיוני בעיקר בבוטים המשמשים למטרות מכירה או תפעול מבצעי.

הגדרות בוט

בנוסף על הגדרות אלו יש לנו אפשרות להגדיר הגדרות מתקדמות במידה ואנו מעוניינים בהן:

5. כתובת Callback להזרמת המידע על הלידים שמתקבלים אל קישור של כתובת אינטרנט חיצונית, אליו ניגש על מנת למשוך את הלידים ולעבד את המידע.

6. אורך הסשן בדקות – פרק הזמן שאנו מאפשרים לבוט להמתין לקבלת מענה מבן השיח שלו לפני שהוא מחשיב את השיחה כהסתיימה, סוגר את הסשן ושולח לנו את פרטי הליד. ברירת המחדל היא אפשור המתנה של 15 דקות, אך ניתן כאמור לשנות זאת בעדכון ההגדרה במסך הגדרות הבוט.

בסיום ההגדרות האמורות נלחץ על כפתור הבא בתחתית מסך ההגדרות על מנת שאלו יישמרו לנו.

הגדרות תבנית – במידה ובחרנו בתבנית מובנית (להבדיל מתסריט שיחה ריק)

בשלב השני של בניית הבוט נידרש להגדיר מקבץ נוסף של הגדרות, הפעם בזיקה לתבנית התסריט בה בחרנו.

הגדרות תבנית תאום פגישה מדובר במספר שדות (המשתנים מתבנית לתבנית) אשר מיועדים לקלוט מידע אודות בית העסק שבשמו הבוט מדבר, על מנת לשתול את המידע הזה בתסריט הבוט שאנו בונים ולחסוך מאיתנו עבודת עריכה בהמשך. בעזרת זאת האשף מוביל אותנו למסך העריכה כאשר התסריט בו כבר מותאם אישית לצרכים שלנו. כמובן שבמסך העריכה נתן לערוך את הטקסטים ולשנותם ככל שאנו רוצים.

גם כאן בסיום הכנסת ההגדרות יש ללחוץ על כפתור הבא בתחתית המסך על מנת להתקדם באשף הרכבת הבוט.

 

Category: ChatBot

הקמה של הצ'אט-בוט במערכת InforUMobile נסמכת על אשף בעל שלושה שלבים:

  1. הגדרת הבוט
  2. בחירת תבנית התסריט ועריכת הבוט
  3. פרסום הבוט

להלן סרטון המסביר את התהליך בכלליות, במידע מטה ישנו פירוט נוסף:

הגדרת הבט

נתחיל מלהכנס למערכת InforUMobile וללחוץ על עיגול צ'אט-בוטים במסך הבית. הלחיצה תוביל למסך הבוטים של המערכת. במסך זה ניתן לראות את כל הבוטים שבנינו עד היום במערכת, את הסטאטוס שלהם, את כמות השיחות שהתנהלו איתם ואת כמות הלידים שיצרנו בעזרתם. ליצירת בוט חדש יש ללחוץ על כפתור בוט חדש בפינה השמאלית העליונה של המסך.

בוט חדש

עם הלחיצה יפתח בפנינו מסך הגדרות הבוט בו נידרש להגדיר מספר פרטים מזהים ששל הבוט:

  1. תמונת הפרופיל של הבוט כפי שתופיע בראש חלונית השיחה שלנו איתו במידה ואנו משתמשים בבוט בכל מקום מלבד הפייסבוק מסנג'ר. לטעינת תמונה יש ללחוץ על העיגול בראש המסך. במידה והגדרנו תמונת פרופיל בדף העסקי בפייסבוק אותה תמונה תמשך אוטומטית ותשמש כתמונת הפרופיל של הבוט בכל פלטפורמה בה נציג אותו.
  2. שם הבוט כפי שיופיע לצד תמונת הפרופיל, לרוב יהיה זה שם המותג שהבוט מדבר בשמו. גם במקרה אם הגדרנו שם בדף הפייסבוק שלנו הוא יתבטא בצורה אחידה ביתר הפלטפורמות בהן הבוט מותקן.
  3. שם הבוט כפי שיופיע לנוחיותינו במערכת, לרבות במסך הבוטים שהוזכר מעלה, על מנת שנוכל בקלות לזהות את הבוט עליו אנו עובדים ואליו נרצה להתייחס בהמשך העבודה עם המערכת.
  4. כתובת האימייל אליה נרצה לקבל את הלידים שמתקבלים מהשיחה עם הבוט. ההתראות על ליד עם כל הפרטים שמילא בשיחה ישלחו בזמן אמת לכתובת שנגדיר כאן, דבר שהינו חיוני בפרט בבוטים המשמשים למטרות מכירה או תפעול מבצעי.

