LandingPages

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הינו עמוד אינטרנט שהוקם במטרה לגייס לקוחות. לדף הנחיתה מגיעים בדרך כלל ממודעה פרסומית מקוונת, באנר או קישור ייעודי. כאשר הגולש נחשף למידע הפרסומי ומקליק עליו הוא "מונחת" ישירות לדף הנחיתה השיווקי ומכאן מקורו של השם "דף נחיתה". תפקידו של הדף למקד את תשומת לב הגולש למסר ספציפי שבעקבותיו תבוצע פעולה, לרבות יצירת קשר טלפוני עם בית העסק או השארת פרטים בטופס המצוי בדף בכדי לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר המוצע. דף נחיתה מחשב מבחינה מבנית וחזותית, דף הנחיתה שונה מהותית מדף בתוך אתר אינטרנט. דף באתר הינו לרוב מרובה מסרים ועמוס במגוון של מידעים. בניגוד לכך דף הנחיתה הינו מתומצת וממוקד בכדי לתת ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שהוא הגיע בדיוק למקום אליו שאף. בדף זה יש יותר חופש בצורת הצגת המידע, נהוג לצאת מתבנית מבנה עמוד באתר ולשלב אלמנטים גרפיים עשירים שמושכים את העין ומסייעים בהנעת הגולש לפעולה הרצויה. במובן זה, נראותו של דף נחיתה הפוכה מזו של עמוד באתר. באתר יש לרוב דגש על הטקסט והתוכן, בדף הנחיתה המלל קצר ותכליתי והחזות הגרפית נותנת את הטון. דוגמא לדף נחיתה בדומה למצב עם אתר האינטרנט של בית העסק, בכדי להשיג את האפקט הרצוי על הלקוחות הפוטנציאלים חשוב להקפיד לייצר דפי נחיתה בתצורה המתאימה הן לגלישה ממחשב והן לגלישה מטלפון נייד. הסיבה לכך – אנשים כיום גולשים מהטלפון שלהם לא פחות ממה שהם גולשים ממחשב. הם מחפשים מידע בטלפון, חשופים לפרסומים בטלפון. הגלישה בטלפון נייד שונה במהותה מהגלישה במחשב. על מנת שתהיה אפקטיבית עליה להית מותאמת הן למכשיר באמצעותו גולשים והן לצרכים של הגולש בו. דוגמאות של דפי נחיתה לגלישה מטלפון נייד (מקבילות לדוגמאות מעלה של דפי גלישה ממחשב): דף נחיתה סלולרי

דוגמא לדף נחיתה בטלפוןדף נחיתה מכירתי – מסר קצר וקולע, אלמנטים ויזואליים עשירים, מספר טלפון ברור וטופס השארת פרטים בולט, מותאם לשימוש הן ממחשב והן מטלפון נייד – הנוסחה הנחוצה למשיכת לקוחות מתעניינים ליצר מגע עם בית העסק.

יתרונותיו של דף הנחיתה

לדף נחיתה יש מספר יתרונות חשובים לבעל עסק המעוניין לגייס לקוחות בקלות וביעילות:

  • זמן הקמה קצר
  • עלויות נמוכות
  • תחזוקה מצומצמת
  • גישה עניינית המעצימה את דחף הקנייה הקיים אצל הלקוח ומתרגמת אותו לפעולה מעשית
  • יכולת איסוף פרטים של לקוחות פוטנציאלים במטרה לבנות מועדון לקוחות, להזין אותם במידע שיווקי ולהבשיל אותם לרכישה הזו כמו גם לרכישות עתידיות
  • ציון גבוה בקמפיין Google AdWords, מקנה יתרונות בתהליך הפרסום בגוגל

אז מה הסוד ליצירת דף נחיתה שמוכר?

