SMS

שימו לב שלא מדובר במוצר של InforUMobile ולכן המידע ניתן כפי שהוא (נכון למאי 2019) ולא ניתן לקבל עבורו שירותי תמיכה טכנית.

ייצוא אנשי קשר מ-Gmail

א. היכנסו ל-Gmail שלכם ולחצו על כפתור 9 הנקודות ולבחור באפשרות אנשי קשר::

ב. עקבו אחר ההוראות המופיעות בקישור הבא:

ייצוא או גיבוי של אנשי קשר (בקיצור: יותר > יצוא > Google CSV > יצוא)

יש לשמור את הקובץ במחשב שלכם בתבנית תבנית CSV של Google.

המרת הקובץ ל-Excel

אם אנשי הקשר הם בעברית, יש להמיר קודם את הקובץ לאקסל באמצעות Google Sheets באופן הבא

א. היכנסו ל-Google Sheets, ולחצו על הסמל + כדי ליצור מסמך חדש.

ב. לחצו על קובץ > ייבוא > העלאה, ובחרו את הקובץ שהורדתם מ-Gmail.

ג. מחקו את העמודות הלא רלוונטיות.

ד. לחצו על קובץ > הורד כ > ובחרו באחת האפשרויות הבאות:


טעינת אנשי הקשר למערכת

כעת יש לכם קובץ אנשי קשר שניתן לטעון למערכת. לחצו כאן להסבר בנושא.

Categories: ChatBot, IVR, SMS, UMail, אנשי קשר

סינון הודעות כפולות

כברירת מחדל, מערכת InforUMobile אינה מאפשרת שליחת הודעות כפולות. כלומר, אם ברשימת הטלפונים שאליהם אתם רוצים לשלוח הודעה יש מספר שמופיע יותר מפעם אחת, המערכת תסנן את הכפולים והוא יקבל רק הודעה אחת.

הסינון מתבצע כדי שמצד אחד לקוחות לא יקבלו את אותה הודעה מספר פעמים, ומצד שני לחסוך לכם בעלויות כך שתשלחו בדיוק את כמות ההודעות הרצויה לכם.

דוגמאות לצורך בשליחה כפולה

עם זאת, קיימים מקרים שבהם כן תרצו לשלוח הודעות כפולות, לדוגמה:

  • שליחת הודעות להורים של תלמידים בבתי ספר, למשל אם להורה יש יותר מילד אחד בבית הספר, ורוצים לשלוח לו לאותו מספר טלפון את אותה הודעה אך בכל הודעה שם ילד ופרמטרים שונים:

הורה יקר, הילד שלך [שם הילד] עולה לכיתה [כיתה]

  • שליחת הודעות על חידוש פוליסת ביטוח:

לקוח יקר, הביטוח של רכב שמספרו [מספר הרכב] עומד להסתיים, אנא פנה אלינו לחידוש

  • קוד קופון:

איזה כיף, זכית בקופון מתנה, מספר הקופון הוא [מספר קופון], יש להציג אותו בחנות

אופן הביצוע

— שימו לב שיש חשיבות לסדר הפעולות —

תהליך שליחה זה מציע אפשרות לשלב שדות מותאמים אישית בתוך ההודעה, לפי הדוגמאות שלמעלה, אם ברצונכם שכולם יקבלו בדיוק את אותה הודעה בלי תוכן אישי, ניתן לדלג על שלב 1, וכן שלבי בחירת התוכן הפרסונלי שבשלב 3.

שלב 1 – הגדרת שדות מותאמים אישית

כדי להעלות אנשי קשר עם שדות אישיים שלא קיימים במערכת, כמו בדוגמאות שלמעלה, [שם הילד], [כיתה], [מספר הרכב], [מספר קופון] וכדומה , יש להגדיר אותם קודם במערכת באופן הבא:

היכנסו לתפריט אנשי קשר > ניהול שדות > שדות מותאמים אישית > הוסף שדה מותאם אישית > אחר > (מומלץ לבחור בשדה מסוג טקסט) > כתיבת שם השדה > שמור.

יש לחזור על הפעולה כדי להוסיף את כל השדות שתרצו.