הגדרות בוט

בסיום ההגדרות נלחץ על כפתור הבא.

בחירת תבנית התסריט ועריכת הבוט

הלחיצה תוביל אותנו ללובי תבניות תסריטי הבוטים של המערכת:

מסך תבניות

כפי שניתן לראות המערכת מציעה תבניות המשקפות שימושים רווחים בעולם הבוטים (לצידם קיימת גם תבנית ריקה למי שמעוניין בה).

נבחר את התבנית הרצויה בלחיצה עליה. חשוב שהתבנית תשקף את המטרה העסקית שלשמה אנו מבקשים להקים את הבוט, למשל תבנית תאום פגישה. התבנית מטבעה משמשת כנקודת ההתחלה של עריכת הבוט. היא כמובן פתוחה לשינויים ואפיונים התואמים לצרכים הספציפיים שלשמם הבוט מוקם.

עם הבחירה יפתח לנו מסך הגדרות התבנית:

הגדרות תבנית תאום פגישה

במסך זה נתבקש למלא מספר פרטים שישולבו בצורה אוטומטית בתסריט הבוט ובעזרת כך נקבל שלד מובנה של בוט לצרכים העסקיים שלנו ותחסך לנו עבודת עריכה. נמלא אם כן את הפרטים ונלחץ על המשך, דבר שיוביל אותנו אל מסך עריכת תסריט הבוט, בו ניתן לראות את המידע שציינו במסך הגדרות התבנית כבר שתול בתסריט:

תסריט שיחה

עריכת הבוט

מסך עריכת הבוט נחלק לשלושה חלקים:

  1. בצד שמאל – תפריט הפקדים:
  • בחלקו העליון מצויים פקדי פלט – הללו מייצגים את מה שהבוט אומר לבן השיח שלו. זה יכול להיות מלל טקסט, תמונה, תמונה וטקסט, הפניה לקישור ושילוב של השלושה.
  • מתחתם פקדי קלט – המייצגים את מה שהבוט קולט מבן השיח שלו / מה שהוא מאפשר לו לענות, אם בצורה של טקסט חופשי, אם בבחירה בין אפשרויות בכפתורים, ואם בציון זמן, תאריך או שעה.
  • פקד הודעת שגיאה – מה שהבוט אומר לבן השיח שלו במקרה שבן השיח ענה תשובה שהבוט אינו יכול לקבל בהתאם להתניות שקבענו לו.
  • פקדים מתקדמים הקשורים בלוגיקת התשאול והמענה של הבוט (A/B Test, Web-Service ועוד).

סרגל פקדים

ניתן לזהות את סוגי הפקדים על גבי בימת העריכה לפי משפחת הצבעים אליה משתייכים. פקדי קלט מכילים מזהה בצבע כחול:

פלט

ופקדי קלט מכילים מזהה בצבע טורקיז:

קלט

 

2. במרכז – בימת העריכה – עליה ממוקמים האלמנטים השונים המרכיבים את תסריט השיחה. כל אלמנט הוא למעשה חוליה בשרשרת השיחה. לכל אלמנט יש שקע בצידו השמאלי אליו הוא מחובר ותקע בצידו הימני אליו הוא מתחבר לאלמנטים השכנים אליו בשיחה. מה שמקשר בין האלמנטים השונים הם כבלים שרצים לאורך הבימה והתוואי שלהם מראה את תסריט השיחה. כאשר עומדים עם העכבר על אלמנט בבימה ניתן לראות איזה כבלים מובילים אליו ואיזה כבל יוצא ממנו:

כאבלים

ניתן להוסיף אלמנטים בגרירה מהתפריט על בסיס עורך ה- Drag & Drop של המערכת. ניתן גם לשחק עם האלמנטים במרחב הבמה – להזיז אותם ככל שרוצים בגרירה פשוטה.