  • כותרת שיווקית ברורה. חשוב שהנוחת בדף ידע תוך 5 שניות לכל היותר מה יש לך כבעל עסק להציע לו.
  • הצגת התועלות העיקריות של המוצר או השירות –  ברמת כותרת משנית, משפט או נקודות.
  • המחשה ויזואלית ברורה ואיכותית – תמונה אחת שווה אלף מילים. בדף נחיתה בו המלל מצומצם החזות הגרפית חשובה מתמיד כדי להעביר את הרעיון והאווירה אליהם אתם מכוונים.
  • הצגה בולטת של פרטי הקשר של בית העסק – כתובת אם מדובר במקום פיזי, כפתור ניווט בדף מותאם לגלישה בטלפון, מספר טלפון להתקשרות, כפתור התקשרות מהירה מדף מותאם לטלפון.
  • הבלטת טופס יצירת קשר והשארת פרטים – מאפשר לגולש לתת את פרטיו על מנת שבית העסק יצור עמו קשר. מומלץ שהטופס יהיה בן שלושה עד ארבעה שדות לכל היותר על מנת שהגולש לא יתייאש מלמלא אותו. חשוב לוודא שפרטי ממלאי הטופס יגיעו לאדם הנכון בבית העסק על מנת שהפנייה תטופל בתוך זמן קצר ובצורה מקצועית. במערכת InfoPage לבניית דפי נחיתה ישנה אפשרות לקבל את פרטי הטופס הן באימייל והן ב- SMS ובכך להיות מעודכן בזמן אמת במידע של כל לקוח שמילא טופס ליד על מנת להשיב תשובה מידית.
  • מלל רלוונטי – התמקדות במידע שהינו בגדר חובה בלבד שיהיה בדף עם קשר ישיר לסיבה שבגינה הלקוח הגיע לדף הנחיתה.
  • קריאה לפעולה – הכללת מילים כמו צלצל עכשיו, הזמן, השאר פרטיך, צור קשר חשובות ביותר. אין לצאת מנקודת הנחה שהגולש ינחש מה מצופה שיעשה בדף. קריאה לפעולה ברורה וישירה מסייעת להפוך את הגולש למתעניין אקטיבי ומעלה את יחס ההמרה של הדף.
  • מיתוג – הכללת לוגו של בית העסק בדף הנחיתה מסייעת לעורר אמון, בונה קשר עם המותג ומייצרת זכירות לדף.
  • אורך – רצוי מאד שהדף לא יצריך גלילה בכדי שמלוא המסר שלו יוגש לגולש במבט אחד ומבלי לדרוש מאמץ מצדו לאתר את שורת הפאנצ'.
  • הימנעות מאלמנטים מיותרים – דף נחיתה עמוס מדיי מקשה על העברת המסר המזוקק לגולש (על משקל "מרוב עצים לא רואים את היער"). מומלץ לכן להכליל בדף רק אלמנטים שמקדמים את ההנעה לפעולה ומדגישים את המסר תוך וויתור על מה שאינו נדרש חד משמעית להשגת המטרה.
  • מסר שיווקי משכנע – בכדי שהדף יהיה זכיר ומניע לפעולה מומלץ שהמסר השיווקי שלו ידבר על יתרונות המוצר בעיני הגולש ולטובת צרכיו האישיים בו. התרכזו בתועלות בשונה מתכונות המוצר. חישבו במונחים של הגולש – What's in it for me ?מתן מענה לבעיה או כאב של קהל היעד, הצגת תועלות קונקרטיות של שימוש במוצר והבלטת המענה לצורך של הלקוח הם משכנעים ביותר.
  • שימוש בעיצוב כותרות – מומלץ לעצב את מילות המפתח בתוך הטקסטים החיים שבדף הנחיתה ככותרות לטובת קידום הדף בגוגל. 
  • בדיקה ואופטימיזציה – מומלץ בכל העת שדף הנחיתה מצוי בשימוש לבדוק את אחוזי ההמרה שלו – כמות הגולשים שביצעו פעולה ייעודית בדף מתוך כלל הגולשים שהגיעו אליו. זאת בכדי לוודא שהדף אכן בנוי טוב, מדבר אל קהל היעד שלו ומניע לפעולה.
  • לא להזניח את דף התודה – לאחר שגולש מילא את פרטיו בטופס דף הנחיתה מקובל להעבירו לדף תודה. כדאי לעצב את דף התודה ברוח הדף הראשי. כמו כן כדאי לזכור – דף התודה הוא נדל"ן שיווקי לכל דבר ועניין, נצלו אותו! בהמתנה שיצרו איתו קשר הגולש נותר עם דף התודה לנגד עיניו ומעבר למסר השגור "תודה שמילאת את פרטיך, נציגינו יצרו עימך קשר בהקדם" זו הזדמנות להעביר מסרים נוספים אודות המוצר/ השירות שלכם. נתונים שלא היה מקום להכניס בגוף הדף, מידע משלים, הכנה לשיחת המכירה שתתרחש בעקבות מילוי הדף, סרטון וידאו בו מי שעומד לצלצל ללקוח מציג את עצמו בפניו, פירוק התנגדויות צפויות בשיחה זו ועוד.