שלב 2 – הכנת קובץ אנשי הקשר

בשלב הראשון יש להכין קובץ אקסל שיכיל את רשימת אנשי הקשר שאליה יישלחו ההודעות. הכינו את הקובץ לפי מה שאתם צריכים, אך הוסיפו עמודה נוספת עם מספר אסמכתא – מספר כלשהו בסדר עולה, (עדיין לא להעלות את אנשי הקשר למערכת!) לדוגמה:

שלב 2 – יצירת קבוצה במערכת

כעת, צרו קבוצה חדשה ריקה במערכת. היכנסו לתפריט אנשי קשר > קבוצות > צור קבוצה רגילה, הגדירו שם לקבוצה ולחצו על צור קבוצה.


שלב 3 – הפעלת אוטומציה עם תוכן ההודעה והקבוצה

א. לחצו על דף הבית ובחרו בשירות תהליכי אוטומציה > צור תהליך חדש > ובחרו באפשרות תבנית ריקה:

ב. גררו פנימה את הרכיב שייכות לקבוצה, ובמסך ההגדרות שלו בחרו את הקבוצה שיצרתם קודם > הפעל רק על אנשי קשר חדשים בקבוצה > אשר:

ג. גררו פנימה את הרכיב שלח SMS, ובחלון שייפתח כתבו את נוסח ההודעה הרצוי לכם באופן הבא:

כתבו את ההודעה כרגיל, אך היכן שתרצו שישולב התוכן הרצוי לכם, הוסיפו אותו על ידי לחיצה על אפשרויות מתקדמות > הוסף תוכן פרסונלי > ולבחור את השדה הרצוי, חזרו על הפעולה לפי הצורך. המערכת תוסיף את שם השדה בתוכן ההודעה, בתוספת [#שם השדה#] כפי המופיע בצילום המסך:

הגדירו את שאר הגדרות ההודעה לפי הצורך (הוסף הסרה, זיהוי השולח וכדומה), ולסיום לחצו על אשר.

ד. הצמידו את הרכיבים עם חץ ביניהם לפי הדוגמה:

ה. לחצו על שמור ולאחר מכן על הבא, העבירו את האוטומציה למצב מופעל ולחצו על בצע.

שלב 4 – טעינת אנשי הקשר ושליחת ההודעות

כעת, כל שנשאר הוא לטעון את אנשי הקשר למערכת והשליחה תתבצע אוטומטית.

לטעינת אנשי הקשר יש להיכנס לדף הבית > הודעות SMS > אנשי קשר > ייבוא אנשי קשר > טעינה מקובץ > בחירת הקובץ > סימון "כל הפרטים המועלים" > המשך > שיוך השדות לעמודות >

חשוב! שימו לב לשייך את השדה "מספר אסמכתא"!

הבא > קבוצה קיימת > בחירת הקבוצה שיצרנו מראש > הבא.

המערכת תטען את אנשי הקשר ותשלח את ההודעות.

Categories: SMS, אנשי קשר

מערכת InforUMobile מאפשרת טעינה ושמירה של אנשי קשר ושמירתם בקבוצות כדי לאפשר שליחה מהירה ופעולות נוספות. לנוחיותכם, ניתן לצפות גם בסרטוני ההדרכה שלנו בנושא

לטעינת אנשי קשר יש ללחוץ על התפריט אנשי קשר >ייבוא אנשי קשר. הלחיצה תוביל אותנו לאשף הייבוא המורכב מארבעה שלבים:

 

שלב 1: טעינת אנשי הקשר

ניתן לטעון בשתי שיטות: טעינה בהעתק הדבק, או מקובץ אקסל/csv.

א. טעינה בהעתק הדבק

ניתן לטעון בהעתק הדבק או בהקלדה ישירה (הערה 1) בחלון הטעינה שנראה כך:

לחצו על צפה בדוגמאות כדי לראות דוגמאות להעתקה אפשרית מאקסל:

ב. טעינה מקובץ

ניתן גם לטעון אנשי קשר מקובץ אקסל או CSV בלחיצה על הלשונית טעינה מקובץ > העלה קובץ ולבחור את הקובץ הרצוי (בתבנית excel או csv) מהמחשב שלכם. (צפו בדוגמה).