חשוב – בשרטוט תוואי השיחה לאחר שאנו שואלים את הגולש שאלה בעזרת אלמנט פלט נחוץ לחבר את האלמנט הזה לאלמנט קלט אחריו. הקלט הוא למעשה ה- placeholder לתשובה של בן השיח. זה האמצעי של הבוט לזהות את זה שפנו אליו בתשובה ולנתב את תוואי השיחה בהתאם לכך.

מכיוון שהבוט מנהל שיחה עם גורם אנושי חשוב לתת את הדעת לגבי הכיוונים אליהם השיחה יכולה לפנות ולתחום אותם. אם למשל אנו מעמידים לרשות הגולש מספר אפשרויות לבחירה והוא מצידו מקליד אפשרות שאינה קיימת יש לתת את הדעת כיצד על השיחה להמשיך מנקודה זו. האם נחזיר לו הודעת שגיאה שיבחר בין מה שהוצע לו בלבד? האם נמשיך בטקסט חופשי לשוחח איתו ורק ניקח ממנו פרטים? וכן הלאה. הכל תלוי במטרה העסקית של הבוט. חשוב רק לדעת שהמערכת מאפשרת לתחום את פקדי הקלט בשורה של תנאים מתקדמים, על כך נרחיב בהמשך.

3. בצד ימין – חלון בדיקת בוט – חלון השיחה בו ניתן לראות את תסריט השיחה בצורה חיה. ניתן להקליד בו ולקבל את המענה של הבוט וכך לבצע סימולציות של התסריט שהרכבנו ולוודא שהשתלשלות השיחה בין הבוט לגולש (אותו אנו מדמים בסימולציה) תקין. בראש החלון שני כפתורים – האחד מאפס את השיחה ומאתחל אותה מחדש, השני מצמצם את החלון בכדי להגדיל את אזור משטח העבודה לנוחיותינו.

חלון צאט

עריכת הבוט מתבצעת על ידי עדכון תסריט השיחה, בהפיכתו מתצורת תבנית בנקודת המוצא לתצורת התסריט המותאם אישית לצרכים שלנו בנקודת היעד, ובהתאם למטרות העסקיות שלנו. אפשר לעשות זאת על ידי עריכת הטקסטים בפקדים על גבי הבימה,  שינוי סדר הפקדים בתוואי השיחה, שינוי החיבורים בין הפקדים, הוספת  פקדים מהתפריט לתוואי השיחה, הוספת לוגיקה תהליכית לתבנית בעזרת הפעולות הנוספות ועוד.

 

פקדים

 

 

פקד פלט – הודעת טקסט 

מאפשר להציג לגולש הודעת טקסט עד 140 תווים. ניתן לחבר בין מספר פקדי פלט אם רוצים לומר כמה אמירות או אמירה אחת ארוכה מפוצלת לגולש:

הודעת טקסט

 

 

פקד פלט – הודעת תמונה

מאפשר להציג לגולש תמונה, למשל לוגו, מוצר, חוויית לקוח ועוד: מומלץ להשתמש בתמונות בגודל 350 פיקסל רוחב גובה על 260 פיקסל גובה:

פקד תמונה

 

 

פקד פלט – לינק

מאפשר להציג לגולש קישור לחיץ מתוך הבוט. בפקד זה יש לשלב אך ורק את הקישור הרצוי. מלל מקדים יש לשלב בפקד טקסט:הודעת לינק

 

 

פקד פלט – פריט כללי

פריט כללי משלב את כל האלמנטים בתפריט פקדי הפלט, תחת קורת גג אחד. בעזרתו ניתן להראות כמקשה אחת תמונה של מוצר, כותרת שם, תאור טקסטואלי, כפתורי אפשרויות והפניה לקישור אינטרנט חיצוני לבוט.

פריט כללי במה

ניתן לחבר באמצעות הכבל פריט כללי אחד למשנהו דבר שיוצר מצב של גלריית פריטים ביניהם בן השיח שלנו יכול לדפדף בעזרת החצים לצידי הפריט:

 

פריט כללי שיחה

 

 

 

פקד קלט – שדה טקסט

שדה טקסט

פקד שדה טקסט הינו פקד מסוג קלט וככזה הוא כאמור משמש כמקום שאנו מיעדים לקבלת תשובה מבן השיח במסגרת תסריט השיחה. הוא אינו מייצג את התשובה עצמה רק את התושבת לקליטת תשובה זו. ניתן לייעד את שדה טקסט לאחת משתי אפשרויות:

  1. לקבלת תשובה פתוחה מהגולש. למשל בדוגמא כאן:

פקד שדה טקסט 1

2. לקבלת תשובה סגורה מהגולש, על בסיס אפשרויות שאנו מעמידים לרשותו, כמו למשל בתוואי השיחה כאן:

בחירת אפשרויות

 

וכמשתקף פה:

קלט אפשרויות

הוספה של אפשרויות מתבצעת מלחיצה על הפלוס הכחול בתחתית האלמנט על בימת העריכה. בלחיצה על ה- X באפשרות ניתן למחוק אותה.

