למה מיועדים דפי הנחיתה?

הדבר שהכי חשוב לדעת על דפי נחיתה, בלי קשר להיכן בניתם אותו, הוא שדף נחיתה אינו מיועד להיות דף ראשי של אתר שמחפשים באינטרנט, אלא דף המציע שירות משלים ללקוחות אפשריים.

דפי נחיתה לצורך איסוף לידים

השימוש העיקרי בדפי נחיתה הוא איסוף לידים. כלומר, אם שיווקתם מוצר מסוים דרך SMS, דיוור אלקטרוני, פרסום בפייסבוק או בגוגל או בכל דרך אחרת, תוכלו להפנות את המתעניינים לדף נחיתה שבו הם ימלאו פרטים ותוכלו לחזור אליהם ולמכור להם את השירות.

למה בכל זאת הדף לא מופיע בגוגל?

גוגל מפעילה רשת בוטים שסורקים את דפי האינטרנט ומחליטים אם והיכן לפרסם את הדף בתוצאות החיפוש בגוגל, ולכן יכולות להיות 2 סיבות לאי הופעה בגוגל:

א. גוגל עוד לא סרקו את הדף או החליטו מסיבה כלשהי שלא להוסיף את הדף לאינדקס הדפים שמופיעים אצלם.

ב. הדף נסרק ומופיע באינדקס של גוגל, אך מסיבות שונות גוגל בחרו שלא להציג את הדף בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש.

מה אפשר לעשות כדי לשפר את הסיכוי שהדף יופיע בגוגל

כאמור, דפי נחיתה לא מיועדים להיות כאלו שמופיעים בגוגל והם מיועדים להוות שירות משלים בלבד בעיקר לצורך איסוף לידים.

כדי לשפר בכל זאת את הסיכוי להופיע בגוגל ניתן לנסות את הפעולות הבאות:

יצירת תנועה לדף

א. ליצור תנועה של גולשים לדף כדי שגוגל יבינו שמדובר בדף "חי" ופעיל. ניתן ליצור תנועה לדף באמצעות פרסום שלו במגוון דרכים: SMS, דיוור אלקטרוני, פרסום בפייסבוק, פרסום ממומן בגוגל, קידום אורגני, וואסטפ וכדומה. כך לגוגל יהיה "אינטרס" להכניס את הדף לאינדקס שלו.

הגדרת כותרת ומילות מפתח

ב. להגדיר לדף כותרת ומילות מפתח: הכותרת צריכה להיות ייחודית ככל האפשר, ומילות המפתח מוגדרות ומכוונות מטרה שאותם הלקוחות האפשריים יחפשו כדי למצוא דף שיעניק להם את השירות והמידע המדוייקים שהם מחפשים.

הגשת הדף לסריקה בגוגל

ג. ניתן להגיש את הדף לגוגל כדי שיסרקו אותו ויוסיפו אותו לאינדקס שלהם, או לעיין בשאלה הנפוצה שלהם בנושא: כיצד לבקש מ-Google לסרוק מחדש את כתובות האתר שלכם.

בנושא: כיצד לבקש מ-Google לסרוק מחדש את כתובות האתר שלכם.

חיפוש שיטות נוספות באינטרנט

ג. קיימים באינטרנט גם מאמרים והסברים שונים בנושא, ואפשר לחפש אותם בגוגל תחת החיפוש "למה הדף שלי לא מופיע בגוגל" או ניסוחים דומים. ראו למשל את ההסבר הבא: איך לאנדקס עמודים בגוגל במהירות?

עדכון הגדרות הדף

כדי להגדיר את הנ"ל יש להיכנס לדף הנחיתה > הגדרות דף הנחיתה > תגיות מטה ולמלא את שם לשונית דף דף הגלישה, תיאור בית העסק/המוצר ואת מילות המפתח לטובת קידום הדף (את מילות המפתח יש להפריד באמצעות פסיקים) למשל:

לסיכום

א. זכרו כי דפי נחיתה לא נועדו להיות דפים ראשיים של אתר שמחפשים באינטרנט אלא בעיקר כשירות משלים לצורך איסוף לידים, ולכן עליכם לוודא מה הפתרון המתאים ביותר לצורך שלכם.

ב. ההמלצה הכי חשובה היא ליצור כמה שיותר כניסות לדף (על ידי אפשרויות פרסום שונות והפניית גולשים), דף שאינו פעיל לא מופיע בגוגל או שמופיע במיקום נמוך מאוד.

ג. בהגדרות הדף לא להשתמש בכותרת עם מילים כלליות/נפוצות מדי מכיוון שיש "תחרות" קשה בין כל האתרים שמופיעות בהן המילים הללו.

ד. ניתן להוסיף להגדרות הדף מילות מפתח שאותן לקוחות אפשריים עשויים לחפש כדי למצוא את השירות אותו אתם מעניקים.

ה. ניתן להגיש את הדף לסריקה והוספה למנוע החיפוש של גוגל

הערה

המידע ניתן כפי שהוא ואין לראות בכך המלצה כיצד לשפר את האופן שבו גוגל סורקים או מציגים את הדף בתוצאות החיפוש.

Category: LandingPages