ניתן ואף מומלץ ללחוץ על הורד קובץ דוגמה למחשב שלכם ולערוך אותו לפי הצורך ואז לטעון אותו. לאחר הטעינה שם הקובץ יופיע בתחתית המסך.

בשלב זה יש לסמן V בשורה כל הפרטים המועלים למערכת שייכים לאנשים שנתנו את הסכמתם לדוור בהתאם לחוק הספאם כדי לאשר שכל המידע שנטען נמסר בהסכמה, וללחוץ על המשך למעבר לשלב הבא באשף.

 

שלב 2 –  שיוך לשדות

בשלב זה המערכת טוענת את הנתונים ומבצעת שיוך אוטומטי חכם של הנתונים. צפו בתצוגה המקדימה של הנתונים והכותרות והתאימו לפי הצורך:

כותרת אפורה מציינת עמודה מותאמת (עליכם לוודא שזו אכן העמודה שרציתם לשייך אליה. לשינוי – לחצו על הכותרת ובחרו בשדה אחר).

כותרת כתומה מציינת שהמערכת לא הצליחה לשייך את העמודה ועליכם לבחור כותרת באופן ידני על ידי לחיצה על הכותרת ובחירה בשדה הרצוי. אם אין צורך בעמודה יש לסמן התעלם ואל תשייך, ובכל מקרה אין להשאיר עמודות עם כותרת כתומה.

דוגמה:

אם הקובץ שלנו הכיל את הנתונים האלה:

מסך השיוך ייראה כך:

כלומר, המערכת הצליחה לשייך את העמודות שם פרטי, שם משפחה, טלפון, אימייל, תאריך לידה ומגדר אבל לא מכירה שדה בשם שדה מיוחד ולכן הוא מופיע בכתום ויש ללחוץ על הכותרת הכתומה ולשייך אותו לשדה המתאים (לחצו לצפייה בדוגמה), או – אם אין צורך בשדה – ללחוץ על התעלם ואל תשייך. (ניתן ליצור מראש שדות נוספים דרך התפריט העליון אנשי קשר > ניהול שדות).

בסיום השיוך (כשכל הכותרות בצבע אפור) יש ללחוץ על המשך למעבר לשלב הבא.

 

שלב 3 – שיוך לקבוצה במערכת

בשלב זה נשמור את אנשי הקשר בקבוצה. ניתן להגדיר קבוצה חדשה (ולתת לה שם) לשייך לקבוצה קיימת או להגדיר טעינה ללא שיוך לאף קבוצה (שימו לב שמומלץ תמיד לשייך לקבוצה כלשהי. בדיוור לא ניתן לשלוח לאיש קשר בודד אלא רק לקבוצות). (אם הקובץ שטענו כלל עמודה/עמודות בשם שיוך לקבוצה המערכת תדלג על שלב זה. להסבר נוסף עיינו בהערה 4 להלן).

לחצו על המשך למעבר לשלב הבא.

 

שלב 4 – סיכום

בשלב זה תהליך יבוא אנשי הקשר הסתיים והמערכת משקפת לנו את תוצאותיו. על המסך יופיעו מספר אנשי הקשר שזוהו כחדשים במערכת ומספר אנשי הקשר הקיימים בה שעודכנו.

במידה שמידע מסוים אינו תקין, כתובת מייל או טלפון שגויים וכדומה, המערכת תציג בנפרד את הנתונים שלא נקלטו. לחצו על קישור היצוא על מנת לראות איזה מידע בקובץ לא נטען כדי לתקן אותם ולטעון מחדש לפי הצורך.

 

 

הערות:

1. בהקלדה ישירה ניתן לכתוב רק פריט קשר אחד, למשל טלפון או אימייל (כל אחד בשורה נפרדת).

2. הוספת איש קשר בודד – להוספת איש קשר בודד ניתן ללחוץ על אנשי קשר > הוספת איש קשר בודד.

3. חובה להוסיף פריט קשר – כדי לשמור איש קשר במערכת חובה להזין עבורו לפחות פריט קשר אחד – מספר טלפון או כתובת אימייל.