 

 

פקדי קלט – שעה ותאריך

הללו הם שני סוגים נוספים של פקדי קלט בהם נשתמש כאשר אנו מצפים לתשובה שנוגעת לתאריך או שעה מצד בן השיח. חשוב להשתמש בהם ולא בפקד שדה טקסט רגיל במצב זה כדי להבטיח קליטה נכונה של נותני התאריך והשעה שהנשאל מסר לנו וכדי שתתבצע ולידציה תקינה על התשובות שאנו מקבלים מהגולש ביחס למועד ולשעה הרצוים לנו.

 

דגשים

 

 

שיום לפקד הקלט

כאשר אנו משלבים אלמנט של פקד קלט בתסריט חשוב לתת לו שם:

שם שדה במערכת

 

זאת משני טעמים:

  1. השם שאנו מקלידים יהיה שם השדה כפי שישמר במערכת תחת רשומת הליד שמתקבל. זה מסייע לסווג את האינפורמציה שקיבלנו מהליד. ניתן לבחור בשמות השדות ברירת המחדל של המערכת אשר מופיעים כשלוחצים על שם השדה:שם שדה

וניתן גם להקליד בהקלדה חופשית אם שם השדה שנרצה, למשל – מידת נעליים, דבר שיהפוך את הערך הזה לשדה מותאם אישית עבורינו באיזור ניהול הלידים של הבוט.

חשוב  לזכור – שם השדה אינו השאלה ששאלנו את הנשאל – כדוגמת  "ציין את מידת הנעליים שלך בבקשה". שם השדה הוא הייצוג של המידע שיתקבל מהנשאל במענה על השאלה כפי שישתקף במערכת באיזור ניהול הלידים. מבלי לנקוב בערך כלשהו בשם השדה המידע לא ישמר תחת מקבץ האינפורמציה של הליד.

2. היתרון השני בהגדרת שם השדה הוא בכך שהוא מאפשר לשזור את האינפורמציה שקיבלנו מהנשאל כחלק מהמשך תוואי השיחה, דבר שהופך את השיחה לפרסונלית ואינטראקטיבית. ניתן לעשות את זה על ידי שילוב  המחרוזת –שם השדה במערכת– של פקד הקלט הרלוונטי בתוך המלל שמופיע בפקד פלט מתקדם יותר בשיחה.  כך למשל בתסריט הבא:

שם

שימו לב למקומות בהם מופיע: –שם– ו, –יום מועדף לטכנאי–:. כשאנו משלבים את המידע בצורה הזו  תוצאת התסריט תהיה:
שם שדה

 מלבד שמות השדות באשר הם כפי שפרסנו אותם בתסריט שלנו כמוסבר מעלה, המערכת מאפשרת לשלב מידע נוסף בפקדי הפלט אשר נוגע ישירות למועד קיום השיחה:

  • –תאריך–
  • –שעה–
  • –שנה–
  • –חודש–
  • –יום–
  • –זמן–

שליטה על תוואי השיחה ופקד הודעת שגיאה

כיוון שפקדי הקלט משמשים לקבלת תשובה רלוונטית עבורינו מבן השיח, ושאנו לא שולטים על התשובה שהוא מצידו נותן לנו, חשוב להגביל את התשובות המתקבלות בעזרת תנאים מנחים. את התנאים אנו מוסיפים לפקדי הקלט בלחיצה על הכפתור הוסף תנאי ובחירה בתנאי הרצוי.

תנאי זמן

הלחיצה מוסיפה את התנאי לשורת התנאים של פקד הקלט ועלינו להגדיר את החוקיות שלו. למשל, אם אני רוצה להגביל את השעה המבוקשת לפגישה איתי כיוון שאני יודעת שאני מקבלת פגישות רק בין השעות 09:00 ל- 14:00 אגדיר את זה בתנאי טווח אותו אבחר מתפריט התנאים.