כיצד ניגשים לבנות דף נחיתה?

דף נחיתה ניתן לבנות באחת משתי דרכים: הראשונה – באמצעות מערכת InfoPage "עשה זאת בעצמך". מערכת שמכילה תבניות מעוצבות של דפי נחיתה אפקטיביים לשלל מטרות. אתם בוחרים תבנית ומבצעים בה את ההתאמות הנחוצות כדי שהיא תייצג בצורה ייחודית את המוצר או השירות שלכם. למשל – מחליפים את התמונה שמופיעה בה בזו של המוצר שלכם ומכניסים באזור הכותרת את המלל הרלוונטי לעסק שלכם. המערכת קלה מאד לתפעול, מתבססת כולה על אשף Drag & Drop ולכן מתאפשרת לשימוש על ידי כל אחד גם ללא רקע גרפי או טכני מקדים. יין השניה – להעזר במומחיות של InforUMobile בכל הנוגע לאפיון, ניסוח, גרפיקה ובנייה של הדף.

תכולתו של דף הנחיתה המושלם:

על אף שלא מדובר במדע מדויק, קיימים מספר כללי אצבע לבניית דף נחיתה מושלם – כזה שממיר מאסה קריטית של הגולשים – גורם להם לבצע את הפעולה הייעודית:

  • כותרת שיווקית מסקרנת
  • תת כותרת שמרחיבה בנושא שבגינו הגולש הגיע לדף ומחדדת את מה שאתם רוצים להציע לו
  • הצעת מכירה ייחודית
  • 3 עד 5 נקודות על יתרונות ותועלות המוצר
  • תמונה מייצגת, גרפיקה מכוונת לקריאה לפעולה במינון הנכון – בולטת אך מבלי "לגנוב את ההצגה"
  • משפט קריאה לפעולה
  • כפתור בולט מאד של הנעה לפעולה
  • אלמנט של מבצע או הטבה
  • טיוב בחירת המילים המושמשות בדף – ניסוח נקי משגיאות והמוקצה
  • טלפון ליצירת קשר (בדף נחיתה מובייל חשוב שיהיה בתצורת כפתור חיוג מהיר ישירות מהדף)
  • טופס ליד להשארת פרטים ומעקב
  • אזכור קצרצר של לקוחות מובילים / המלצות של לקוחות מרוצים במידה ויש
  • מידות מומלצות – 400 * 980 פיקסל – הימנעו מצורך בגלילת הדף כדי לראות אותו במלואו.
  • צבעוניות דף הנחיתה ושילוב הצבעים בו משפיעים מאד על הלך הרוח של הדף. להלן מפתח צבעים:

3 (1)

  • חשוב לא פחות לתת את הדעת גם על המודעה שמובילה לדף ועל אפיקי המדיה בהם אנו מפרסמים אותו – ניסוח רלוונטי של מודעת הפרסום וטרגוט נכון של קהל היעד קובעים במידה רבה עד כמה הגולשים שמגיעים לדף הינם רלוונטיים ועד כמה הדף בפועל יהיה אפקטיבי וימיר (במידה ואינכם בקיעים בנושא זה הינכם מוזמנים להתייעץ עימנו).

אז יש לי דף נחיתה, מה אני עושה איתו?