4. אם בשלב הטעינה מקובץ טענו נתונים שכוללים עמודות בשם שיוך לקבוצה המערכת תדלג על השלב הזה ותעביר אותנו ישירות לשלב הבא. לכל איש קשר ניתן לטעון עד שלושה שיוכים לקבוצות. דוגמה לקובץ עם שיוך מראש:

 

Categories: Email, SMS, UMail, אנשי קשר

אם יש לכם אתר של WordPress ובניתם בו טופס כלשהו שנבנה על בסיס התוסף Contact Form 7 (או, בעברית, "טפסי צרו קשר 7"), להלן הסבר כיצד לאפשר להוסיף את פרטי הגולשים שממלאים את הטופס באופן אוטומטי לאנשי הקשר ולקבוצות שלכם ב-InforUMobile ובהמשך לשלוח להם דיוורים, SMS וכדומה.

קהל היעד

הסבר זה מיועד למי שכבר מותקן אצלו באתר ה-WordPress תוסף Contact Form 7 (וכבר יש לו טופס קיים). CF7 הוא תוסף פופולרי בקוד פתוח ליצירת טפסים, הוא גמיש וקל לשימוש עם תמיכה מעולה בעברית. אם עדיין אין לכם את התוסף תוכלו להוריד ולהתקין אותו מהאתר הרשמי של WordPress בקישור: https://he.wordpress.org/plugins/contact-form-7/

אופן הביצוע

כדי לחבר בין טופס שנוצר ב-Contact Form 7 לבין אנשי הקשר והקבוצות שלכם במערכת InforUMobile עקבו אחר ההוראות הבאות:

התקנת התוסף

1. התקינו במערכת ה-WordPress שלכם תוסף בשם Contact Form 7 Redirection Pro. זהו למעשה תוסף לתוסף של ה-Contact Form 7. ניתן להוריד אותו מהקישור: https://querysol.com/product/contact-form-7-redirection

2. לאחר שתתקינו אותו, היכנסו לטופס שלכם ב-WordPress ותוכלו לראות שנוספה לו לשונית חדשה בשם Actions.

הגדרת התוסף

3. היכנסו ללשונית Actions ובצעו את הפעולות הבאות:   א. לחצו על Choose Action ובחרו ב API XML/JSON Request ולחצו על Add new action ב. לחצו על Edit: בשדה Base API Url הדביקו את הקישור: https://capi.inforu.co.il/api/Contact/Update?json= בשדה Api Input type בחרו באפשרות POST בשדה Record type בחרו באפשרות Json

הזנת קוד האינטגרציה

4. הדביקו את הקוד הדוגמה הבא בחלונית שלמטה (ראו צילום מסך):    

{
"User": {
"Username": "XXX",
"Token": "XXX"
},
"Data":{
"Contacts": [
{
"FirstName": "[your-name]",
"LastName": "[your-lastname]",
"Email": "[your-email]",
"PhoneNumber": "[your-phone]",
"AddToGroupName": "group name at Inforu"
} ] } }
צילום מסך לדוגמה:

הזנת ערכים

5. כעת הכניסו את הערכים המתאימים לכל שדה:username הוא שם המשתמש שלכם במערכת, Token הוא קוד סודי שמופיע במערכת בלחיצה בצד שמאל למעלה על שם החשבון שלכם > פרטי חשבון > api token (לאחר הקלדת סיסמתכם).   שייכו את השדות שמופיעים בטופס שלכם (מופיעים מעל החלונית) לשורות המתאימות למשל: [your-name] ישוייך לשדה FirstName כך: "FirstName": "[your-name]"   בשדה AddToGroupName כתבו את שם הקבוצה במערכת שתרצו שאיש הקשר יצורף אליה, ניתן לכתוב שם של קבוצה קיימת או חדשה (המערכת תיצור אותה אוטומטית)

לסיום הפעולה שמרו את הטופס, היכנסו אליו ומלאו את הפרטים ובדקו שהם מתעדכנים באנשי הקשר/קבוצות במערכת InforUMobile.

—————————————

הערה: אם אתם מעוניינים להוסיף שדות נוספים, ניתן לעיין במסמך ה-API שלנו המיועד למתכנתים, או לפנות לתמיכה שלנו.