תנאי מועד

כמו כן אגדיר מה יקרה אם הנשאל עונה לי תשובה שחורגת מגבולות הטווח של התנאי. או במילים אחרות אם קיבלתי אינפוט המסווג על ידי הבוט כהיפוך של התנאי, כ- NOT by the Rule. את זאת אעשה על ידי לחיצה על האייקון של התנאי כמופיע בתוך פקד הקלט, דבר שיקפיץ חיווי של cross על גבי התנאי.

not

המשמעות – אם בן השיח שלי יבקש להיפגש איתי בזמן שאינו בטווח שהגדרתי, למשל בשעה 15:00, הבוט מיד יראה שזה סותר את התנאי שהגדרתי ולא יאפשר לשיחה להתקדם כסידרה.

בהקשר הזה, ניתן להוסיף לפקדי הקלט אינספור תנאים ואפשרויות התנהגות בתגובה לסטיה מהם. הבוט עובד בצורה כזו שהוא סורק את מימוש התנאים מלמעלה למטה בפקד, החל מהתנאי הראשון תחת שם השדה במערכת ועד לאחרון. כאשר הבוט מבצע סריקה ומוצא את התנאי הראשון שלא מתקיים בקלט שהוא קיבל מהגולש, השיחה מגיעה למבוי סתום שממנו אנו רוצים להיחלץ. כיצד נעשה זאת? נתכנן בתוואי השיחה הצגה של הודעת שגיאה לגולש אשר מסבירה לו שהוא בחר באפשרות שאינה קיימת או ענה תשובה שלא ניתן להתקדם בהתבסס עליה, זאת על מנת לנתב את הגולש בחזרה לאפיק השיחה הרצוי לנו.

במקביל להצגת תמרור השגיאה,  תפקידה של הודעת השגיאה הוא להחזיר את השיחה לשאלה האחרונה שנשאלה וכך השיחה לא נתקעת. אם נחזור לדוגמא מעלה, חשוב שאגדיר הודעת שגיאה שבה אני מסבירה לבן השיח מדוע אין לנו אפשרות לתאם פגישה בשעה 15:00, ובעזרתה אני שומרת על תקשורת ברורה עם הגולש ומפנה אותו לתת תשובה מחדש שתהיה מועילה להתקדמות השיחה.

כך למשל יראה תסריט השיחה לתאום הפגישה:

not

כאשר התוצאה שלו בפועל תהיה:

תוואי שיחה בפועל

חשוב: הודעת שגיאה יכולה להתחבר אך ורק לתנאי בפקד קלט. ניתן כאמור להגדיר אותה כמוקפצת במידה ונענה תנאי (למשל – תנאי של אל תאפשר קביעת פגישה ביום שבת) או לחליפין אם נענית תשובה שנופלת בגדר ה- NOT של התנאי שהגדרתי (למשל מותר רק  בין 09:00 ל- 14:00, מה שאיננו כזה הוא NOT). 

 

 מרכיבים נוספים על גבי בימת העריכה

חיבור ראשית השיחה

ראשית השיחה מתחילה מחיבור פקד הפלט הראשון שאנו רוצים לתקשר לגולש לאחד משני מרכיבים על בימת העריכה – כניסה או תגובה אוטומטית.

כאשר אנו מחברים את האלמנט הראשון בשיחה אל אלמנט הכניסה בבימת העריכה, ברגע שהגולש נכנס לאיזור הצ'אט בוט (למשל – המסנג'ר של עמוד הפייסבוק העסקי) ומתחיל להקליד הבוט יחל לשוחח איתו. דבר זה שימושי לעסקים שמעונינים לקיים שיח מהיר וממוקד מטרה ספציפית עם המבקרים שלהם באמצעות הבוט, למשל  אתר הזמנות אונליין .