דף הנחיתה משמש ככלי מכירתי שממיר לקוחות ממתעניינים במוצר באופן כללי למתעניינים בו בפועל ובצורה אקטיבית. מקובל להיעזר בו במימושים הבאים:

פרסום ב- Google Search במודעות אלו בית העסק מפרסם את השירות שלו בעזרת מילות מפתח. גולש מבצע חיפוש בגוגל, בין אם מהמחשב או מטלפון נייד, ומוצגות לו התוצאות הרלוונטיות למילות החיפוש שרשם. בראש התוצאות מופיעות המודעות הממומנות הקשורות בנושא והמכילות את מילות החיפוש האמורות. לחיצה על מודעה תוביל את הגולש לדף הנחיתה שמאחורי המודעה. במידה והגולש מחפש ערך מסויים שבו יש לו עניין באמצעות מחשב יוצג לו דף המחשב. במידה והוא גולש מטלפון נייד הוא יזוהה ככזה ויוצג לו דף הסלולר במידה וקיימת גרסה סלולרית לדף . המטרה – שאותו מתעניין שחיפש את המוצר או השירות יראה את מה שיש לבית העסק להציע בעניין, יתרשם, יונע לפעולה וימשיך עם בית העסק את ההתקשרות.

פרסום ב- Google Display – הצגת מודעות שמובילות לדף הנחיתה בדפי אינטרנט ספציפיים בהם בית העסק בוחר לחשוף את השירות שלו, תוך שהוא מניח הנחה סבירה או מבוססת שהלקוחות שלו גולשים ולכן יוכל לפגוש אותם שם. לחליפין הצגת מודעות שמובילות לדף באתרים הם יש קשר קונטקסטואלי בין המידע בדף האינטרנט לשירות אותו בית העסק מציע.

פרסום בפייסבוק – על אותו עיקרון. גולש נתקל במודעה פרסומית ממומנת בפיד שלו, לוחץ עליה ומגיע לדף נחיתה רלוונטי. במקרה של פייסבוק ניתן להציג מודעות וסיפורים ממומנים בפילוח מאד מדויק של מרכיבים דמוגרפיים ואחרים בכדי לייצר חיבור טוב בין המודעה לקהל היעד הרלוונטי עבורה. כמו כן ניתן לטרגט קהל יעד בעל מאפיינים דומים ללקוחות הקיימים של העסק דבר שגם הוא מסייע ביצירת מפגש יעיל בין הנחשף למודעה למהות המודעה.

Capture

ניתן להיעזר בשרותיה של InforUMobile להקמה, ניהול וביצוע של כל סוגי הקמפיינים הפרסומיים המצוינים מעלה.

שליחת דף נחיתה סלולרי באמצעות SMS – דיוור של מועדון הלקוחות בהודעת SMS שיווקית המכילה קישור לדף הנחיתה. לקוח מקבל את ההודעה ולוחץ על הקישור. מידית הוא נחשף למסר השיווקי העשיר שבדף הנחיתה, לרבות מידע משלים תמונות או סרטון וידאו. בעזרת זאת הוא מונע לפעולה המיועדת לו. מערכת InfoPage  מבית InforUMobile לבניית דפי נחיתה מאפשרת לדוור את הדפים בהודעת SMS ישירות מתוך המערכת.  ניתן לראות בעזרת המערכת איזה מבין הנמענים לחצו על הקישור, הגיעו לדף הנחיתה וביצעו פעולה כלשהי בעקבות ההודעה שהם קיבלו, מידע שמסייע במעקב אחר הלידים ובפילוחם.

הפנייה לדף הנחיתה מתוך דיוור אלקטרוני – שימוש בקישורים עם הפניות לדף הנחיתה מתוך הניוזלטר שנשלח למועדון הלקוחות בכדי לתת מידע משלים על מוצר שמוזכר בדיוור האלקטרוני. ניתן לבנות דפי נחיתה ישירות מתוך מערכת הניוזלטרים InfoMail מבית InforUMobile ובכך לעבות במידע את הניוזלטר השיווקי שיוצא לקהל הלקוחות. ניתן לראות בעזרת המערכת איזה מבין הנמענים לחצו על ההפניות לקישורים, הגיעו לדף הנחיתה וביצעו פעולה כלשהי מתוך הדיוור שהם קיבלו, מידע שמסייע במעקב אחר הלידים ובפילוחם.