שימו לב שתוסף זה הוא בתשלום. אם אתם רוצים תוסף ללא תשלום, ניתן לנסות להשתמש בתוסף המאפשר התממשקות באמצעות zapier:

https://wordpress.org/support/plugin/cf7-to-zapier/

Categories: Email, SMS, UMail, אנשי קשר

אנשי קשר חסומים/מוסרים, הם אנשי קשר שפרטי הקשר שלהם (טלפון נייד ו/או כתובת דוא"ל) חסומים במערכת ולא ניתן לשלוח אליהם הודעות. (לחצו כאן להסבר איך להסיר/לחסום אותם).

כדי לצפות ברשימת אנשי הקשר החסומים/מוסרים במערכת יש להיכנס לתפריט אנשי קשר > מוסרים.

 

————————————————————-

מסך המוסרים מאפשר לבצע גם את הפעולות הבאות:

א. חיפוש – לבדוק האם איש קשר, טלפון או כתובת מייל חסומים במערכת, על ידי הקשת הפרט הרצוי בשורת החיפוש.

ב. מיון – למיין פריטי קשר חסומים לפי טווח תאריכים, על ידי בחירת תאריך ההתחלה ותאריך הסיום ולחיצה על הגדר.

ג. ייבוא מוסרים – לייבא מוסרים חדשים.

ד. היסטוריית הסרות – לצפות בהיסטוריית הסרות, הכולל את פריטי הקשר המוסרים, תאריך וסיבת ההסרה.

ה. ייצוא מוסרים – לייצא את דוח המוסרים לקובץ אקסל.

Categories: SMS, UMail, אנשי קשר

המערכת המתקדמת של Inforu מאפשרת לנהל רשימות של פריטי קשר (טלפונים וכתובות מייל) שלעולם לא יקבלו מאיתנו הודעות SMS ו/או דיוורים. אם יש לכם רשימה של פריטי קשר כאלו ואתם רוצים לטעון אותה למערכת יש לבצע את הפעולות הבאות:

א. וודאו שרשימת פריטי הקשר שמורה בקובץ אקסל או קובץ טקסט כאשר כל פריט קשר נמצא בשורה חדשה, למשל:

 

 

 

 

 

ב. היכנסו למערכת לתפריט אנשי קשרייבוא מוסרים (או לחצו על סמל אנשי הקשר שבצד שמאל למעלה ולחצו על מוסריםייבוא מוסרים).

ג. העתיקו מהקובץ שלכם את פריטי הקשר והדביקו אותם בחלונית הימנית, ולאחר מכן מלאו את הפרטים הבאים:

  • שם המסיר – השם שלכם
  • סיבת ההסרה – לצורך תיעוד, למשל "בקשת לקוח", "ייבוא ממערכת קודמת" וכדומה.
  • הערות – אופציונלי.

 

ד. לסיום, לחצו על הסר שבפינה השמאלית התחתונה, ולאחר מכן תקבלו מסך המציג את תוצאות הפעולה:

 

Categories: SMS, UMail

מחקתם בטעות אנשי קשר ואתם רוצים להחזיר אותם? אין בעיה. המערכת שומרת את פרטי אנשי הקשר למשך חצי שנה ותוכלו לטעון אותם מחדש למערכת.

כדי לצפות באנשי הקשר המחוקים יש ללחוץ – מכל מקום במערכת – על סמל אנשי הקשר () שמופיע בצד שמאל למעלה ולאחר מכן בתפריט הימני על אנשי קשר > מחוקים.

 

במסך זה המערכת תציג בפניכם את כל אנשי הקשר שנמחקו במהלך חצי השנה האחרונה. במסך זה ניתן לחפש איש קשר לפי שם, טלפון או כתובת אימייל. לאחר שמצאתם את אנשי הקשר שתרצו לשחזר, לחצו בצד שמאל על סמל האקסל ויצאו את הקובץ למחשב שלכם.

לטעינה מחדש של אנשי הקשר למערכת יש להיכנס לתפריט אנשי קשר > ייבוא אנשי קשר ולטעון אותם למערכת.

למידע נוסף על טעינת אנשי קשר יש לעיין במדריך למשתמש בפרק 5 – ניהול אנשי קשר במערכת > ייבוא אנשי קשר למערכת.

 

——————————————————————————————————-

הערה: המערכת אינה שומרת את פרטי הקבוצה או הקבוצות שאליהן איש הקשר היה שייך.

Categories: SMS, UMail