כניסה

אבל לא לכל עסק מודל כזה מתאים. יש מי שרוצה לקיים שיחה אנושית עם המבקרים ולהכליל את הבוט בשיחה על פי דרישה, בפרט מרגע שעולות בשיחה נקודות מסויימות שבהקשר שלהן הבוט יכול לתת מענה מצויין ואין הצדקה לבזבז משאבים אנושיים שיעשו זאת במקומו.  איך נעשה זאת? כמודגם כאן:

תגובה אוטומטית

נחבר את תחילת השיחה לא לפקד הכניסה אלא לפקד התגובה האוטומטית. התגובה האוטומטית היא פקד קלט בבימת העריכה באמצעותו מגדירים מילות מפתח אשר בתגובה אליהן הבוט יוביל את הגולשים לתוואי ייעודי  של שיחה. נגדיר את המינוחים הספציפיים שבהזכרתם בשיחה יקפיצו את הבוט ונחבר כל מינוח או קבוצת מינוחים לתוואי השיחה המתאים.

חשוב: אם בתגובה האוטומטית אנו מגדירים מספר מינוחים על אותה שורת תנאי יש להפרידם בפסיק.

ניתן כמו כן להגדיר תגובות אוטומטיות בלי קשר לשאלה מהיכן השיחה מתחילה. זה ערוץ שיכול להתנהל במקביל לתחילת שיחה מנקודת הכניסה. למה זה משמש במצב הזה? מענה אוטומטי למילים או הגדים מסויימים שעולים במהלך השיחה עם הגולש. למשל אם באמצע השיחה הגולש מקליד מיוזמתו את המילה "עזרה" נוכל בתגובה לכך להסיט אותו מהתוואי המרכזי של השיחה ולהוביל אותו לתוואי משני  הנותן מענה לצורך שהוא העלה. כך נייצר לו מעין מסלול עוקף המסביר לו מהו הבוט, מדוע הוא משוחח עם בוט וגם מציע לו עזרה בין אם באמצעות הבוט ובין אם בהפניה לאמצעי תקשורת אחר.

תגטבה אוטומטית 1

כמובן שאין חובה להשתמש בפונקציה זו, היא רק אופציונלית.

תפריט קבוע

התפריט הקבוע מופיע בכל זמן שהגולש משוחח עם הבוט בפינת חלונית השיחה, במידה והגדרנו שיהיה תפריט שכזה כחלק מהשיחה:

תפריט קבוע

בלחיצה על אייקון ההמבורגר התפריט נפתח וחושף את הלשוניות השונות שמרכיבות אותו בהתאם למה שהגדרנו:

תפריט קבוע

את התפריט, הלשוניות שלו ותוואי השיחה היוצא מכל לשונית, אנו מגדירים בבימת העריכה של הבוט:

תפריט קבוע

נוכל לבחון את התוצאה בחלונית הבדיקות מימין לבימה:

תפריט קבוע

שימושו המרכזי של התפריט הוא כעוגן לשיחה. ללא קשר לתוואי השיחה וצורת ההתקדמות שלה, בכל רגע נתון הגולש יכול ללחוץ על התפריט ולקבל עוד מידע ושירותים. זהו רובד נוסף של אינפורמציה המוגש כאפיק ניווט נוסף במסגרת השיחה ואשר תומך במטרה העסקית הראשית שלשמה הוקם הבוט.

 

פרסום הבוט

עם סיום עריכת הבוט נרצה לפרסם אותו ולמעשה להנגיש אותו לקהל הרחב, בין אם במסנג'ר של הדף העסקי שלנו ובין אם באתר האינטרנט שלנו. על מנת לעשות זאת נלחץ על כפתור ההמשך בתחתית מסך העריכה. הלחיצה תוביל אותנו למסך הפרסום:

פרסום הבוט

במסך זה מוצגים שלושה סוגים של פרסום, אנו נבחר את הפלטפורמה בה נרצה להשמיש את הבוט ונלחץ על כפתור ההפעלה לקבלת הקישור של הבוט לאותה הפלטפורמה.

בריבוע הימני נמצא את קישור הפרסום במסנג'ר.  בלחיצה על הפעלה נתבקש לבחור את דף הפייסבוק בו נרצה להתקין את הבוט ובשלב הבא נקבל את הקישור הייעודי לכך.

בריבוע האמצעי נמצא את הקישור לדף הבוט אותו נכניס באתר שלנו. מומלץ להשתמש בקישור ל- IFRAME כדי שהבוט ישתלב טוב ויזואלית במסגרת האתר שלנו.