שימוש ב- QR Code – קוד QR הוא קוד שניתן לסרוק באמצעות הטלפון הנייד בכדי להגיע לדף נחיתה סלולרי שמקושר אליו. הקוד משמש כתחליף להקלדת כתובת האינטרנט של הדף בדפדפן הגלישה מהטלפון. בכך הוא מקל על הגולש ומאפשר לו להגיע לדף בסריקה מהירה ופשוטה. בניגוד לפתרונות דיגיטליים אחרים שסקרנו מעלה, הקוד מיועד לשימוש בעיקר בעולם הפיזי. ניתן לשלבו על גבי הדפסות של כרטיסי ביקור, ברושורים, מעטפות, חשבוניות, חומרי אריזה, מודעות בעיתון, טיקטות של מוצרים, שילוט, מדבקות, עוד ועוד. שימוש בקוד מהווה דרך טובה לנצל את המגע ה"ממשי" עם הלקוח בכדי לתת לו מידע שיווקי באמצעי נוסף מניע לפעולה.

טיפול בלידים

בעזרת דף נחיתה ניתן להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולהבשיל אותו לרכישה של המוצר או השירות שהעסק מציע. חשוב להקפיד ולחזור ללידים שיצרו קשר עם בית העסק על מנת למצות את ההזדמנות העסקית שיצרנו לעצמנו. זמינות טלפונית ומקצועיות במענה לפניות טלפוניות הן צד אחד של המטבע. השבת צלצול או יצירת קשר באימייל הם הצד השני שלו במידה והלקוח השאיר פרטים בדף. כאמור, ניתן במערכת InfoPage לבניית דפי נחיתה להגדיר כתובות אימייל אליהן תשלחנה התרעות על טפסים שלידים ממלאים בדף כמו גם מספרי טלפון אליהם תשלח התרעה ב- SMS, הכל בזמן אמת כמובן. זכרו: דף הנחיתה אינו המטרה, הוא האמצעי. המכירה בפועל לרוב מתבצעת לאחר שהלקוח המזדמן פגש בו. דף הנחיתה הוא חלון הראווה של בית העסק. ניתן בעזרתו לייצר ערך ארוך טווח לבית העסק, לא רק למכירה הקרובה. לקוח שנתקל בדף הנחיתה ומצלצל לבית העסק או משאיר את פרטיו הוא לקוח שניתן, בכפוף להסכמתו, להזין על בסיס קבוע במידע שיווקי אודות בית העסק. בצורה זו ניתן באמצעות דף הנחיתה לבנות ולעבות את מועדון הלקוחות של העסק. במידה והלקוח נתן את מספר הטלפון שלו ניתן לשלוח לו הודעות SMS. במידה ונתן כתובת אימייל ניתן לשלוח לו דוורים אלקטרוניים. מערכת InfoSMS ו- InfoMail מאפשרות לעמוד בקשר שוטף עם הלקוחות ולעדכן אותם במבצעים וחידושים שבית העסק מציע.

לסיכום

דף נחיתה הוא כלי יעיל ביותר לגיוס של לקוחות. בעזרתו ניתן לחשוף את הגולש למסר שיווקי ממוקד על מוצר או שירות שבית העסק מציע ולהניע אותו לפעולה מידית. קיימים מספר עקרונות מפתח ליצירת דף נחיתה ממיר ובר תועלת לעסק. ישנם הרבה שימושים לדפי נחיתה וניתן לכוון ולהגיע לקשת רחבה של קהלים בעזרת בנייה ופרסום של הדף במתכונת המיטבית. ניתן לבנות דפי נחיתה באופן עצמאי בעזרת תוכנת InfoPage מבית InforUMobile או להיעזר במומחיות שלנו לטובת העמדת הדפים ופרסומם באפיקי המדיה השונים.

 בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות אלינו.