מהם מיילים חוזרים ומה אנחנו עושים איתם?

כאשר אתם שולחים דיוור לרשימת נמענים, אנו פונים לשרתי הדוא"ל של הנמענים (לפי כתובת הדומיין שלהם) ומנסים להעביר להם את הדיוור. לפנייה יכולים להיות 2 תוצאות אפשריות: השרת מקבל או לא מקבל את הדיוור (מייל חוזר). בכל מקרה אנו מקבלים חיווי כלשהו מהשרת (אם הוא קיים). שרתים שונים מחזירים חיוויים שונים, ולא תמיד ניתן לדעת מה בדיוק הסיבה לכך שהדיוור לא התקבל. עם זאת, קיימים שני סוגי חיווי עיקריים:

א. החזרה "קשה" – השרת מדווח לנו שהכתובת לא קיימת או שבאופן קבוע לא ניתן להעביר אליה דיוור (או שהשרת לא קיים ואז אנו מציגים חיווי שלא מצאנו שרת כזה).

דוגמאות: תיבה לא קיימת, Mailbox Not Found, no mailbox here, Domain Not Found, User unknown, Mailbox disabled

מיילים שחוזרים מסיבת "החזרה קשה" מועברים מיידית למוסרים/חסומים ולא ניתן יהיה לשלוח אליהם שוב בעתיד.

 

ב. החזרה "רכה" – השרת מדווח לנו שקיימת בעיה זמנית (למשל תיבת הדוא"ל של הנמען מלאה), או שאנו מקבלים חיווי שמציין רק שהשרת לא "מסכים" לקבל את הדיוור בשלב זה.

דוגמאות: שגוי, inactive user, mailbox full

מיילים שחוזרים מסיבת "החזרה רכה" מועברים למוסרים/חסומים רק במידה שהמערכת זיהתה שניסיתם לשלוח אליהם מספר פעמים (בהתאם ללוגיקה עסקית) ובכל הפעמים הדיוור חזר ב"החזרה רכה".

איך אפשר לראות מאיזה סיבה המייל חזר?

לצפייה בסטטוס הדיוורים יש להיכנס לערוץ הדיוורים > דוחות > וללחוץ בצד שמאל על כפתור דוחות דיוור   ברשימה שתיפתח לחצו בצד ימין על דוח נמענים > חזרו. ברשימה שתיפתח תוכלו לראות לצד כל נמען את סיבת ההחזרה שלו. למשל:

למה מיילים חוזרים מועברים לרשימת המוסרים?

לשליחה של דיוור למיילים חוזרים ו/או לכתובות שאינן קיימות יש 2 השלכות עיקריות:

א. חיסכון בעלויות -חיובים כספיים מיותרים, אתם מחויבים על כל כתובת אימייל חוקית שמופיעה ברשימת הנמענים שלכם.

ב. מניעת העברה לספאם – אם רשימת הנמענים שלכם כוללת יותר מדי כתובות שגויות, שרתים גדולים כמו Gmail עלולים "להעניש" את הדיוור שלכם ולהעביר אותו לספאם. (מכיוון ששולחי ספאם לפעמים מייצרים כתובות פיקטיביות מתוך תקווה שחלק מהן יהיו קיימות).

איפה אפשר לראות האם ומדוע המייל הועבר לרשימת המוסרים

כתובת מייל שמועברת למוסרים מופיעה במסך אנשי קשר > מוסרים. למידע נוסף המציג האם הכתובת נחסמה/הוסרה מסיבת החזרה כלשהי, ניתן ללחוץ על היסטוריית הסרות. בעמודה צורת ההסרה יופיע ליד מיילים שחזרו הכיתוב מקור: DSN. מידע נוסף יופיע בעמודה סיבת ההסרה.

לסיכום: קיימים 2 סוגי החזרות: קשה (בעיה קבועה) ורכה (בעיה זמנית בדרך כלל או לא ידועה). החזרות קשות מועברות מיידית למוסרים, והחזרות רכות מועברות רק לאחר מספר ניסיונות שליחה (לפי לוגיקה עסקית).

Categories: Email, UMail