פרסום הבוט

 

לידים

לאחר שפרסמנו את הבוט נוכל לפנות למסך הלידים שם מרוכזים לנוחיותינו כל הלידים שהתקבלו מהשיחות עם הבוט. ליד מוגדר כבן שיח שהשאיר פריט קשר או זיהוי כלשהו או שענה על שאלה ששאלנו אותו ושהגדרנו כשאלה שמחייבת רישום של המענה ברמת הליד. למשל – מה שמך, באיזה מוצר אתה מתעניין? מה השירות שבגינו אתה פונה? באיזה תאריך תרצה לתאם את הפגישה? וכו'.  

מסך הלידים מציג את הפרטים שהתקבלו מהגולשים ברמת שדות ברירת המחדל של המערכת. ניתן לסנן את הלידים במסך לפי הערכים בראש כל עמודה וגם לייצא לאקסל את הלידים בחיתוכים השונים שלהם, כולל השדות המותאמים אישית שהגדרנו בתסריט השיחה.

לידים

בלחיצה על איקון הצפיה של כל ליד במסך לידים נוכל להכנס למסך הצפייה בליד ולראות במפורט את מלוא הפרטים שהשאיר. כמו כן נגיש לעינינו תוואי השיחה המדוייק כפי שניהל עם הבוט. נוכל לדפדף בין הלידים בעזרת חצי הניווט בראש המסך ובכך לנווט בקלות ביניהם, להתרשם מהשיחות שהבוט מנהל ולדלות את המידע הרלוונטי לנו מהדברים.

צפייה בליד

 

לסיכום

מערכת InforUMobile מאפשרת לנו לבנות צ'אט-בוטים מותאמים אישית לצרכי העסק בצורה נוחה ופשוטה. בעזרת הצ'אט-בוט ניתן לתקשר טוב יותר עם הלקוחות. ניתן בצורה אוטומטית לספק להם מידע, לתת מענה בכל מועד ומקום, לשפר ולייעל את השירות, להגביר את נאמנות הלקוחות ולהניע אותם לרכישה. למידע נוסף על השימושים של הצ'אט-בוט – ראה כאן.

הסקירה מעלה מכסה את עקרונות הבסיס של בניית הבוטים במערכת. חשוב לציין שהמערכת עשירה מאד ביכולות, לרבות אפשרויות שליטה מתקדמות על תוואי השיחה והתממשקות למערכות חיצוניות. דבר זה מאפשר לצור בעזרתה בוטים נבונים,  אישיים ועם נגיעה אנושיים. אנו מזמינים אתכם להשתמש בכלי ועומדים לרשותכם בכל שאלה.

Category: ChatBot
 צ'אט-בוט (Chat-Bot) הוא רובוט שמנהל שיחות ממוחשבות ואוטומטיות בשם העסק עם צרכני השירותים שלו. בעזרתו ניתן לתת מענה ללקוחות, לספק מידע ולהניע אותם לרכישה. עסקים משתמשים בו כדי לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלהם, לשפר את חווית הלקוח ולהגדיל את המכירות.
 
הבוט חי בסביבה של רשתות חברתיות ואתרים. בעיקר ניתן למצוא אותו כיום במסנג'ר של פייסבוק. כאשר אנו נכנסים לדף העסקי של עסק ויוזמים שיחה 1:1 לעיתים יענה לנו בוט. הבוט מאפשר לתת שירות אישי ומיידי ללקוח תוך שמירה על רמה גבוהה של יעילות ושירותיות דווקא משום שהוא אוטומטי ואינו תלוי גורם אנושי.
דוגמא לבוט
 
שימושים נפוצים לצ'אטבוטים:
  • איסוף לידים
  • מכירות אונליין
  • שירות לקוחות
  • בירור מצב הזמנה או חשבון
  • תאום פגישות
  • שאלות ותשובות
  • תקשור מידע תדמיתי – שיווקי אודות העסק
יתרונות הבוט לעסק
  • חסכון משמעותי בכוח אדם ועלויות
  • מענה בכל שעה ובכל מועד
  • יכולת לנהל אין סוף אינטראקציות מקבילות ובו זמנית
  • שיפור השירות
  • צמצום טעויות אנוש
  • מענה לפי סטנדרטים אחידים
  • יעילות תפעולית, אופטימיזציה לתהליכים עסקיים
  • מגוון רחב של יישומים ושימושים בהתבסס על היכולת להתממשק למערכות העסק
  • עידוד הלקוח להשאיר פרטי ליד או לבצע רכישה
יתרונות הבוט לצרכן שמשוחח איתו
  • נגישות מהפלטפורמה החברתית בה הצרכן מבלה שעות מרובות בכל יום
  • זמינות ומיידיות השירות בכל זמן ומקום
  • העדר הצורך להמתין למענה אנושי לקבלת תשובות
  • נוחות של Self Service אותו אנשים אוהבים,  הישר מהטלפון או המחשב האישי
  • חוויה אינטראקטיבית עם העסק

כל עסק יכול להנות מצ'אט-בוט כאמצעי נוסף לתקשר עם הלקוחות שלו המאפשר לו להיות שם עבורם בלחיצת כפתור. לא בכדי הבוטים סומנו כטרנד החם של עולם השיווק לשנת 2017. עסקים רבים בחו"ל כבר אימצו את הכלי וכעת הוא מונגש לכל דורש גם בישראל במסגרת מערכת השיווק הרב-ערוצית InforUMobile. 

בבואנו להקים בוט חשוב קודם כל שנחשוב על איזה צורך הוא בא לענות. מה הבעיה שהוא בא לפתור. אם אני עסק קטן ארצה אולי להשתמש בבוט כדי להשיג לידים שאוכל להמיר ללקוחות. אם אני עסק בינוני אשתמש בו אולי כעזר תפעול ושירות לקוחות, ואם אני עסק גדול אשתמש בו בין היתר למכירות אונליין. אפשר כמובן להחזיק יותר מבוט אחד, כתלות במטרה שלו, בקהל היעד שלו ובפלטפורמה שעליו אני רוצה להנגיש אותו.

מרגע שהגדרנו את הבעיה/הצורך שאותו הבוט בא למלא יש לתת את הדעת על תסריט השיחה. מהם המסרים שאני מעוניין להכליל בה וכיצד כדאי לי לנתב את השיחה כך שהיא תתן את המענה המיטבי והמהיר ביותר לצרכי הגולש שפונה לשוחח עם הבוט ובו זמנית תשרת אותי כבעל העסק במימוש המטרות שלי.

דוגמא של תסריט שיחה

מסך עריכת בוט

מערכת InforUMobile מעמידה לרשות משתמשיה ממשק פשוט אך בו זמנית מתוחכם מאד להקמה של בוטים. בעזרתו ניתן לצאת מתוך תבניות של תסריטי שיחה המותאמים למטרות עסקיות שונות, לערוך את השיחה על מגוון הסתעפויותיה, להגדיר תנאים נלווים לה לצורך תיעול יעיל של השיחה ולהפיק ערך עסקי רב מהמידע הנצבר בה.

להסבר על איך מקימים בוט – ראה כאן.

 

Category: ChatBot
  • נכנסים לאיזור דפי הנחיתה של המערכת.
  • לוחצים על כפתור צור דף חדש.
  • גוללים כלפי מטה את לובי תבניות המערכת עד שמגיעים לתבניות טופס רישום לרשימת תפוצה. בוחרים בתבנית הרצויה.
  • מרכיבים את הטופס ומעצבים אותו כרצוננו. הסבר מפורט – כאן.
  • בטאב הגדרות דף הנחיתה מגדירים את רשימת התפוצה אליה נרצה לחבר את הנרשמים מטופס הרישום.

Untitled

  • לוחצים המשך ומגיעים למסך סיכום דף הנחיתה. במסך זה עומד לרשותנו סקריפט – קוד לפופאפ.צילום מסךהסקריפט האמור מכיל את כל ההגדרות שהגדרנו בטופס שבנינו, לרבות מנגנון חיבור השדות לרשימה והנראות של הטופס. את הסקריפט הזה יש להעתיק ולהדביק בקוד אתר האינטרנט בו אנו מעונינים לשלב את הפופאפ. מרגע שנעשה זאת הסקריפט ירוץ ויקפיץ את חלון ההרשמה לגולשים.
  • הסקריפט הדיפולטי של המערכת מקפיץ את הפופאפ 5 שניות לאחר כניסת גולש לאתר, כמקובל בצורה רווחת. אם אנו מעוניינים שהוא יוקפץ בזמן אחר נוכל לשנות את ההגדרה על ידי מניית השניות הרצויות באיזור הסקריפט: Seconds=5. נמיר את ה- 5 במספר אחר של השניות הרצויות.

לפרטים נוספים בנושא טפסי פופאפ והשימושים בהם ראו כאן.

Categories: ChatBot, Email, LandingPages